کد خبر: 971307
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: وظیفه اصلی کتابخانه‌ها فراهم‌کردن بستر آموزش برای تمام اقشار جامعه است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، جلال شریعتی صبح امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه عمومی استان کردستان، اظهار کرد: یکی از عوامل کلیدی و بنیادی در پیشرفت اقتصادی هر جامعه در هر زمان و تولید اشتغال، داشتن اقتصاد مبتنی بر دانش قلمداد می‌شود واین رویه نقش مهمی در تولید ثروت جامعه داشته و عدم توجه به اقتصاد دانش محور موجب رکود و عقب‌ماندگی می‌شود.

وی عنوان کرد: وظیفه اصلی کتابخانه‌ها فراهم‌کردن بستر آموزش برای تمام اقشار جامعه است چون کتابخانه به عنوان یک نهاد و سمبل فرهنگی بشمار می‌آیند و با تجهیز و به روز کردن کتابخانه‌ها می‌توانند در ارائه آگاهی و اطلاعات مفید و سودمند به عنوان جبهه آموزشی برای ارتقاء فکری افراد جامعه در پیکار با جهل و ناآگاهی کارکرد خود را ایفا نمایند.

وی افزود: کتابخانه‌ها به عنوان یکی از مراکز تولید و ترویج دانش نقش خود را به شیوه نوین در تمامی ابعاد توسعه که مبنای آن دانش‌محور است به انجام می‌رسانند.

شریعتی تصریح کرد: تلاش جهادی برای رسیدن به شاخص‌ها و استاندارهای موجود در راستای شرایط مربوط به کتابخانه ها ضروری و با اهمیت تلقی شود و احداث کتابخانه‌ها، ترغیب و افزایش عضویت افراد جامعه در کتابخانه ها، راه‌اندازی کتابخانه سیار، وجود تعداد لازم و کافی کتاب‌های مختلف در کتابخانه‌ها، توزیع مکانی کتابخانه‌ها در همه نقاط شهر، خرید کتب منتشر شده توسط مولفان بومی از این دست است.

غریب سجادی عضو شورای اسلامی شهر سنندج نیز عنوان کرد: تهدیدها را به فرصت مطلوب و سازنده برای پیشبرد اهداف کلان فرهنگی در حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌ها تبدیل کنیم تا به مؤلفه‌های تعیین‌شده کشوری در این زمینه نزدیک شویم و این مهم نیازمند تلاش و عزم همه متولیان فرهنگ و هنر است.

وی گفت: در همین راستا اتخاذ مکانیزم استفاده و بهره‌برداری سازنده و مثمرثمر اقشارجامعه از کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه آموزش و افزایش دانش و بینش قلمداد می‌شود و بر این باوریم در این مقوله اهتمام جهادی لازم است.

سیدانور رشیدی عضو شورای اسلامی سنندج هم خاطرنشان کرد: بسط و توسعه کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه اصلی و ارزشمند ارتقاء فرهنگ جامعه بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اوضاع و احوال حاضر جامعه که در شرایط ناگوار اقتصادی است، بالا بردن سطح فکر و اندیشه اقشار جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است‌.

وی تاکید کرد: ارتقاء فرهنگ کتابخوانی رسالت خطیر همه دستگاه‌ها به ویژه متولیان فرهنگ جامعه را مضاعف نموده و در همین زمینه هم اعضای شورای اسلامی شهر و هم شهرداری سنندج حامی و پشتیبان کتابخانه‌ها هستند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر