کد خبر: 971293
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
سرویس سیاسی جوان آنلاین: نماینده مردم آباده در مجلس با بیان اینکه افکار عمومی به دنبال شفافیت حداکثری و افزایش اعتماد عمومی در جامعه است گفت:‌با عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان در قوه قضائیه بارقه‌های امید در کشور ایجاد می‌شود.

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره سامانه اعلام شفاف اموال ودارایی مدیران و مسئولان گفت: اموال مسئولان و وابستگان درجه یک آن‌ها و حتی اعضای دفاترشان باید در این سامانه درج شود. ضمن اینکه باید بکوشیم تعداد افراد مشمول این سامانه هم به مرور زمان افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید علاوه بر قوه قضائیه، مردم هم از میزان اموال و دارایی نمایندگان مجلس مطلع بوده و تغییرات احتمالی را رؤیت کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس تصریح کرد: اعلام اموال و دارایی مسئولان از تهمت‌هایی که در جامعه زده می‌شود جلوگیری خواهد کرد؛ ضمن اینکه این کار می‌تواند مانع از اقدامات افرادی که نیت منفی دارند، شوند.

زارع گفت:‌برخی افراد که پاسخ منفی از نمایندگان مجلس می‌گیرند با استفاده از فضای مجازی اتهاماتی را علیه وکلای ملت در پارلمان مطرح می‌کنند. در حالی که اگر شفاف سازی اموال و دارایی نماینده پیش از این صورت گرفته و اعلام شود آن نیت شوم با استفاده از اطلاعات قبلی خنثی خواهد شد.

وی افزود: از سرعت عمل قوه قضائیه در راه اندازی سامانه اعلام اموال مسئولین تشکر می‌کنم و امیدوارم همه رده‌های مدیریتی در سه قوا اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس تصریح کرد:‌اموالی که مدیر و مسئول به دستگاه قضا اعلام می‌کند باید با استفاده از اطلاعات سامانه ثبت اموال و املاک کشور، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی و امتیی یکپارچه سازی شود و اگر اموالی اضافه شده باید از آن فرد توضیح بخواهند که چگونه از جایگاهش سوء استفاه کرده است.

زارع گفت: سامانه اعلام اموال و دارایی مسئولان باعث می‌شود از تهمت‌ها علیه مدیران جلوگیری شده و در آستانه فصل انتخابات از افزایش بی‌اخلاقی‌ها در فضای جامعه و تنگ شدن عرصه برای حضور مدیران سالم پرهیز شود.

وی گفت: معرفی و اعلام اموال و دارایی مسئولان و مدیران منجر به ایجاد بارقه‌های امید در کشور شده و افکار عمومی هم، چون به دنبال شفافیت حداکثری است اعتمادش را به مدیران ارتقا خواهد داد.

نماینده مردم آباده در مجلس گفت:‌باید صاحبان امضا‌های طلایی و حرف‌های طلایی در جامعه لیست و اموال خود را به قوه قضائیه بدهند تا جلوی فساد گرفته شود ضمن اینکه این کار از رانت جویی جلوگیری خواهد کرد.

زارع در پایان افزود: نباید تنها به دریافت لیست اموال و دارایی مدیران و مسئولان بسنده کرد. بلکه باید اموال مرتبط با خانواده‌شان نیز رصد شود.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
جناب زارع درست میگویید ولی ما این حداقلی را هم قبول داریم یعنی با دقت اموال مدیران و مسولین رصد شود . خودبخود اگر ریگی به کفش مدیران باشد که هست خودش را در سایر وابستگانشان نشان خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار