کد خبر: 971257
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
منابع سعودی روز یک شنبه اعلام کردند که سرلشکر «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی کشته شده و علت قتل وی اختلافات شخصی بوده است. این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که افکار عمومی به علت قتل وی به دیده تردید می‌نگرد و با وجود سپری شدن حدود یک سال از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، همچنان نکات مبهم در خصوص پرونده وی به قوت خود باقی است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در بیانیه‌ای که وزارت کشور عربستان منتشر کرده آمده است که قاتل پس از قتل در برابر نیرو‌های امنیتی مقاومت کرده و حاضر به تسلیم نشده و به ضرب گلوله نیرو‌های امنیتی به قتل رسید. سخنگوی مطبوعاتی پلیس مکه مکرمه هم ماجرای قتل را در همین راستا تشریح کرده است. رسانه‌ها اخبار دقیق و روشنی را درباره مرگ الفغم منتشر نکرده‌اند روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» بدون اشاره به علت مرگ الفغم که پیش‌تر محافظ شخصی «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» بود و پس از مرگ او محافظ ملک سلمان شد، نوشت که او پس از انتقال به بیمارستان «فیصل» در جده جان باخته است. کانال سعودی «الاخباریه» نیز گزارش کرد که الفغم در پی اختلافات شخصی در منزلش در جده هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده است. با این حال، روزنامه «عکاظ» ضمن اعلام خبر مرگ الفغم نوشت که «او در شرایط مبهم کشته شده است.» روزنامه «الریاض» نیز نوشت که الفغم در پی اختلافات شخصی در جده هدف تیراندازی قرار گرفته است.

تردید‌ها درباره علت قتل
کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره علت مرگ و شیوه قتل محافظ شاه سعودی ابراز تردید کرده و حتی مسئله ترور او را مطرح کردند. برخی کاربران علت حضور نیرو‌های امنیتی در خارج از منزل الفغم و تیراندازی مستقیم به سمت قاتل برای کشتن او و بسته شدن پرونده قتل را مشکوک دانستند. یکی از کاربران کشته شدن الفغم را شبیه به حادثه قتل خاشقجی دانسته است. خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست در تاریخ ۲ اکتبر سال گذشته میلادی وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد. وی برای دریافت مدارکی قبل از ازدواجش به کنسولگری رفته بود و آنطور که گزارش شده است، جسد وی تکه‌تکه و از ساختمان خارج شده بود و تاکنون هیچ رد و نشانی از جسد وی یافت نشده است. یکی دیگر از کاربران نیز تصویری را از حضور نیرو‌های امنیتی در مقابل منزل الفغم و تیراندازی آن‌ها به سمت قاتل منتشر کرد. «محمد المسعری» معارض سعودی مقیم لندن پنج ماه پیش از احتمال ترور الفغم به دست «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی هشدار داده بود. وی در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «ای عبدالعزیز الفغم... فردا روزی محمد بن‌سلمان سر تو و گروه تو را زیر آب خواهد کرد و به جای شما گروهی از عناصر بلک‌واتر کلمبیایی را جایگزین خواهد کرد.» با این حال، «مجتهد»، وبلاگ‌نویس و فعال معروف شبکه‌های اجتماعی و منتقد سعودی گفت که عبدالعزیز الفغم در زمان حادثه در کاخ بود نه با دوستش! وی در این مورد گفت: «محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان الفغم را عضو قدیمی گارد سلطنتی که به عموم آل‌سعود وابسته بوده می‌دانست در واقع به وفاداری او نسبت به خودش اطمینان نداشت.» به گفته مجتهد، بن‌سلمان بار‌ها تمایلش را برای حذف او اعلام کرده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار