کد خبر: 971244
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
رسوایی‌ای که اکران فیلم «جوکر» برای هالیوود به بار آورد
اکران فیلم خشن و مروج کشتار «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس فضای فرهنگی و اجتماعی ایالات متحده را با چالشی تازه روبه‌رو کرده است. افشای کمک‌های مالی که برخی کمپانی‌های فیلمسازی به جریانات موافق تجارت آزاد اسلحه می‌کنند، رسوایی تازه‌ای برای هالیوود و امریکا محسوب می‌شود.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در حالی که کمپانی برادران وارنر قرار است فیلم «جوکر» را از چهارم اکتبر (جمعه ۱۲مهر) در امریکا اکران کند، اما هشدار ارتش و نیرو‌های امنیتی امریکا در کنار بیانیه خانواده قربانیان تیراندازی سال ۲۰۱۲ در شهر آرورا که هنگام نمایش فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» رخ داد ابعاد پیچیده‌ای پیدا کرده است.

ارتش امریکا ضمن هشدار در مورد اکران این فیلم، تأیید کرده که پلیس فدرال با آنان تماس گرفته و از فعالیت‌های مرتبط با اینسل‌های افراطی (مجرد‌های ناخواسته) در شبکه‌های اجتماعی که اعلام کرده‌اند در سالن‌های نمایش «جوکر» دست به اعمال خشونت‌آمیز خواهند زد، خبر داده است.

واقعیت این است که خشونت در فیلم‌ها و آثار سینمای هالیوود که تصویرگر کشتار انسان‌ها در کنار ترویج و تهییج افراد به استفاده از سلاح‌های شرکت‌های اسلحه‌سازی امریکا و کمک برخی کمپانی‌های فیلمسازی به افراد حامی خرید و فروش سلاح است، اتفاق جدیدی نیست، چه اینکه ۴۶درصد سلاح‌های گرم جهان در مالکیت شهروندان ایالات متحده است و به ازای هر ۱۰۰امریکایی ۱۲۰اسلحه وجود دارد، بنابراین درآمد سرشار این تجارت سیاه و خونین باعث شده تا حتی برخی کمپانی‌های فیلمسازی هالیوود از جمله کمپانی برادران وارنر در کنار ساخت آثاری که استفاده از سلاح در آن‌ها سطحی افراطی دارد، کمک‌های مالی و حمایتی مستقیم و غیرمستقیم زیادی به سناتور‌ها و جریان‌های حامی تجارت آزاد اسلحه هم داشته باشند. این مدعا به راحتی در بخشی از نامه خانواده قربانیان حادثه تیراندازی مرگبار ایالت کلرادو به کمپانی برادران وارنر قابل رؤیت است. در قسمتی از نامه این خانواده‌ها و دوستان قربانیان تیراندازی مرگبار سال ۲۰۱۲ که به کمپانی فیلمسازی برادران وارنر نوشته‌اند ضمن هشدار درباره اکران فیلم جوکر که به زودی باید روی پرده‌های سینما‌ها برود، آورده‌اند: از حق استودیو برای ساخت فیلم و نیز حمایت از حق آزادی و نیز بیان هنری دفاع می‌کنیم، اما در عین حال می‌خواهیم که چند قدمی هم برای جنبش کنترل اسلحه بردارید و به کاندیدا‌های سیاسی جناحی که از «انجمن اسلحه ملی» پول دریافت می‌کنند، کمک‌های مالی هدیه ندهید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار