کد خبر: 971210
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
اروپا پیشگام در تحریم ایران
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: تجارت ایران و ۲۸ عضو اتحادیه اروپا در هفت ماهه نخست سال‌جاری میلادی ۷۳ درصد کاهش یافت و به ۳میلیارد و ۸۷ میلیون یورو رسید.
به گزارش تسنیم، آمار منتشر شده از سوی اداره اطلاعات اقتصادی اتحادیه اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو این اتحادیه در هفت ماهه نخست سال‌جاری میلادی با افت قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.
مبادلات دو طرف در هفت ماهه نخست ۲۰۱۸ بالغ بر ۵۱۴/ ۱۱ میلیارد یورو بوده که این رقم در هفت ماهه نخست امسال یک چهارم شده و با افت ۷۳ درصدی به ۰۸۷/ ۳ میلیارد یورو رسیده است.
صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۱۹ به کمتر از نصف صادرات این اتحادیه به ایران در مدت مشابه سال قبل رسیده است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در هفت ماهه نخست سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۳۴/ ۵ میلیارد یورو اعلام شده بود، اما این رقم در مدت مشابه امسال با افت ۵۱ درصدی به ۶ /۲ میلیارد یورو رسیده است.
واردات اتحادیه اروپا از ایران در هفت ماهه نخست ۲۰۱۹ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۹۲ درصدی داشته و یک‌دوازدهم شده و به ۴۸۷ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در هفت ماهه نخست سال قبل ۱۷۴/ ۶ میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بود.
افت قابل‌توجه تجارت اتحادیه اروپا با ایران در سال ۲۰۱۹ در پی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای امریکا علیه ایران نشان می‌دهد این اتحادیه به‌رغم وعده‌های خود نتوانسته است از منافع ایران در چارچوب توافق هسته‌ای دفاع کند. بر‌اساس این گزارش در ماه جولای صادرات اتحادیه اروپا به ایران با افت ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۵۱ میلیون یورو رسیده و واردات از ایران با افت ۹۳ درصدی بالغ بر ۶۷ میلیون یورو شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار