کد خبر: 971191
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
برای آنهایی که می‌خواهند کارآفرین شوند
اگر علاقه به کارآفرینی دارید، حتما این پنج نکته را بخوانید.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: اگر قصد کارآفرینی دارید یا فکر راه اندازی یک کسب و کار را در سرتان می‌پرورانید با چند نکته ساده می‌توانید تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید. در این گزارش سعی شده تا بیشتر به نکاتی پرداخته شود که هر کارآفرین را به پختگی و کمال می‌رساند.

ایده مورد نظرتان را برای کارآفرینی ارزیابی کنید

آیا ایده‌ای تجارتی در ذهن خود دارید که فکر می‌کنید به خوبی جواب می‌دهد؟ اهداف ایده‌های خوب مربوط به تجارت می‌تواند زندگی افراد را آسان یا بهتر کند یا مثلا موجب کاهش هزینه‌های زندگی افراد شود یا اینکه براساس شناخت بازار، محصولی باشد که برای مشتریان مورد نیاز است. در واقع تولید کالا بدون درنظر گرفتن بازار مناسب برای آن ارزش چندانی ندارد.

خودتان را برای کارآفرینی ارزیابی کنید

کارآفرینی نیاز به سخت‌کوشی دارد. یک نفر با روحیه قوی می‌تواند کارآفرین موفقی باشد. البته شاید این کار کمی سخت به نظر برسد، زیرا که روزهای پرتلاشی را در پیش دارید. اما دقت کنید و از خودتان صادقانه سوال بپرسید که چه نوع شخصی هستید؟ آیا تنها تصویر و هدف کلی را در نظر می‌گیرید یا فردی هستید که دائما به جزئیات توجه می‌کنید؟ درک قدرت‌ها و ضعف ها، به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید در مسیر کارآفرینی قدم بردارید.

پول تنها سرمایه‌ شما نیست!

بله درست است! برخلاف تصور اکثر افراد، پول تنها سرمایه شما نیست. اینطور نیست که باید حتما پول داشته باشید و با خرج کردن آن تبدیل به کارآفرین موفقی شوید.
 
دقت کنید که این دیدگاه که فقط با داشتن پول زیاد می‌توان کارآفرین شد دیگر در زمانی که ما در آن زندگی می‌کنیم و صد‌ها ایده بدون پول، شروع و راه اندازی شدند، یک دیدگاه کاملاً اشتباه است. قطعاً بسیاری از شما میدانید که امروزه فقط با داشتن یک کامپیوتر در منزل می‌توانید کسب درآمد کنید؛ و یا صد‌ها روش دیگر که به سرمایه‌ کمی نیاز دارند و می‌توانند منبع درامد شما باشند.

در واقع پول فقط یک روان کننده و تسهیل کننده‌ی کار است. مگر دانش سرمایه نیست؟ مگر تجربه سرمایه نیست؟ مگر دوستان و روابط سرمایه نیستند؟ مگر علاقه و انگیزه سرمایه نیست؟ پس به این سرمایه‌های رایگان که زیاد هم هستند توجه کنید و بعد از راه‌اندازی کسب و کار و در صورت موفقیت برای گسترش کارتان به فکر جذب پول و سرمایه‌گذار باشید.

با ایده ایی شروع کنید که به پول احتیاجی نداد

هزاران ایده در جهان وجود دارند که برای شروع احتیاج به هیچ پولی ندارند. به عنوان مثال در حیاط دانشگاه محل تحصیل من، مقدار بسیار زیادی گیاه رزماری وجود داشت که بوی این گیاه همیشه فضای دانشگاه را معطر میکرد. بار‌ها اتفاق افتاده بود که اساتید دانشگاه و یا روحانی مسجد دانشگاه از دانشجویان خواسته بودند که به عنوان یک نوع کارآفرینی می‌توانند، روغن این گیاه رزماری را استخراج و به قیمت خوبی به فروش برسانند. اما باورتان نمی‌شود، در مدت آن چهار سالی که در دانشگاه بودم، هیچ کسی این کار را شروع نکرد. اما آیا مشکل پول بود؟ نه مشکل خود دانشگاه بود که نتوانسته بود دیدگاه یک کارآفرین را در دانشجویان خود به وجود آورد.

از نمونه ایده‌های بدون نیاز به پول می‌توانم آن جوان کره‌ای را مثال بزنم که با پرورش جلبک در حیاط خانه اش و استخراج ماده‌ مخصوصی از آن که در لوازم آرایشی کاربرد داشت، ماهانه بیش از ۶۰۰۰ دلار درامد داشت و هزاران ایده‌ای که هر کدام از ما به نحوی با چند مورد از آن‌ها آشنا هستیم.

حضور در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

امروز حضور در شبکه‌های اجتماعی یکی از مسائل مهم برای توسعه کسب و کار محسوب می‌شود. تمام شبکه‌های اجتماعی مکان‌های بسیار ارزشمندی هستند که می‌تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند تا با مشتریان خود بیشتر در تعامل باشید و بهتر شناخته شوید. اگر با شبکه‌های اجتماعی میانه خوبی ندارید، بهتر است از همین الان حضور خود را در این شبکه‌ها پررنگ کنید تا نتایج خارق العاده آن را در کارآفرینی‌تان مشاهده کنید.

حرف آخر

در آخر توجه کنید که برای کارآفرین شدن باید روی پای خودتان بایستید، باید سختی بکشید و عرق بریزید تا به یک کارآفرین نمونه و واقعی تبدیل شوید؛ و تنها چیزی که می‌تواند همیشه شما را سرپا نگه دارد اول توکل به خداوند و دوم علاقه، پشتکار و انگیزه‌ شما نسبت به کارتان است.

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان یکی از عوامل خوشبختی انسان این است که به کارش علاقه‌مند باشد و آن چه را که انجام می‌دهد، دوست داشته باشد. پس حتما به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار