کد خبر: 971186
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۳
محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار و آبادانی مناطق روستایی و محروم با نام نیرو‌های جهادگر سپاه و بسیج عجین شده است. هرجا این سربازان قدم می‌گذارند با خود آبادانی و کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی را به همراه می‌آورند.
سرويس ايران جوان آنلاين: سپاه استان مرکزی با اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی همواره سعی داشته است تا بخشی از غبار مشکلات را از سر مردم مناطق کم‌برخوردارتر کنار بزند و استان مرکزی را در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار دهد. در همین راستا حالا هم قرار است به‌زودی ۴۸۳ طرح محرومیت‌زدایی در استان افتتاح شود. طرح‌هایی که به طور حتم شرایط دسترسی به فرصت‌های برابر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای اقشار مختلف استان فراهم خواهد کرد و شامل ۵۶ طرح ویژه آبرسانی، ۸۰ طرح فرهنگی، ۹۳ طرح آموزشی، ۵۹ طرح ساخت خانه محروم، ۱۳۴ طرح ساخت و مرمت مراکز پزشکی و بهداشتی، ۳۹ طرح اشتغالزایی و ۲۲ طرح ساخت پل و جاده‌های روستایی می‌شود.

محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار و آبادانی مناطق روستایی و محروم با نام نیرو‌های جهادگر سپاه و بسیج عجین شده است. هرجا این سربازان قدم می‌گذارند با خود آبادانی و کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی را به همراه می‌آورند. علاوه‌براین، آن‌ها همواره در سخت‌ترین موقعیت‌ها همچون وقوع سیل و زلزله یاری‌رسان مردم هستند و با کمک‌های شبانه‌روزی‌شان نمی‌گذارند حجم خسارات افزایش یابد. در زمانی هم که حادثه‌ای رخ نداده است، با ورود به مناطق محروم‌تر سعی در رفع مشکلات دارند؛ اقداماتی که ۴۸۳ طرح از آن قرار است در پایان همین هفته جاری به مرحله افتتاح برسد و به طور حتم با خود شرایط دسترسی به فرصت‌های برابر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای اقشار مختلف استان به همراه دارد. فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این رابطه به ایرنا گفت: «۴۸۳ طرح محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در این استان آماده بهره‌برداری است.» سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی اضافه کرد: «طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه روح‌الله از برنامه‌های اصلی کنگره ملی نقش امام‌خمینی (ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی است که همزمان با این رویداد فرهنگی در ۱۱ مهرماه جاری با حضور مسئولان ارشد لشکری و کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.»

اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی

بر اساس اعلام کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی این طرح‌های محرومیت‌زدایی که قرار است پایان همین هفته به مرحله بهره‌برداری برسند شامل ۵۶ طرح ویژه آبرسانی در بخش‌های انتقال و لایروبی قنوات، ۸۰ طرح فرهنگی از قبیل ساخت و مرمت مجتمع‌های فرهنگی، یادمان‌های شهدا و ساخت مسجد، ۹۳ طرح آموزشی از قبیل ساخت و مرمت مدارس، ۵۹ طرح ساخت خانه محروم، ۱۳۴ طرح ساخت و مرمت مراکز پزشکی و بهداشتی، ۳۹ طرح اشتغالزایی و ۲۲ طرح نیز ساخت پل و جاده‌های روستایی می‌شوند که هریک به خودی خود می‌توانند بخش مهمی از معضلات همیشگی مردم مناطق روستایی استان مرکزی را برطرف کنند. فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این باره اضافه کرد: «طرح‌های محرومیت‌زدایی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی با مشارکت سپاه روح‌الله، خیران و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی، ساخته و آماده بهره‌برداری شده‌اند.» سردار کریمی ادامه داد: «ساخت ۲۴ منزل مسکونی برای خانواده‌های شهدای فاطمیون در دلیجان و خانه محرومان و عالم در نقاط مختلف استان، طرح‌های مختلف راهسازی، جاده‌های روستایی، پل، جدول‌گذاری کوچه‌های روستایی و حاشیه‌ای شهر‌ها از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی این نهاد انقلابی است که همزمان با روز کنگره شهدای استان بهره‌برداری می‌شود.»

برگزاری رزمایش عاشورایی

در کنار اقدامات محرومیت‌زدایی که در استان مرکزی به کمک جهادگران بسیج و سپاه انجام شده است، امسال همچون سال‌های گذشته رزمایش عاشورایی این نیرو‌های جهادی از ۲۴ تا ۲۹ شهریورماه برگزار شده است. رزمایشی که در آن نیرو‌های بسیج و سپاه طرح‌های محرومیت‌زدایی فراوانی را به مرحله اجرایی شدن می‌رسانند که شاید کمترین آن احداث زیرساخت‌هایی، چون پل و جاده باشد. گفتنی است در سال گذشته این جهادگران با برگرداندن چندصد واحد اقتصادی به چرخه تولید ضمن اشتغالزایی برای مردم، اقتصاد مناطق مختلف را هم رونق دادند. همچنین در واحد‌های فعال نیز با یک روز کار جهادی و رایگان کمک بزرگی به ادامه فعالیت کارخانه‌ها کردند. در این راستا فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأیید بر این موضوع که رزمایش عاشورایی استان مرکزی کمک بزرگی به آبادانی استان کرده است، بیان کرد: «۳۰۰ گروه جهادی در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی در این رزمایش برای ارائه خدمات عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، بهداشتی و دامپزشکی در سراسر استان مرکزی سازماندهی شده بودند که به فعالیت‌های مختلف عمرانی در مناطق محروم می‌پرداختند.» همچنین سردار کریمی اضافه کرد: «۱۴ هزار جهادگر در قالب ۲۷۰ گروه جهادی در قالب اردو‌های جهادی دانش‌آموزان، دانشجویان، مهندسان و دیگر اقشار بسیج در قالب اردو‌های جهادی یک، سه، هفت و ۱۰ روزه و اردو‌های هجرت در راستای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی امسال به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.»

اهدای ۶۲۰۰ بسته نوشت‌افزار

شایان ذکر است که جهادگران سپاه با حضور در اردو‌های جهادی به مناطق محروم استان قدم گذاشتند و به فعالیت‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، دامپزشکی و کشاورزی پرداختند. سردار کریمی ضمن بیان مطالب فوق اضافه کرد: «ساخت خانه محرومان، راه روستایی، پل، جدول‌بندی پیاده‌روها، مشارکت در برداشت محصول، ویزیت رایگان، آموزش رایگان قرآن و دروس مقاطع مختلف درسی از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی بوده است.» البته همانطور که هر سال شاهد آن هستیم اقدامات محرومیت‌زدایی این جهادگران انقلابی تنها به همین مواردی هم که اشاره شد محدود نمی‌شود و با توجه به اینکه در ابتدای سال تحصیلی جدید قرار داریم، آن‌ها به خانواده دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار نیز در راستای تهیه لوازم‌التحریر کمک کرده‌اند. در این راستا فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی به خبرگزاری بسیج گفت: «۶ هزار و ۲۰۰ بسته نوشت‌افزار به نیازمندان به برکت برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی اهدا شده است.» کریمی ادامه داد: «امیدواریم روزی برسد که دیگر نیازمندی در این استان و جامعه وجود نداشته باشد.» وی اضافه کرد: «اقدامات قابل توجهی همچون ساخت مسکن، اهدای جهیزیه به نیازمندان، اهدای لوازم‌التحریر به نیازمندان، اهدای سبد کالا و هدایا به نیازمندان همچنان از سوی جهادگران سپاه در حال انجام است.» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: «یکی از اهدافی که توجه به نیازمندان را در دستور کار قرار دادیم این بود که با تأسی از سیره شهدا بتوانیم دست نیازمندان را بگیریم؛ چراکه شهدا مظهر احسان و نیکوکاری هستند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار