کد خبر: 971164
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تا دهم مهرماه همچنان در سطح استان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رامین صادقی در جلسه بررسی طرح نظارتی ایام تابستان در اردبیل اظهار داشت: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و دارا بودن جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد، این استان به عنوان قطب گردشگری در ایام تابستان پذیرای عده زیادی از گردشگران و مسافران هموطن است که در راستای ایجاد آرامش و رفاه برای مسافران و همشهریان در این ایام نظارت و بازرسی از واحدها و اماکن و مراکز تفریحی، اقامتی، هتل‌ها و رستوران‌ها، مراکز سیاحتی، فرهنگی و هنری، پمپ بنزین‌ها و جایگاه توزیع سوخت در جلسات برگزار شده با ادارات مرتبط برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: با همکاری و هماهنگی ادارت مربوطه و در قالب اجرای گشت مشترک نظارت و بازرسی از این مراکز به مرحله اجرا درآمد که در این زمینه و در حین گشت مشترک با متخلفان طبق ضوابط و مقررات قانونی برخورد لازم اعمال و مراتب تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اجرای مانور نظارتی ویژه بازگشایی مدارس گفت: با توجه به ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و شروع سال تحصیلی جدید تقاضا برای خرید لوازم التحریر،کیف و کفش و سایر ملزومات تحصیلی افزایش یافته است.

صادقی بیان کرد: در این راستا نظارت و بازرسی بر قیمت،کیفیت، نحوه تامین، توزیع و ارائه به موقع کالاها و خدمات اولویت‌دار در این ایام "طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس "با هماهنگی دستگاه های مرتبط برای جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی از سوی واحدهای صنفی، توزیعی و خدماتی و رسیدگی سریع به شکایات و گزارش‌های مردمی از مورخه دهم شهریورماه آغار شده و تا دهم مهرماه به مدت یک ماه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در بخش کالایی شامل انواع نوشت افزار، کیف و کفش به اجرا در آمده است، افزود: از زمان آغاز این طرح تاکنون سه هزار و 200 مورد بازرسی از واحد‌های عرضه‌کننده کتاب و لوازم‌التحریر صورت گرفته و 30 مورد بازرسی منجر به تشکیل پرونده شده که برای رسیدگی بیشتر به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشتر تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت و ارائه نکردن فاکتور است، تصریح کرد: واحد‌های صنفی ملزم به نصب برچسب قیمت بر روی کالا‌های عرضه شده در واحد خود هستند و در این راستا متصدیان واحدهای صنفی ملزم به رعایت قانون نظام صنفی هستند.

صادقی اظهار کرد: بر اساس تدابیر متخذه در خصوص کاهش زمان رسیدگی به شکایت‌های مردمی، شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و غیره را از طریق سامانه ارتباطی 124 واحد ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا در حداقل زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها