کد خبر: 971161
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: ما همچنان بر این باوریم در کاهش آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و هم‌اندیشی اساتید و نیروهای مجرب و کاربلد استفاده کنیم، چرا که اگر آسیب‌ها کاهش پیدا نکند قطعا توسعه اقتصادی و سایر توسعه‌ها رقم نخواهد خورد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه هم اندیشی فرهنگی – اجتماعی استان اردبیل که با محوریت دانشگاه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: ما سعی کردیم تا با بررسی آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه طلاق طرحی را با همکاری اساتید دانشگاه تهیه و تدارک ببینیم تا براساس یک برش سالانه با همکاری دستگاه‌های مختلف و جامعه هدف بتوانیم دغدغه‌ها و آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق، اعتیاد و سایر ناهنجاری‌ها را به حداقل برسانیم.

وی از همه دستگاه‌های اجرایی خواست؛ تا با برآورد نیروهای شاغل خود به ویژه نیروهای در آستانه ازدواج زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی را برای آنها فراهم کنند تا با تامین اعتبار مورد نیاز و بودجه کافی از محل منابع خود سازمان‌ها زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارجاع زوجین به مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج را فراهم کنیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌های تهیه شده ما از لحاظ مالی قطعا هیچ مشکلی نخواهیم داشت و ردیف اعتباری از محل برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته می‌شود تا ما بتوانیم در یک فرآیند میان مدت کنترل آسیب‌ها و کاهش دغدغه‌ها در این زمینه را شاهد بوده و به مطالبه‌گری و ارتقای مهارت زوجین توجهی جدی داشته باشیم.

بهنامجو افزود: ما باید نسبت به کاهش طلاق و ارتقای نشاط خانواده‌ها بها دهیم و در کنار آن با برگزاری جلسات مستمر و آگاهسازی گروه‌های مختلف جامعه را حساس کرده و روی مباحث گوناگون در واحدهای تولیدی، کارخانجات و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های مناسب و منسجمی را در راستای افزایش کارآمدی انجام دهیم.

وی بیان کرد: ما باید تک تک افراد جامعه را نسبت به آسیب‌های اجتماعی و بحرانی بودن این مساله حساس کنیم تا همه پای کار بیایند و دغدغه‌ها در این زمینه کاهش پیدا کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده داشته باشیم تا در همه بخش‌ها از توان آنها استفاده کنیم که قطعا این نیروی آموزش دیده و مهارت آموخته می‌تواند اسباب توسعه همه جانبه را رقم بزند.

بهنامجو آمار آسیب‌های اجتماعی در گروه‌های سنی 20 و به بالا را بسیار نگران‌کننده خواند و گفت: همه وظیفه داریم تا با یک راهکار دقیق در همه حوزه‌ها به ویژه در بحث طلاق با ارائه آموزش و مشاوره‌ها در همه گروه‌های سنی زمینه ارتقای سلامت جامعه و اجتماع را مهیا کنیم.

وی بیان کرد: ما اگر سالانه 11 هزار ازدواج داریم و در نقطه مقابل آن 3 هزار مورد طلاق به ثبت می‌رسد، جای نگرانی دارد چرا که باید به سرعت تعداد طلاق را کاهش و به تحکیم بنیان خانواده کمک کنیم.

استاندار اردبیل از مسئولان و متولیان امر خواست؛ در 10 سال اول زندگی به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا میزان طلاق کاهش یابد چرا که به نظر می‌‌رسد 70 درصد طلاق‌ها در هفت سال اول زندگی اتفاق می‌افتد و بهتر است جامعه هدف ما به گونه‌ای تحت تاثیر برنامه‌های آموزشی قرار گیرند تا در کنار اجباری شدن 6 ساعت برنامه مهارت زندگی قبل از ثبت ازدواج زوجین با علاقمندی در برنامه‌های مشاوره‌ای در برنامه‌های ارائه شده از سوی مشاوران حضور یابند.

بهنامجو ادامه داد: در کنار اجباری بودن این برنامه‌های آموزشی ما به راحتی می‌توانیم در دستگاه‌های مختلف و کارخانه‌ها نیز زمینه فراگیری مهارت‌های زندگی و آگاهسازی را انجامدهیم به طوری که در بین خانواده‌های شهدا در سایه برگزاری برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای از بین یک هزار و 240 مورد ازدواج به ثبت رسیده تنها 60 مورد منجر به طلاق شده است که این خود یک فضا و ظرفیت خوب و مهم در توسعه برنامه‌های آگاهی‌بخشی به شمار می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر