کد خبر: 971127
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز‌های اربعین نرخ‌گذاری هم انجام داده‌اند، اما بررسی‌ها حکایت از آن دارد که هیچ‌یک از آژانس‌ها و سایت‌های فروش بلیت هواپیما فعلا فروش بلیت پرواز اربعین ندارند.
سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: هر ساله و در راستای ارائه خدمات‌رسانی مناسب به زائران اباعبدالله در ایام اربعین حسینی، ستاد اربعین در کنار هماهنگی همه امور مربوط به زائران، با همکاری وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از اعضای ستاد، نسبت به هماهنگی برای جابه‌جایی زوار اربعین اقدام می‌کند.

در کنار حمل و نقل جاده‌ای عمومی (اتوبوسی) و حمل و نقل ریلی، حمل و نقل هوایی نیز مورد استقبال زائران اباعبدالله در سفر‌های اربعین است.

در این راستا از چندی پیش نرخ بلیت پرواز‌های اربعین به صورت مشخص اعلام شد تا از سودجویی واسطه‌گران در این ایام پرتقاضا، جلوگیری به عمل آید؛ به هر حال نرخ حمل و نقل هوایی کشورمان در مسیر‌های بین‌المللی تابع شرایط عرضه و تقاضا و آزاد است، اما هر سال برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه و خدمات‌دهی مناسب به زائران، نرخ پرواز‌های اربعین به صورت مشخص اعلام می‌شود.

امسال نیز طی هماهنگی انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ بلیت پرواز‌های اربعین مشخص شد.

برای تاریخ‌های ۲۰ تا ۳۰ مهرماه امسال، نرخ بلیت پرواز‌های تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران ۲.۲ میلیون تومان و نرخ بلیت مشهد ـ نجف ـ مشهد و مشهد ـ بغداد ـ مشهد ۲.۸ میلیون تومان تعیین شده است.

نرخ بلیت سایر شهرستان‌ها هم در مسیر‌های نجف و بغداد مشابه نرخ تهران به نجف و بغداد است.

نرخ بلیت‌های یکطرفه در مسیر‌های تهران ـ نجف یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و در مسیر مشهد ـ نجف یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

پس از تعیین نرخ، موضوع نحوه تهیه بلیت پرواز‌های اربعین بود که در پیگیری از دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام شد امکان تهیه بلیت برای بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهرماه، از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مجوزدار فروش بلیت هواپیما، امکان پذیر است.

‌مقصود اسعدی سامانی در این‌باره گفت : برخی شرکت‌های هواپیمایی موفق به اخذ مجوز پرواز‌های فوق‌العاده شده‌اند و برخی شرکت‌ها هم در کش و قوس هستند و نتوانسته‌اند هنوز مجوز بگیرند؛ آن دسته از شرکت‌های هواپیمایی که مجوز پرواز‌ی را برای اربعین اخذ کردند در حال فروش پرواز‌های اربعین هستند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت هواپیما برای پرواز‌های اربعین از طریق دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز و معرفی‌شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی و سایت شرکت‌های هواپیمایی در حال انجام است، فعلاً به سایت‌های اینترنتی مجوز فروش بلیت پرواز‌های اربعین داده نشده است، زیرا پیش از این تخلفاتی از سوی برخی سایت‌های فروش بلیت هواپیما رخ داده بود و نرخ‌های بالاتر عرضه کرده بودند که فعلا تصمیم گرفته‌ایم فروش بلیت از دو روش مذکور باشد.

پیگیری‌ها از دفاتر و آژانس‌های فروش بلیت هواپیما در سطح شهراز خیابان استاد نجات‌الهی تا خیابان پاسداران و شریعتی و غیره، حکایت از آن دارد که هیچ یک از دفاتر، هنوز فروش بلیت پرواز‌های اربعین با نرخ‌های مصوب را انجام نمی‌دهند.

از سوی دیگر هنوز فروش بلیت پرواز‌های اربعین برای بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهرماه، روی سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی موجود نیست.

به نظر می‌رسد فعلاً برنامه مشخصی برای پرواز‌های فوق‌العاده اربعین خصوصاً برای بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهرماه وجود ندارد.

در این راستا یکی از مسئولان ارشد صنعت حمل و نقل هوایی نیز در این‌باره گفت: هنوز فروش بلیت پرواز‌های اربعین برای بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهرماه در هیچ‌یک از سایت‌ها و دفاتر فروش بلیت هواپیما وجود ندارد و باز نشده است.

وی با اشاره به بدهی برخی شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه نجف گفت: وقتی‌بدهی به فرودگاه‌های عراق داریم، چگونه می‌توان مجوز پرواز به این فرودگاه‌ها را گرفت بنابراین ابتدا باید این بدهی‌ها تعیین‌تکلیف شود و شرکت‌ها باید زودتر اقدام می‌کردند.

این مقام مسئول اظهار داشت: برخی شرکت‌های هواپیمایی هم کم‌کاری کرده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند خود را برای انجام پرواز‌های اربعین و اخذ مجوز پرواز فوق‌االعاده اماده کنند.

وی یادآور شد: ضرو‌رت داشت ابتدا مراکز فروش را تعیین و به مردم معرفی می‌کردیم و پس از آن نسبت به اطلاع‌رسانی فروش پرواز‌ها اقدام می‌کردیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار