کد خبر: 971111
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
«پویش مردمی پز عالی» چند روزی است به تلاش و همت عده‌ای جوان خوشفکر آغاز به کار کرده و تلاش می‌کند در دل این وضعیت شکاف ایجاد کند و با نقد و تقبیح فرهنگ مصرف‌گرایی، به ترویج و تبلیغ ساده‌زیستی بپردازد.
ایزد مهرآفرین
سرویس اجتماعی جوان آنلاین: پویش پز عالی با شعار زیباترین «پز»،سادگیست!، کمپینی برای مقابله با مصرف گرایی و اسراف است که از چند روز پيش کار خودش را آغاز کرده و تا ۲۱ مهر ماه ادامه دارد.این پویش درباره ساده زیستی و تقبیح تجمل گرایی است.پویشی برای تعریف مجدد زندگی و باهم بودن!
 
زندگی یعنی خندیدن در کنار یکدیگر. یعنی باهم بودن. یعنی «بخند تا دنیا بهت بخنده!». یعنی سفره‌ای ساده در کنار خانواده. یعنی سفری بی آلایش و کم هزینه.
 
اما هیولایی بد سرشت به نام دکتر پز!، وارد دنیای ما آدم‌ها شده، شخصیتی خطرناک‌تر از «تانوس»، اصلا انگار داستان انیمیشن «کارخانه هیولاها» رنگ حقیقت گرفته است. ضد قهرمانی برای نابودی و ترساندن انسان‌ها از همدیگر.کابوسی از ملاقت و مهمانی رفتن، مخترع سوال: «مامان چی بپوشم؟!» «حالا امشب چی درست کنم؟!».

غولی از کهکشان مجازستان،با ارتشی از لایک و فالوور و فرمانده‌هایی به نام اینفلئونسر ها! آمده اند تا زمین را نابود کنند. اما هر داستانی یک قهرمانی هم دارد. قهرمان قصه ما گروهی از مردمند.گروهی به نام «حامینی‌ها».آدم‌هایی که با سخره گرفتن دکتر پز، پویشی به نام «پز عالی» راه انداختن و از همه انسان‌ها برای شکست هیولای بدسرشت دنیای قصه ما کمک می‌خواهند. پویش «پز عالی» با شعار، زیباترین پز، سادگی‌ست! از چند روز پيش آغاز شده است.پویشی برای بیان زندگی بدون آرایش و اهمیت سادگی. اینکه از سفره‌ای با یک غذا ویا سفری در چادر خجالت نکشیم بلکه این باهم بودن معیار زیستن قرار بگیرد.
 
از سوی دیگر مخاطب این پویش قشر متوسط است که رضایت دیگران شده معیار و از زندگی لاکچری‌ها تقلید می‌کند. تقلیدی که چراغ‌خاموش و زیرپوستی کنترل همه انسان‌ها را بدست گرفته و انگار قلب‌های اینستاگرام مهم‌تر از قلب‌های زندگی‌مان شده است.
 
اما قبل از اینکه بیشتر پویش «پز عالی» ایجاد شده تا رو به روی غول مجازستان قد علم کند و به جنگ ریا، تجمل گرایی برود، غولی که باعث شده ما ایرانی‌ها در آمار‌های جهانی جزو کشور‌های اسراف کار و مصرف گرا قرار بگیریم و طبق آمار‌ها ایرانی‌ها حدود ۶۰ درصد درآمد نفتی کشور فقط دور ریز غذا دارند و در زمینه دورریز غذا جزو سه کشور اول جهان هستند که آماری فاجعه بار است.

همچنین در مصرف طلا، ایرانیان جزو ده کشور اول جهان هستند و حجم بسیاری از طلا در خانه‌های ایرانی‌ها انبار شده و وارد چرخه اقتصادی نمی‌شود. در هر حال اگر شما هم طرفدار سادگی هستید، از سفره، جشن‌های ساده و از مسافرت‌های کم هزینه خودتان عکس و فیلم بگیرید و با هشتگ #پز_عالی، با افتخار از سادگی حمایت کنید!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار