کد خبر: 971087
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵
دو مرد جوان که با همدستی سرایدار ساختمانی در شمال تهران، مرتکب سرقت از خانه مردی پولدار شده‌بودند به حبس و پرداخت دیه محکوم شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، هفتم مردادماه گذشته مرد میانسالی با مراجعه به اداره پلیس از سرایدار ساختمان مسکونی به نام غلام به اتهام سرقت شکایت کرد. شاکی که صورتش به شدت زخمی شده‌بود در توضیح به مأموران گفت: «فرزندام در کشور انگلیس زندگی می‌کنند. هفته گذشته به دیدن آن‌ها رفته‌بودم، اما وقتی از سفر برگشتم و وارد خانه شدم، دیدم دو مرد جوان در حال سرقت وسایل خانه‌ام هستند. شروع به داد و فریاد کردم تا از همسایه‌ها کمک بگیرم، اما آن‌ها با مشت و چاقو به من حمله کردند و با تهدید از من خواستند رمز گاوصندوق را در اختیار آن‌ها بگذارم. مقاومت کردم تا اینکه آن‌ها با چاقو یک زخم عمیقی روی صورت و بدنم زدند و قصد فرار داشتند که پوشش صورت یکی از آن‌ها افتاد. از چهره و لهجه‌ای که داشتند، فهمیدم از آشنایان سرایدار ساختمان هستند. احتمال می‌دهم نقشه سرقت از سوی غلام باشد.»

با طرح این شکایت، مأموران غلام ۲۸‌ساله سرایدار ساختمان را بازداشت کردند. مرد جوان به پلیس‌آگاهی منتقل شد، اما جرمش را انکار کرد تا اینکه در مواجهه با فیلم ضبط شده دوربین‌ها به جرمش با همدستی دو نفر از دوستانش اعتراف کرد. با دستگیری دو متهم دیگر، سرایدار به معاونت در سرقت و همدستان وی به اتهام سرقت، گروگانگیری و ضرب و جرح روانه زندان شدند و پرونده به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز روی میز هیئت قضایی همان شعبه قرار گرفت. ابتدای جلسه شاکی در جایگاه ایستاد و با طرح شکایتش برای متهمان درخواست اشد مجازات کرد. سپس یکی از متهمان در جایگاه قرار گرفت و گفت: «باغلام همشهری و هر دو از بچه‌های کوهدشت بودیم. غلام چند سال پیش به تهران آمده بود و در ساختمانی که شاکی در آن ساکن بود سرایدار بود. من هم بعد از فارغ التحصیلی در مقطع فوق‌لیسانس دنبال کار بودم، اما شغل مناسبی پیدا نکردم تا اینکه در همان محلی که غلام سرایدار بود، من هم سرایدار ساختمانی دیگر شدم.» متهم ادامه داد: «روزی غلام مرا دید و گفت یکی از اهالی ساختمان وضع مالی خوبی دارد و قرار است به سفر برود. او پیشنهاد سرقت داد و من هم قبول کردم. این شد که با یکی از دوستانمان در کوهدشت تماس گرفتیم و قرار شد همراهمان باشد.»

متهم ادامه داد: «شب قبل از حادثه به دیدن غلام رفتیم و شب را آنجا استراحت کردیم. فردای آن روز وقتی هوا تاریک شد وارد خانه شاکی شدیم که ناگهان صاحبخانه وارد شد. او شروع به داد و فریاد کرد و همین باعث شد با او درگیر شویم. قبول دارم اشتباه کردم و از شاکی تقاضای بخشش دارم.»

در ادامه دیگر متهم نیز با تأیید توضیحات همدستش از خودش دفاع کرد.

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و دو متهم را هر کدام به ۱۰‌سال حبس و پرداخت دیه محکوم کرد، اما سرایدار خانه شاکی که به اتهام معاونت در سرقت با وثیقه آزاد بود در نوبت رسیدگی قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار