کد خبر: 971075
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
درویش می‌گوید ساخت فیلم آزادی خرمشهر ۱۵ سال طول می‌کشد
احمدرضا درویش از تمایلش برای ساخت فیلمی درباره آزادسازی خرمشهر خبر داد که احتمالاً ساخت آن ۱۵ سال طول بکشد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: احمدرضا درویش بعد از اکران فیلم «دوئل» در موزه سینما، در جمع علاقه‌مندان به سینمای دفاع مقدس، گفت: «از ۲۰سال پیش دو آرزو در فیلمسازی داشتم؛ یکی اینکه حتماً فیلمی درباره حادثه عاشورا بسازم و دیگر اینکه فیلمی درباره فتح خرمشهر بسازم. فیلم «رستاخیز» به عنوان آرزوی اولم ساخته شد و حدود ۱۵سال از پیش‌تولید آن تا امروز که وضعیت نمایش آن مشخص نیست وقت من را به خود اختصاص داد. در این مدت چند فیلمنامه نوشتم که یکی از آن‌ها فیلمنامه «درخشش» است که مربوط به آرزوی دومم است که درباره فتح و آزادسازی خرمشهر است.»

وی با بیان جمله‌ای کنایه‌وار عنوان کرد: «این فیلمنامه هم اکنون کامل شده است، اما فکر می‌کنم ساخت آن نیز ۱۵سال طول بکشد و امید است عمرم به ساخت این فیلم کفاف بدهد.»

آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که توانست جریان جنگ تحمیلی را تغییر دهد. این حادثه بزرگ تاریخی تا امروز در چند فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی بازتاب داشته است. از جمله آثار تولید شده درباره آزادسازی خرمشهر می‌توان به فیلم‌های «بلمی رو به ساحل»، «روز سوم»، «کیمیا»، «سرزمین خورشید» و «دوئل» اشاره کرد که هر سه فیلم آخر ساخته احمدرضا درویش است. درویش از نظر تعصب به تولید فیلم درباره خرمشهر یک رکورددار در سینمای دفاع مقدس است. احتمالاً کنایه وی درباره طولانی شدن زمان ساخت فیلم ریشه در اتفاقاتی داشته باشد که برای فیلم قبلی او رخ داده است، اما باید به کارگردانانی مانند احمدرضا درویش که شناسنامه سینمای دفاع مقدس با نام آن‌ها گره خورده این توصیه را کرد که برای ساخت فیلم درباره دفاع مقدس هر روز فرصتی است که از دست می‌رود. سینمای دفاع مقدس سال‌هاست که با افت تولید روبه‌رو شده و دور شدن امثال درویش از این سینما قطعاً در این افت و کاهش تاثیر مستقیمی داشته است. از سوی دیگر هر چه پروژه‌های سینمایی گران‌تر و طولانی‌تر شود نه تنها حمایت مالی از آن را سخت می‌کند بلکه تمایل بخش خصوصی برای ورود به آن را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر طولانی شدن پروژه‌های سینمایی در شرایط تورمی کشورمان باعث خواهد شد تا حتی تولید این فیلم در بلندمدت توجیه اقتصادی خود را از دست داده و بی‌سرانجام رها شود. مردم منتظر دیدن آزادی خرمشهر هستند و تحمل ۱۵ سال دوری را ندارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار