کد خبر: 971069
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
رئیس‌جمهور امریکا در کشاکش بحث‌ها حول استیضاح خود، به نظر می‌رسد از یک سرگردانی برای برخورد با ایران هم رنج می‌برد. ترامپ در کنفرانس سالانه رهبران یهودی سراسر امریکا یک بار دیگر گفته که علاقه‌ای به «درگیری نظامی» با ایران ندارد، ولی تحریم‌ها را هم برنمی‌دارد و با همه این‌ها پیش‌بینی کرده که اوضاع حول و حوش ایران بهتر شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ جمعه در جمع سران سازمان‌های صهیونیستی گفته که اوضاع با ایران رو به راه می‌شود، اما او نمی‌داند چطور این اتفاق خواهد افتاد. به نوشته پایگاه خبری «جوئیس‌اینسایدر»، رئیس‌جمهور امریکا در این همایش گفته اقداماتی که او از زمان ورود به کاخ سفید علیه ایران انجام داده از بیشترین اهمیت برای اسرائیل برخوردار بوده است. ترامپ در اشاره به گفت‌وگوی خود با یکی از رهبران اسرائیل که ظاهراً «اسرائیل کاتص»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی است، گفته است: «این هفته با یکی از دوستانم صحبت کردم. از او پرسیدم کدام کاری که من انجام دادم برای شما مهم‌تر بود: منتقل کردن سفارت امریکا به اورشلیم (بیت‌المقدس) یا به رسمیت شناختن [حاکمیت اسرائیل]بر بلندی‌های جولان؟ گفتم از نظر شما کدام یک از این دو مورد مهم‌تر بودند؟ اورشلیم یا بلندی‌های جولان؟» ترامپ در ادامه گفت: «او گفت، هیچ‌کدام. مهم‌ترین چیز کار‌هایی است که شما درباره ایران انجام دادید. گفتم، می‌دانی، هیچ‌وقت اینطور به قضیه نگاه نکرده بودم، ولی با شما موافقم.» ترامپ با تأکید بر اینکه امریکا به تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران پایان نمی‌دهد، گفته که درخواست دیدار مقامات ایرانی را رد کرده است. رئیس‌جمهور امریکا می‌گوید موضع سرسختانه‌ای علیه ایران در پیش گرفته‌ام، اما خواهان جنگ با جمهوری اسلامی نیستم. وی گفت: ما به دنبال درگیری نظامی نیستیم. ما برای مذاکره به ایران پیشنهاد داده‌ایم. من از خود خویشتنداری نشان داده‌ام و امیدوارم که ایران نیز متقابلاً صلح را انتخاب کند. ترامپ اضافه کرد: «در حال حاضر، ایران وضعیت خیلی بدی دارد. این کشور از زمانی که من رئیس‌جمهور شدم خیلی فرق کرده است.» وی گفت: «من نمی‌توانم دقیق بگویم چه پیش خواهد آمد، اما ما در آمادگی کامل به سر می‌بریم.»

رئیس‌جمهور امریکا بدون وارد شدن به جزئیات برنامه‌هایش گفت: «ایران از مدت‌ها قبل بازیگر بدی بوده و ما بنا داریم به این ماجرا پایان دهیم.» ترامپ همچنین افزود: «ما با رژیم ایران که فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهد، مقابله می‌کنیم. همان‌طور که در سخنرانی‌ام در سازمان ملل گفتم امریکا هرگز تنفر ضد یهودی را برنمی‌تابد.» ترامپ جمعه شب هم در صفحه توئیتر نوشت که طرف ایرانی دیدار با او را به لغو تحریم‌ها منوط کرده، ولی او این درخواست را نپذیرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار