کد خبر: 971036
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
مدیر عامل باشگاه استقلال خبر احتمال حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل بدهی را تلاش "شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای بر هم زدن آرامش استقلال" خواند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: امیرحسن فتحی مدیرعامل استقلال درباره احتمال حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: متاسفانه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به دنبال بر هم زدن آرامش استقلال هستند و هر بار به هر بهانه‌ای به دنبال این کار هستند؛ یک بار با شایعه تغییر مدیرعامل، یک بار با شایعه حذف استقلال از آسیا و یک بار هم با شایعه محرومیت استقلال به خاطر بدهی به پروپئیچ.

وی ادامه داد: بیش از دو ماه است که باشگاه استقلال رابطه خوبی با فدراسیون فوتبال دارد و همه مدارک را در اختیار سهیل مهدی قرار داده است. بعد از بررسی یک هفته تا ۱۰ روزه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، مدارک استقلال به استیناف خواهد رفت و در آنجا بررسی خواهد شد. متاسفانه اخبار منتشر شده به هیچ وجه درست نیست و باعث نگرانی هواداران شده است.

او درباره شایعاتی مبنی بر وجود افرادی در داخل و خارج از باشگاه استقلال که موارد بدهی این باشگاه را به AFC گزارش می‌دهند هم توضیح داد: من بی‌اطلاع هستم، اما قطعا شیطنت، واژه گسترده‌ای است و دوستان خارج و داخل آرامش استقلال را به هم می‌ریزند. امیدوارم آخر این ماجرا برای استقلال ختم به خیر شود.

فتحی اضافه کرد: استقلال و پرسپولیس بدهی‌های انباشته دارند. ما از سال ۱۳۴۹ تا امروز بدهی مالیاتی انباشته داریم. پارسال ۱۴ مورد پرونده را تسویه حساب کردیم و امسال هم با ۹ نفر تسویه کردیم که هیچ‌کدامشان در زمان مدیریت من و حتی در سه، چهار سال گذشته نبودند. به هر حال عزم ما جدی است که یک بار برای همیشه بدهی‌ها را تسویه کنیم تا مدیران بعدی مشکلی نداشته باشند.

مدیرعامل استقلال درباره خصوصی‌سازی این دو باشگاه هم بیان کرد: هر دو باشگاه با این مشکل روبرو هستند. من امیدوارم خصوصی‌سازی شروعی برای شفافیت‌های مالی در دو باشگاه باشد. متولی این کار وزارت ورزش است. البته بدهی به بازیکنان بیش از ۹۰ درصد به شامل بازیکنان داخلی می‌شود. منابع مالی ما محدود است و اگر منابع مالی ما مثل دیگر باشگاه‌ها باشد یک بار برای همیشه حل می‌شود.

او درباره اینکه آیا استقلال از دولت هم بودجه‌ای گرفته است یا خیر اظهار کرد: برابر با برنامه ششم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی دولت حق به استقلال و پرسپولیس ریالی کمک نکرده و نمی‌تواند بکند. ما یک ریال هم از دولت نگرفته‌ایم و منابع مالی را از طریق اسپانسر‌ها جذب کردیم. در زمان مدیریت من خودمان و با هماهنگی هیات مدیره خودمان با توجه به منابع مالی اقدام به انعقاد قرارداد کردیم. با توجه به منابع مالی خودمان سعی می‌کنیم مشکلات را برطرف کنیم و مجوز حرفه‌ای را بگیریم. کلیه اسناد باشگاه در دستان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای است و در حال بررسی هستند و امیدواریم مشکلی برای باشگاه استقلال وجود نداشته باشد.

فتحی در پایان درباره دلخوری‌اش از مدیرعامل پرسپولیس گفت: من دوست ندارم از این کلمه استفاده کنم، اما آقای انصاری‌فرد فرافکنی کردند، زیرا بلیت فروشی اصلا دست باشگاه استقلال نبود و با صحبت‌هایشان می‌خواستند فضا را ملتهب کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار