کد خبر: 971024
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
با موافقت فدراسیون جهانی، هاکی روی یخ ایران پس از ١٠٠ سال به عضویت فدراسیون جهانی درآمد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پنجشنبه ۴ مهرماه ۱۳۹۸، مجمع عمومی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ به میزبانی رم ایتالیا برگزار شد و در آن تمامی اعضای حاضر، به عضویت ایران در این فدراسیون ورزشی رای مثبت دادند و کشورمان به صورت رسمی به عضویت فدراسیون جهانی هاکی روی یخ (IIHF) درآمد.
عضویت هاکی روی یخ ایران در فدارسیون جهانی پس از ۱۰۰ سال
فدراسیون جهانی IIHF در سال ١٩٠٨ تاسیس شد. بعد از گذشت بیش از ١٠٠ سال ایران به عنوان جدید‌ترین عضو این فدراسیون مهم در بازی‌های زمستانی معرفی شد.
با این تفاسیر فدراسیون اسکیت ایران که مسئولیت هاکی روی یخ ایران را بر عهده دارد؛ از امروز و به صورت رسمی به عضویت فدراسیون هاکی روی یخ که یک فدراسیون المپیکی محسوب میشود؛ درآمد. عضویت در فدراسیون هاکی روی یخ کار دشوار و پرسه‌ای چندین ساله بود.
کاوه صدقی رئیس انجمن اسکیت هاکی، عضو کمیته ورزش کمیسیون ملی یونسکو و کمیسیون صلح کمیته ملی المپیک ایران که به عنوان نماینده فدراسیون اسکیت ایران در این مجمع حضور داشت؛ با رنر فاسل رییس سوئیسی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ دیدار و گفت و گویی صمیمی داشت.
فاسل در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق؛ ایران را یکی از کشور‌های مهم آسیا در عرصه ورزش دانست و قول داد در نخستین فرصت ممکن سفری به کشورمان داشته باشد.
همچنین فاسل عنوان کرد فدراسیون جهانی هاکی روی یخ به توسعه هرچه بیشتر این ورزش در کشورمان کمک خواهد کرد.
بهمن محمد رضائی رئیس فدراسیون اسکیت هم ضمن تبریک به جامعه ورزش ایران گفت: به زودی تیم هاکی روی یخ ایران با پتانسیل خوبی که در اینلاین هاکی وجود دارد و همچنین با زیر ساخت خوبی که در ایرانمال بوجود آمده است؛ در قسمت آقایان و بانوان هاکی روی یخ به مانند اینلاین هاکی بر روی سکو‌های آسیائی خواهد ایستاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار