کد خبر: 971012
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان :
سردار فدا: گفت: اقتدار امروز جمهوری اسلامی مرهون وحدت نیروهای مسلح، خون شهیدان و پیروی از دستورات امام و رهبر معظم انقلاب است، اگر دفاع ایران در ابتدای جنگ واکنشی بود امروز توان نیروهای نظامی به حدی رسیده که قدرت ضربت متقابل و پیش‌دستانه رابا امریکا دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، سردار مجتبی فدا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان اظهار کرد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی منافع کشورهای استکباری و ایادی آن‌ها در منطقه قطع شد و به واسطه قطع شدن منافعشان تمام تلاش خود را برای به زمین زدن انقلاب اسلامی به کار گرفتند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به برخی از توطئه‌های دشمن هم چون تجزیه‌طلبی در استان‌های مختلف در ابتدای پیروزی انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ظرفیتی را فراهم کرد که همه زیرساخت‌های داخل کشور دچار دگرگونی شد.

وی با اشاره به اینکه به واسطه نوپا بودن انقلاب همه هم و غم استکبار جهانی و آمریکا بر این بود که بتواند انقلاب و نظام اسلامی را از مسیر خودش منحرف کند، افزود: قدم اول با پیروزی انقلاب تلاش برای صدور انقلاب و برقراری امنیت و استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی بود و اولین اقدام، تشکیل شورای انقلاب و دولت موقت بود.

فدا بیان کرد: در دولت موقت عامدانه یا غیر عامدانه ظرفیت ارتش به زیر 500 هزار نفر رسید و مدت خدمت سربازی از دو سال به یک سال کاهش یافت، اعطای معافیت‌های متعدد و انتقال سربازان به محل سکونتشان نیز از دیگر اقدامات دولت موقت بود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در تشریح وضعیت ارتش در ابتدای انقلاب اسلامی گفت: اگرچه مستشاران آمریکایی از کشور اخراج و سران خود فروخته ارتش نیز متواری شده بودند هنوز بدنه ارتش مؤمن و انقلابی بود.

وی ادامه داد: از آنجا که بیشتر توطئه‌ها از سوی سفارت ایالات متحده طراحی می‌شد در آبان 58 دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کردند و آمریکایی‌ها در آبان 59 در صحرای طبس زمین‌گیر شدند، پس از آن در تابستان 59 با هوشیاری نیروهای ارتش جمهوری اسلامی توطئه دشمنن خنثی و در نطفه خفه شد، در چنین شرایطی آمریکایی‌ها از نیروهای داخلی برای براندازی جمهوری اسلامی ناامید شدند.

فداء عنوان کرد: پس از آن بود که صدام برای حمله به ایران اعلام آمادگی کرد و در اولین اقدام در جلسه سران کشورهای عربی تصریح کرد حق حاکمیت بر اروند را از ایران پس خواهد گرفت، دو هفته بعد صدام حق حاکمیت جزایر سه‌گانه خلیج فارس را متعلق به کشورهای عربی دانست.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان اضافه کرد: صدام 26 شهریور 59 قطعنامه 1975 الجزایر را در مقابل چشم همگان پاره و اعلام کرد به زودی جنگی را علیه جمهوری اسلامی ایران برپا خواهیم کرد، صدام حمله به ایران را با بمباران 12 استان کشور آغاز کرد که در این حملات فرودگاه و پالایشگاه اصفهان مورد هجمه قرار گرفت.

وی یادآور شد: زمانی که صدام به ایران حمله کرد 12 لشکر، 10 تیپ، 300 فروند هواپیما، 30 هزار و 530 نفربر و 900 قبضه توپ داشت، در طرف مقابل نیروهای نظامی ایران غافلگیر شدند و بسیاری از مسؤولان دست و پای خودشان را گم کرده بودند، یگان‌های ارتش در جنوب کشور غیور مردانه ایستادگی کردند و امام خمینی (ره) فرمودند: «اگر این جنگ بیست سال نیز طول بکشد ما ایستادگی خواهیم کرد و اولویت اول کشور باید رسیدگی به امور جنگ و جبهه‌ها باشد».

فداء اظهار کرد: در 9 ماه اول جنگ به دلیل اختلاف‌افکنی بنی‌صدر میان ارتش و سپاه توفیقات چندانی نداشتیم و عمده عملیات‌ها با شکست مواجه می‌شد، اما پس از عزل بنی‌صدر و انتصاب امیر سپهبد صیاد شیرازی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش وحدت میان ارتش و سپاه ایجاد و عملیات فرمانده کل قوا در خرداد سال 60 با موفقیت انجام شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: پس از آن با دستور امام خمینی مبنی بر شکست حصر آبادان دومین عملیات موفق انجام و توانستیم ثابت کنیم نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به رغم تمام کمبودها ایستادگی می‌کنند.

وی در توصیف شرایط جنگ بیان کرد: پنج کشور ابر قدرت دنیا و 35 کشور حامی صدام بودند به نحوی که با وجود همه ضربات جمهوری اسلامی تجهیزات ارتش صدام در پایان جنگ سه برابر شده بود، در زمان حمله صدام به کویت صدام یک میلیون نفر نیروی نظامی در اختیار داشت.

فداء تأکید کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی مرهون وحدت نیروهای مسلح، خون شهیدان و پیروی از دستورات امام و رهبر معظم انقلاب است، اگر دفاع ایران در ابتدای جنگ واکنشی بود امروز توان نیروهای نظامی به حدی رسیده که قدرت ضربت متقابل و پیش‌دستانه را دارد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان افزود: آمریکایی‌ها توان جنگ جدید را ندارند و مشکلات داخلی آمریکا از فساد و تبعیض تا شکست‌های سریالی در منطقه ابتکار عمل را به دست ایران داده است.

وی با اشاره به برخی ادعاهای مسؤولان آمریکایی افزود: علی‌رغم تمام تلاش‌های آمریکا برای تأمین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی شهدای جبهه مقاومت و مدافعان حرم ظرفیتی را ایجاد کرده‌اند که برای دومین بار در تاریخ، جبهه مقابله با استکبار به مدیترانه برسد.

فداء با توصیف شرایط نیروهای نظامی ایران در منطقه و اشاره به موضوع ساقط نمودن پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی خاطرنشان کرد: امروز آمادگی نظامی کشور به حدی است که اگر دشمن یک ضربه بزند ده ضربه می‌خورد و این نتیجه عدم وابستگی به بیگانگان است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در پایان تصریح کرد: در طول این سال‌ها دیدیم که مذاکره و پشت میز نشستن طرف‌های مقابل ما را به نتیجه‌ای نمی‌رساند و غربی‌ها قابل اعتماد نیستند، دولت و مسؤولان باید با الگو گیری از نیروهای مسلح از تمام ظرفیت کشور و جوانان برای عبور از مشکلات استفاده کنند.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر