کد خبر: 970990
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه به رشد سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش گردشگری، انتظار داریم شهرستان خلخال به عنوان پایلوت گردشگری زمستانی معرفی شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در بازدید از تفرجگاه اندبیل اظهار کرد: ده‌ها طرح گردشگری توسط بخش خصوصی از جمله طرح‌های بام خلخال ،مجتمع قصرهای چوبی ،هتل ۵ ستاره ازناو و پل معلق در مناطق نمونه گردشگری اجرا شده و طرح‌های سرمایه‌گذاری متعددی نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان نیز برای تشویق سرمایه‌گذاران در سال گذشته و امسال بیش از ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز این پروژه‌ها هزینه کرده ، گفت: امسال نیز برای ادامه پروژه‌های زیرساخت گردشگری این منطقه ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه خواهد شد.

فلاحی اظهار داشت: اقلیم کوهستانی خلخال و مناظر بدیع فرصت مناسب و مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری بویژه در بخش گردشگری زمستانی فراهم کرده و به همین دلیل از تمامی طرح‌های گردشگری مورد درخواست سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از جمله پروژه‌های زیرساخت گردشگری که در نیمه نخست امسال اجرا شده را طرح سنگ‌فرش معابر تفرجگاه اندبیل به مساحت ۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع ذکر کرد که برای اجرای آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

فلاحی گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تسهیلات اعتباری ایجاد اشتغال پایدار روستایی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مجری طرح‌های گردشگری مناطق نمونه گردشگری این شهرستان از جمله اندبیل پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه همه ساله تمرینات و مسابقات اسکی در پیست اسکی اندبیل به صورت سنتی برگزار می‌شود، افزود: تجهیزات استاندارد پیست اسکی برای اندبیل خلخال و شابیل مشگین‌شهر از کشور اتریش خریداری شده و قرار است تا پایان سال ۹۹ ، ۲ پیست اسکی یاد شده به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی همچنین در بازدید از طرح گردشگری مجموعه قصرهای چوبی در منطقه نمونه گردشگری ازناو اظهار کرد: برای احداث این مجتمع با حفظ فضای سبز و باغی آن تاکنون بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۲۰ میلیارد بصورت تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه ۶ راه ارتباطی اصلی و فرعی از جمله جاده‌های خلخال _فیروزآباد،اسالم ، پونل ، ماسوله ، گیوی و خلخال - ماسال در استان گیلان برای دسترسی مردم خلخال به استان‌های همسایه احداث شده ، افزود: این شهرستان محل اتصال استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و اردبیل است و بزودی با تکمیل راه خلخال - منجیل راه جدیدی برای ورود گردشگران از دروازه جنوبی به استان اردبیل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فلاحی با بیان اینکه می‌توان رینگ گردشگری با جاذبه‌های گردشگری استان‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود تعریف کرد، گفت: انتظار می‌رود استان‌های همسایه در تعریف محورهای جدید گردشگری شمال غرب کشور مشارکت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری زمستانی خلخال کسب رتبه برتر این شهرستان در برگزاری برنامه‌های جشنواره زمستان بیدار سال گذشته، افزود: این امر از جمله عوامل تاثیرگذار در انتخاب خلخال به عنوان پایلوت گردشگری زمستانی استان اردبیل است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر