کد خبر: 970968
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به باخت سنگین این تیم مقابل روسیه، گفت: ناهماهنگ بودیم و این شکست یک تلنگر جدی به ما بود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: سیدمحمد ناظم الشریعه با اشاره به حضور تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت کاسپین و کسب یک پیروزی، یک تساوی و یک باخت گفت: بعد از سال ۲۰۱۸ این تقریبا اولین تورنمنتی بود که تمام بازیکنان را دور هم جمع کردیم. بازیکنان را مدتی از نزدیک ارزیابی نکرده بودیم. این تورنمنت بهترین رقابت‌هایی است که برای دومین بار در آن حاضر شدیم. البته سال گذشته وقتی قزاقستان نتوانست میزبانی را قبول کند، با رایزنی روسیه به اسلواکی رفتیم و آنجا هم محک خوبی خوردیم.

قزاقستان را به سختی بردیم
وی افزود: ایراد اصلی ما در این مسابقات که آنرا قبل از شروع بازی‌ها پیش بینی می‌کردم، ناهماهنگی بازیکنان بود. بازیکنان باید زیر فشار و در بازی‌های سنگین محک می‌خوردند. قزاقستان چند بازیکن برزیلی داشت، ولی در این بازی سخت توانستیم ۲ بر یک پیروز شویم. مقابل آذربایجان هم دو گل عقب افتادیم. این تیم هم چند بازیکن برزیلی داشت و تمرکزشان روی این بازیکنان بود. مشخص بود که ایراداتی داریم، ولی بازی را به تساوی کشاندیم و حتی در لحظات پایانی می‌توانستیم برنده باشیم.

با شرایط نامرتب مقابل روسیه قرار گرفتیم
سرمربی تیم ملی فوتسال با اشاره به باخت سنگین مقابل روسیه و دلایل این شکست تصریح کرد: چند بازیکن ما از جمله حسن زاده، اسماعیل پور، توکلی، طیبی به خاطر تعطیلی لیگ‌های خارجی مدتی بود که بازی نکرده بودند. از سوی دیگر قرار بود مسابقه ساعت ۱۹ شروع شود، اما ساعت ۱۵ یکباره اعلام کردند که مسابقه به خاطر پخش تلویزیونی یک ساعت زودتر برگزار می‌شود. برنامه استراحت و تغذیه تیم طبق ساعت ۱۹ پیش بینی شده بود، اما همه چیز تغییر کرد و با شرایط نامرتب وارد این مسابقه شدیم.

بازیکنان کُند بودند
ناظم الشریعه تاکید کرد: طیبی و احمدی به خاطر محرومیت در این مسابقه حضور نداشتند. در لحظات ابتدایی مسابقه گل خوردیم بازیکنان به خاطر اتفاقاتی که گفتم، کُند بودند. البته به بازیکنان جوان هم میدان دادیم، ولی به خاطر تغییر برنامه، بدن بازیکنان خالی کرده بود.

به رکورد نباختن فکر نکرده بودم
وی درباره شکسته شدن رکورد ۳۱ بازی بدون باخت تیم ملی فوتسال، یادآور شد: به این موضوع خیلی فکر نکرده بودم. پیشرفت فوتسال مهمتر از این مسائل است. این باخت سنگین شاید تلنگری بود برای ما که باید با شرایط کاملا آماده به میدان برویم. برای بازی با روسیه فقط ۱۰ بازیکن داشتیم. در مجموع با ۱۴ بازیکن در این تورنمنت حاضر شدیم، اما خود روسیه ۱۶ بازیکن آورده بود. پنج بازیکن اصلی این تیم در بازی با آذربایجان استراحت کردند تا مقابل ما مشکلی نداشته باشند. داوری هم یک مقدار بد بود. به هر حال آدم باید در تمام شرایط قرار بگیرد و این موضوعات را تجربه کند. نمی‌گویم وحشتناک، اما خوب است که ایرادات را بدانیم. باید بیشتر تمرین کنیم و با هماهنگی به میدان برویم.

شرایط ملی پوشان در باشگاه‌ها متفاوت است
«شاکله تیم ملی فوتسال بازیکنانی هستند که حدود چهار سال کنار هم بازی می‌کنند. چرا بعد از گذشت چهار سال هنوز بحث ناهماهنگی ملی پوشان مطرح است؟» ناظم الشریعه در پاسخ به این سئوال، گفت: بازیکنان تیم ملی در باشگاه‌های مختلف، با مربیان متفاوت و افکار گوناگون بازی می‌کنند. شاید یک بازیکن در تیم ملی عقب‌گیر باشد، اما مربی باشگاهی او را در پست دیگری به کار بگیرد. چیزی که ما در تیم ملی از بازیکنان می‌خواهیم متفاوت از باشگاه‌ها است و برای همین می‌گویم باید هماهنگی ایجاد شود. علاوه بر این، بازیکنانی که کنار ملی پوشان در رده‌های باشگاهی بازی می‌کنند، متفاوت از تیم ملی هستند. نیاز به تمرین بیشتری داریم تا تیم به هماهنگی برسد.

«فیفادی‌ها» گریبانگیر فوتسالمان شده است
سرمربی تیم ملی فوتسال درباره مهمترین دغدغه هایش بعد از تورنمنت روسیه، اظهار کرد: باید روی کار‌های دفاعی بیشتر کار کنیم. همانطور که گفتم نیاز به تمرین داریم. متاسفانه فقط در «فیفادی» می‌توانیم تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. این فیفادی‌ها گریبانگیر فوتسال ما شده است. جالب اینجاست که حتی مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا هم در فیفادی نیست هرچند که در نظر داریم تیم جوانی را به این مسابقات ببریم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار