کد خبر: 970922
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
سیدعبدالله متولیان
به اقتضای شرایط زمانی، بهره گیری از درس‌های دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، شاکله کلی سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (در روز پنج‌شنبه ٤ مهرماه) را تشکیل می‌داد. معظم له از دستپاچگی برخی از مسئولان در مواجهه با برخی مشکلات انتقاد کردند. واقعاً سؤال این است که چرا برخی مسئولان به محض مشاهده یک نقصان و ضعف در کشور، دستپاچه شده و خود را باخته و ناخواسته پازل دشمن را تکمیل می‌کنند. شیطان بزرگ و هم‌پیمانان غربی‌اش که از همه راه‌ها برای فروپاشی نظام اسلامی مأیوس شده‌اند به فروپاشی نظام اسلامی از درون دل خوش کرده و تلاش می‌کنند تا با تأثیرگذاری بر ادراک مردم و به‌ویژه مسئولان ایران، اتحاد ملی و انسجام اسلامی ملت ایران را متلاشی کرده و چنین القا کنند که نظام در سراشیبی سقوط قرار گرفته و هر گونه تلاش برای بقای نظام بیهوده و بی‌فایده است.

چرا مسئولان نظام تحت تأثیر عملیات روانی دشمن قرار می‌گیرند؟ «آیا توکلشان به نصرت الهی کم شده؟»، «یا مغلوب و مرعوب جنگ روانی دشمن شده و امیدشان را از دست داده‌اند؟»، «یا از ظرفیت‌های عظیم داخلی غافل شده‌اند؟»، «یا قدرت جوانان پرشور و انقلابی را دست‌کم گرفته اند؟»، «یا در چنگال حب دنیا و اشرافیت گرفتار شده‌اند؟»، «و یا تجربه دوران حضرت امام را فراموش کرده اند؟». تجربه گران‌سنگ دوران دفاع مقدس و توکل حضرت امام راحل به پیروزی و نصرت الهی در اوج شدائد و مشکلات و در شرایط سخت جنگ تحمیلی، انفجارات، کودتا، تحرکات گروهک‌ها، ترور‌های کور و هدف‌مند به‌ویژه ترور مسئولان هر سه قوه در فاصله یک ماه، تحریم‌های ظالمانه و... واقعاً شگفتی آور بوده و باید برای مسئولان و مردم در شرایط کنونی درس آموز باشد. مسئولان و مردم باید بدانند که به رغم همه مشکلات داخلی و تحریم‌ها و فشار‌های خارجی، جریان امور هم در داخل کشور و هم در سطح منطقه غرب آسیا و هم در سطح بین‌الملل کاملاً به نفع جمهوری اسلامی است و نظام سلطه چاره‌ای جز عقب‌نشینی مرحله‌ای ندارد.

در شرایطی که همه قرائن و شواهد بر فروپاشی نظام فاسد سرمایه داری دلالت داشته و علاوه بر شخصیت‌های علمی، اقتصادی و سیاسی جهان، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز در نطق خود در سازمان ملل خبر از فروپاشی تمدن غرب می‌دهد، اصرار سهل‌اندیشان، سست‌کمربند‌ها و غربزدگان داخلی بر اعتماد به اروپا سؤال برانگیز است. مردم دریافته‌اند و به این باور قطعی رسیده‌اند که تلاش‌های بیگانگان برای مقابله با جمهوری اسلامی آب در هاون کوبیدن است و کلید حل مشکلات کشور در داخل است و دست دراز کردن و بعضی اوقات التماس در برابر اجانب و بیگانگان ناشی از خودکم بینی و مرعوب بیگانگان شدن و گاهی ناشی از خوی اشرافیت و رفاه‌طلبی است. مردم به خوبی دریافته‌اند که مشکل نظام سلطه با جمهوری اسلامی مطلقاً بهانه‌های غربی‌ها در باره قدرت هسته‌ای نبوده و آنان از نابودی هژمون غرب و ظهور هژمون نظام اسلامی در هراسند. آنان اصل نظام اسلامی را در تعارض آشکار با اهداف لیبرال سرمایه داری فاسد غرب می‌دانند. مردم دریافته‌اند که به هیچ وجه سخن از کم کاری و ناتوانی اروپا در انجام تعهدات برجامی‌شان نیست بلکه سخن از دشمنی و همراهی آشکار، مستقیم و تمام عیار اروپا با امریکا برای نابودی نظام اسلامی ایران است. مردم دریافته‌اند که در تلاش برای نابودی و براندازی جمهوری اسلامی، هیچ فرقی بین اروپا و امریکا نیست. مردم می‌دانند که اروپا و امریکا در ایفای نقش‌ها مکمل هم بوده و مانند دو لبه یک قیچی علیه ایران عمل می‌کنند. اروپایی‌ها حتی برای فریب مردم ایران هم حاضر به انجام کمترین تعهدات خود هم نیستند. مردم مقاوم ایران بر اساس تجربه ٤۰ ساله دریافته‌اند که اعتماد به اروپا دقیقاً مانند اعتماد به امریکا علاوه بر فرصت‌سوزی و کشتن انگیزه و شور انقلابی و از کار انداختن موتور محرک مدیریت انقلابی، هم حماقت است، هم خیانت است، هم نشانه سهل‌اندیشی و بی‌بصیرتی است، هم نشانه دلبستگی و دلدادگی فکری فکری و رفاهی به اروپا است و هم نشان‌گر ناآگاهی از الفبای سیاست و یا الفبای غیرت است.

پیشرفت کشور و غلبه بر مشکلات، ضعف‌ها، نقص‌ها، کاستی‌ها، سوءمدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها، توجه تام و تمام مسئولان و آحاد ملت به درس‌آموزی از تجربیات ارزشمند و بی‌بدیل دوران هشت ساله دفاع مقدس و نکات زیر است: ۱ - توکل به خدا و نصرت الهی. ۲ - داشتن تقوی و صداقت در همه امور. ۳ - ایستادگی و مقاومت. ٤ - امید به آینده. ۵ - داشتن عزم و اراده ملی. ۶ - بزرگداشت و زنده نگه داشتن و تقویت ارزش‌های دفاع مقدس در کشور. ۷ - اعتماد به جوانان به‌ویژه جوانان انقلابی. ۸ - مراقبت از پست‌های مدیریتی کشور طبق وصیت‌نامه حضرت امام: «من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد». ۹ - مراقبه شدید و جلوگیری از نفوذ عناصر دشمن و عوامل شبکه همکار دشمن. ۱۰ - سپردن امور کشور به‌ویژه در سطوح میانی مدیریت کشور به جوانان بانشاط، باانگیزه و انقلابی. ۱۱ - حفظ وحدت و انسجام آحاد مردم و مسئولان خاصه نیرو‌های انقلابی. ۱۲ - مرعوب و مغلوب بازی رسانه‌ای و جنگ روانی دشمن نشدن. ۱۳ - پرهیز از بازی‌های مخرب و ضد امنیت و آرامش از سوی احزاب و جناح‌های سیاسی. ۱٤ - حمایت واقعی و تمام عیار از تولید داخلی. ۱۵ - پرهیز از شعارزدگی و جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و انجام اقدامات اثربخش در این زمینه. ۱۶ - اصلاح قوانین و ساختار‌های کشور منطبق با اهداف اقتصاد مقاومتی. ۱۷ - اصلاح رویکرد مدیریتی کشور از الگوی سازش و همراهی با دشمن به الگوی مقاومت فعال. ۱۸ - قطع امید کامل از بیگانگان. ۱۹ - اقدامات اثربخش دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای کشور در راستای بصیرت افزایی و مقابله با روحیه یأس و ناامیدی و اصطلاحاً گلامیستی (روحیه گلام در سفر‌های گالیور). ۲۰- ایجاد و تقویت روحیه باور به پیروزی و عدم شکست (ما می‌توانیم). ۲۱ - تلاش عمومی همه دستگاه‌ها برای رفع موانع تولید و صادرات و ترجیح صادرات بر واردات. ۲۲ - مبارزه جدی و هدف‌مند با قاچاق. ۲۳ - مبارزه بی‌امان با فساد در سطح کشور و توسط هر سه قوه مبتنی بر اصل بنیادین شفافیت اطلاعات. ۲٤ - تغییر الگو‌های مدیریتی کشور به مدیریت جهادی و انقلابی. ۲۵ - انجام امور بر اساس اولویت‌های منطبق با راهبرد‌ها و سیاست‌های کلی نظام و پرهیز از خودشیفتگی‌ها و خود‌رأیی‌های متأثر از منافع شخصی و جناحی. ۲۶ - ترجیح منافع ملی بر منفعت‌های حزبی و جناحی. ۲۷ - رهایی اتکای اقتصاد کشور به نفت و پیشگیری از اقتصاد مبتنی بر خام فروپاشی.

حقیقت این است که در نگاه مردم انقلابی ایران، دفاع مقدس محدود و محصور به هشت سال جنگ تحمیلی نبوده و در تمام ٤۰ سال گذشته، الگوی دفاع مقدس در رفتار و عمل مردم جاری و ساری بوده و نظام اسلامی ایران راه ٤۰ ساله را در پناه «درس‌آموزی از تجربیات دوران هشت ساله دفاع مقدس»، «تبعیت و الگوگیری از سیره امام خمینی»، «عزم جهادی و انقلابی مردم و به‌ویژه جوانان»، «همراهی و دعای خیر مردم و به‌ویژه خانواده شهدا و ایثارگران و...» و «برنامه ریزی و مدیریت بی‌بدیل و بی‌نظیر حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله» پیموده و به رغم وجود مشکلات متعدد داخلی و فشار‌های خارجی توانسته راه خود را به سمت قله‌های مادی و معنوی با صلابت بپیماید و اینک در آغاز گام دوم انقلاب عزم خود را برای غلبه بر مشکلات، موانع، نقص‌ها، تحریم‌ها، فشارها، کجی‌ها، سوءمدیریت ها، بی‌برنامگی‌ها و بی‌تدبیری‌ها جزم نموده و مسئولان و دولتمردان را به اتخاذ مواضع انقلابی و بازگشت به الگو‌های مدیریتی و اخلاقی دوران هشت ساله دفاع مقدس و اعتماد و واگذاری امور به جوانان انقلابی و ایفای نقش در گام دوم انقلاب فرا می‌خوانند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
-نباید مقاومت فعلی بامقاومت زمان جنگ مقایسه شود، چون مقاومت فعلی عادلانه نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار