کد خبر: 970902
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
نخستین یادواره شهدای رسانه کشور با محوریت شهید مستندساز ابراهیم باغبانی با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش فارس، نخستین یادواره شهدای رسانه کشور با محوریت شهید مستندساز و مدافع حرم ابراهیم باغبانی در بابلسر با حضور خانواده شهدای مدافع حرم، مدیرعامل خبرگزاری فارس، مدیرعامل روزنامه جوان، رئیس سازمان بسیج رسانه، رئیس قرارگاه فضای مجازی سپاه، اصحاب رسانه از سراسر کشور، جوانان و اقشار مختلف برگزار شد.

اجرای سرود حماسی توسط نوجوانان بسیجی یکی از برنامه‌های این یادواره بود که نوجوانان به زبان فارسی و مازندرانی به اجرای سرود در وصف شهدای مدافع حرم پرداختند.

امام جمعه بابلسر در ابتدای این مراسم طی سخنانی با تاکید بر پیام «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» گفت: همه دشمنان نظام داخلی و خارجی بدانند این مردم فدایی انقلاب، نظام و رهبری هستند و همانند گذشته امروز هم شعار می‌دهند و هم عمل می‌کنند که ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

درباره عظمت شهدای انقلاب اسلامی
سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم اظهار کرد: در ایام محرم‌الحرام و در هفته دفاع مقدس در نخستین یادواره شهدای رسانه کشور که در شهر بابلسر برگزار می‌شود، هستیم و، چون سخن از شهدا و محور بحث در این جلسه باشکوه و معنوی مباحث مربوط به جانفشانی‌های شهدای عزیز است به نظر می‌رسد که در ابتدا باید جملاتی را بیان کنم در ارتباط با عظمت پدیده‌ای که شهدای ما برای آن جانفشانی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیروزی انقلاب اسلامی پایان هندسه قدرت بود به‌طوری‌که قبل از پیروزی کافی بود قدرت‌های بزرگ و امریکایی‌ها در مورد حکومتی بخواهند تصمیم بگیرند آن کشور خود به خود دچار فروپاشی می‌شد، اما الان وضع چگونه است؟

سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک حادثه بزرگ در دوران معاصر بود که پیامد‌ها و دستاورد‌های بزرگ و راهبردی را نیز به دنبال داشت، افزود: نه تنها ساقط شدن حکومت منحط و پوسیده پهلوی که در آن روزگار سنگربان و مدافع منافع امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شد، انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و همت عالی ملت ایران آن نظام شاهنشاهی و پوسیده را ساقط کرد که از دستاورد‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیح مستضعفین کشور با اشاره به اینکه شکل‌گیری نظام علوی و عاشورایی جمهوری اسلامی از دستاورد‌های بزرگ و باعظمت انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی دستاورد‌های دیگری به دنبال داشته است، بخشی از دستاورد‌های انقلاب در همان روز و ماه‌های نخست پیروزی قابل رؤیت بود، اما بخش دیگری از دستاورد‌ها به‌دلیل اینکه در فضای راهبردی اتفاق افتاد سال‌ها زمان برد تا ما آن‌ها را مشاهده کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: امروز که ۴۰ سال از عمر بابرکت نظام انقلاب سپری شده و در چله دوم انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم می‌توانیم به دستاورد‌های دیگر انقلاب اشاره کنیم که از جمله آن تغییر مفهوم قدرت در دنیا بود. امام راحل در انقلاب نه با توسل به قدرت نظامی، سلاح، گلوله بر رژیم قدرتمند و مسلح پهلوی پیروز شد بلکه با راهبرد غلبه خون بر شمشیر و تکیه بر نیروی ایمانی مردم این پیروزی صورت گرفت.

امام قدرت معنوی و نرم را شناسایی کرد
سردار سلیمانی ادامه داد: امام قدرت معنوی و نرم را شناسایی کرد و به میدان آمد و توانست برای نخستین بار در تاریخ بشریت مفهوم قدرت را تغییر دهد، به طوری که امروز در دنیا مفهوم قدرت تغییر کرده است و می‌بینیم جبهه مقاومت به لحاظ محاسبات ریاضی و تکنولوژی نظامی در مقابل ائتلافی که برابرش ایستاده است قابل محاسبه نیست، اما چون تکیه آن بر نیرو‌های معنوی و ایمانی مردمی است، گام در راهی نهاده است که انقلاب اسلامی آن را گشوده و در مقابل یک قدرت متنوع و متکثر به پیروزی قطعی و تعیین‌کننده می‌رسد که به معنای تغییر مفهوم قدرت است.

وی با اعلام اینکه قدرت‌های نظامی بزرگ دنیا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تعیین معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای و در دخالت سرنوشت کشور‌ها فاقد کارایی شدند، اظهار کرد: از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی تعیین هندسه قدرت بود. امریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم برای تعیین هندسه قدرت دخالت و جامعه ملل را تبدیل به سازمان ملل کردند و اصلی به نام حق وتو را در شورای امنیت در انحصار پنج کشور قدرتمند قرار دادند تا هندسه جدیدی را دنیا شکل دهند.

پیروزی انقلاب اسلامی پایان هندسه قدرت بود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره شهدای رسانه کشور افزود: امروز صحنه‌های مشاهده شده نشان می‌دهد دیگر قدرت امریکایی‌ها قابل به‌کارگیری نیست، آن‌ها قدرت را به میدان می‌آورند، اما به میدان آوردن یک قدرت وسیع و بزرگ در یک پهنه گسترده، به گستردگی منطقه غرب آسیا هیچ دستاوردی برایشان به دنبال ندارد بلکه در هر صحنه نیرو گسترش می‌دهند، دچار عدم موفقیت و شکست می‌شوند.

سلیمانی یادآور شد: در ۴۰ سال گذشته در تمام مواجهاتی که با انقلاب اسلامی داشتند چیزی جز شکست، خفت و خواری نبوده است که این محصول انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدای ماست که در راه تثبیت، پیروزی و تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی جانفشانی کردند که لازم است به خوبی این پدیده را بشناسیم و رمز و راز این حرکت بلند و الهی را برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی با اشاره به نقش برجسته شهدای رسانه، افزود: شهدای رسانه در این میان نقش اساسی و راهبردی دارند، اگرچه از لحاظ رسانه‌ای در مقایسه با دنیا در ابعاد مختلف فتنه‌های گوناگون، محاصره اقتصادی، هجمه رسانه‌ای، عملیات‌های روانی گسترده، کودتاها، تجزیه‌طلبی‌ها و جنگ تحمیلی یک نابرابری عظیم و گسترده‌ای را مشاهده می‌کردیم و می‌کنیم، اما رسانه‌های انقلابی اگرچه تعدادشان اندک بود، اما در برابر این هجمه‌های رسانه‌ای ایستادند و به برکت خون شهدای رسانه توانستند حقایق انقلاب اسلامی را در دنیا منتشر کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار