کد خبر: 970878
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
گفت‌وگوی «جوان آنلاین» با خانم جوانی که در خانه‌اش کارآفرینی کرد
نصیبه صدیقی، بانوی کارآفرین به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «با سرمایه ۲۰۰ هزار تومانی در خانه‌مان کارآفرینی کردم و حالا امروز حجم سفارش‌ها به قدری زیاد شده که تصمیم گرفته‌ام یک کارگاه راه‌اندازی کنم.»
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در شرایطی که برخی از افراد بیکار مانده‌اند و نمی‌توانند کار مناسبی برای خودشان پیدا کنند نصیبه صدیقی که دو فرزند دارد به کمک همسرش در خانه‌شان با سرمایه ۲۰۰ هزار تومانی کارآفرینی کرده است. این خانم ۳۳ ساله که عروسک‌های پارچه‌ای را برای کودکان طراحی می‌کند و می‌دوزد حجم سفارش کارش آنقدر زیاد شده که برای رسیدگی به تمام آن‌ها وقت کم آورده است. به همین دلیل به فکر راه‌اندازی یک کارگاه افتاده تا بعد از جذب سرمایه کارش را گسترش دهد.

در ادامه گفت‌وگوی «جوان آنلاین» با این بانوی کارآفرین را می‌خوانید:

جوان آنلاین: درباره کارآفرینی‌تان و اینکه چه شد به سراغ این کار رفتید توضیح دهید.

از فروردین ماه ۹۶ بود که به دلیل علاقه‌ام به عروسک‌های پارچه‌ای تصمیم گرفتم تا چند نمونه از آن را طراحی کنم و بعد بدوزم. فکرش را هم نمی‌کردم یک روز اینقدر این عروسک‌ها طرفدار پیدا کند. اما این عروسک‌ها به دلیل اینکه حس خوب به مردم منتقل می‌کند و یک انرژی خاصی در آن‌ها وجود دارد، پرفروش شده‌اند و حالا سفارش تولید عمده نیز برای آن‌ها داده می‌شود. مثلا در سال اول راه‌اندازی این کار، یک سفارش عمده از کانادا داشتم، خانمی ایرانی که مقیم کاناداست تعداد زیادی از این عروسک‌ها را سفارش داد و از این طریق درآمد خوبی کسب کردم. هنوز هم این خانم از ما عروسک می‌خرد و جزء یکی از مشتریان ثابت ما شده است.

جوان آنلاین: چند نفر نیروی کار دارید؟

در شروع کار فقط خودم بودم و بعد از چند ماه همسرم هم برای تهیه مواد اولیه و تولید این عروسک‌ها کمکم کرد. در حال حاضر نیز ده نفر نیروی غیرمستقیم دارم که لباس‌های عروسک‌ها یا دیگر کار‌ها را به آن‌ها سفارش می‌دهم.
 
کارآفرینی با ساخت عروسک

جوان آنلاین: سرمایه شما برای شروع کار چقدر بود؟

شروع کار من با یک چرخ خیاطی و ۲۰۰ هزار تومان سرمایه بود. بعد از آن هم با درآمد کاری که داشتم، سرمایه سفارشات بعدی را تامین می‌کردم. تا دی‌ماه ۹۷ که ۱۵ میلیون تومان پول به سرمایه اضافه کردیم تا بتوانیم این عروسک‌ها را در فروشگاه‌های بزرگ بفروشیم؛ بنابراین با ۱۵ میلیون تومان مواد اولیه خریدیم و عروسک‌ها را تولید کردیم، بعد منتظر ماندیم تا تولیداتمان در فروشگاه‌ها به فروش برسد و سهم این فروش به حسابمان واریز شود. با اینکه سود کارمان از این طریق کمتر شد و سرمایه‌مان تا ۳ الی ۴ ماه برنگشت، اما این کار تبلیغ بسیار خوبی برایمان بود، آنقدر خوب که دیگر جوابگوی حجم سفارش‌ها نیستیم و باید برای گسترده‌تر کردن کارمان فکری کنیم.
 
ساخت عروسک های پارچه ای

جوان آنلاین: منظورتان از گسترده‌تر کردن کارتان چیست؟

منظورم جذب سرمایه است که با کمک آن یک کارگاه راه‌اندازی کنم و نیرو‌های بیشتری برای ساخت این عروسک‌ها استخدام کنم. البته به تازگی دوخت لباس کودک را نیز شروع کرده‌ام که این کار نیاز به میز برش و اتو‌های مخصوص دارد که فکر می‌کنم در این کار هم موفق باشم. برای همین در گام بعدی در فکر راه‌اندازی یک کارگاه و گسترش کسب و کارم هستم.
 
راه‌اندازی کسب و کار خانگی
جوان آنلاین: شرایط اقتصادی در چند ماه اخیر را چطور مدیریت کردید؟

نوسانات اقتصادی در تمام شغل‌ها تاثیر گذاشته و کار ما هم از این قاعده مستثنی نبود. برای جبران افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت عروسک‌ها را کمی افزایش دادم و سعی کردم سود کمتری برای کارم در نظر بگیرم تا کسب و کارم با مشکل مواجه نشود.
 
کارآفرینی
جوان آنلاین: به نظر شما مهم‌ترین عاملی که می‌تواند موجب موفقیت یک شغل و درآمدزایی شود چیست؟

تجربه‌ای که در این دو سال و نیم کسب کرده‌ام به من یاد داده که مهمترین عامل پیشرفت در راه‌اندازی کسب و کار، پشتکار است. هر کسی که تصمیم می‌گیرد کارآفرینی کند باید خودش را برای هر سختی و چالشی آماده کند.
 
کارآفرینان موفق
جوان آنلاین: برخی معتقدند که بدون سرمایه اولیه یا حمایت مادی خانواده‌ها نمی‌توان موفق بود، شما چقدر با این موضوع موافقید؟

من کاملا برعکس این مسئله فکر می‌کنم. به نظرم اگر سرمایه اولیه و حمایت مادی خانواده وجود داشته باشد شما با کمترین سختی و اولین مشکلی که بر سر کارتان قرار بگیرد شکست می‌خورید و طاقت عبور از مشکلات را نخواهید داشت. مثلا یکی از دوستان من که همزمان با من کارآفرینی را آغاز کرده بود و هر آنچه که نیاز داشت را خانواده‌اش برایش تهیه می‌کرد، امروز به من می‌گوید که از کارش راضی نیست و آنطور که باید پیشرفت نمی‌کند؛ بنابراین بدون حمایت مادی می‌توان کارآفرینی کرد، اما بدون پشتکار و داشتن روحیه‌ای قوی هرگز نمی‌شود.
 
عروسک‌ های پارچه ای
جوان آنلاین: توصیه شما به کسانی که قصد کارآفرینی دارند چیست؟

اینکه قبل از شروع کارآفرینی، شناخت دقیق و کافی از آن کار داشته باشند و از خودشان بپرسند که قرار است این کار را با چه هدفی راه‌اندازی کنند؟ آیا بازار مناسبی برای آن کار وجود دارد؟ در این صورت است که با پشتکار و علاقه‌ای که در کارشان دارند، موفق خواهند شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خراسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
0
3
خیلس خوشحال شدم دیدم یه دختر جوان با یه ایده ساده اینطور به موفقیت رسیده .اونم با این عروسکهای زیبا و ساده و جون دار .
موفق باشی بااانو
صدیقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
1
بسیار عالی و جذاب.موفق باشی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار