کد خبر: 970869
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
رئیس کل بانک مرکزی اولویت اصلی بانک مرکزی را تأمین ارز کالا‌های اساسی و دارو عنوان و اعلام کرد که ذخایر کالا‌های اساسی و دارو در کشور مطلوب است. همچنین کنترل تورم، کنترل بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی کشور در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عبدالناصر همتی در نشست با مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در کیش ضمن تأکید بر نقش مقاومت مردم و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در عبور از شرایط سخت اقتصادی گفت: بحمدالله دشمنان به هدف اصلی خود که فروپاشی اقتصاد ایران بود نرسیدند.
همتی ضمن یادآوری شرایط ارزی کشور در شهریور و مهرماه سال گذشته افزود: به‌رغم تمام تحریم‌ها و فشار‌های وارد شده، در حال حاضر شرایط ارزی با ثباتی داریم و این آرامش به ما اجازه داده است که به سایر اولویت‌ها از جمله شرایط مناطق آزاد بپردازیم.
رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه اولویت اصلی بانک مرکزی تأمین ارز کالا‌های اساسی و دارو است، تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده ذخیره کالا‌های اساسی و دارو در کشور مطلوب است. انتظارات از بانک مرکزی بالاست و از این‌رو کنترل تورم، کنترل بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی کشور در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.
همتی با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی کشور در راستای افزایش رفاه مردم باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی صورت گیرد، گفت: در این خصوص باید بررسی‌ها و اقدامات لازم در خصوص توانمندی‌های مناطق آزاد و رفع موانع آن‌ها صورت گیرد تا بتوانیم از این قابلیت‌ها در مسیر توسعه اقتصادی کشور بهره کامل ببریم.
طبق اعلام بانک مرکزی، رئیس کل این بانک به کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه و ماهانه اشاره و اظهار کرد: حضور تیم مدیران بانک مرکزی در جزیره کیش به معنای اهمیت مناطق آزاد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار