کد خبر: 970803
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به آذربایجان غربی انجام می شود؛
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: همزمان با سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ، پروژه های شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی، با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

مهندس مقداد اسکندرپور افزود: در این سفر،بخشی از پروژه های شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که این پروژه ها شامل سامانه فاضلاب گلمان، سامانه آب پلدشت، برج آبگیر شهرستان مهاباد و سامانه تامین آب مهاباد است.

وی تصریح کرد: سامانه فاضلاب گلمان که ظرفیت ۶ هزار و ۸۴۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد، با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح، ۱۷.۵ کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال، ۱.۴ کیلومتر خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا ۳ هزار و ۵۰۰ آحاد انشعاب فاضلاب واگذار شده است، افق این طرح را سال ۱۴۲۰ عنوان کرد و گفت: این تصفیه خانه جمعیت ۴۵ هزار نفری را زیر پوشش قرار می دهد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه تصفیه خانه آب پلدشت نیز در سفر معاون اول رئیس جمهور افتتاح می شود، افزود: این تصفیه خانه نیز ظرفیت ۳۰ لیتر برثانبه را داشته و ۱۲ هزار نفر از مردم پلدشت را که زیر پوشش قرار می دهد.

اسکندرپور یادآور شد: این پروژه که از پروژه های ارتقابخشی است، با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه آب پلدشت به روش اسمز معکوس اجرایی شده است، گفت: این تصفیه خانه یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های آب استان و کشور است.

این مسئول سامانه آب مهاباد را از دیگر پروژه های قابل افتتاح این سفر عنوان کرد و افزود: این پروژه نیز در قالب احداث تصفیه خانه به روش BOTاجرایی شده است که ظرفیت آبگیر و تصفیه خانه آب آن ۷۵۰ لیتر در ثانیه است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی ادامه داد: فرآیند تصفیه آب این تصفیه خانه سیستم DAFبوده و ۲۴۶ هزار نفر از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۳ آغاز شده و افق این طرح سال ۱۴۱۸ است.

وی به اعتبار هزینه شده این پروژه اشاره کرد و افزود: کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۶۲۸ میلیارد ریال بوده که اعتبارات برج آبگیر و تاسیسات جانبی از محل اعتبارات عمرانی به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث تصفیه خانه آب به میزان ۴۲۸ میلیارد ریال است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر