کد خبر: 970759
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
ولیعهد عربستان برای نخستین بار اعتراف کرد که قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی تحت امر وی صورت گرفته است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برای نخستین بار اعتراف کرد قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی تحت امر وی صورت گرفته است.

ولیعهد سعودی در گفتگو با شبکه پی بی اس با اعلام اینکه وی مسئولیت قتل جمال خاشقجی را بر عهده دارد، گفت: این بدین خاطر است که این اقدام تحت امر من بوده است.

پایگاه اینترنتی شبکه پی بی اس در این خصوص نوشت: نزدیک به یکسال پیش، قتل ستون نویس روزنامه واشنگتن پست در داخل کنسولگری عربستان در استانبول جهان را شوکه کرد. از آن زمان، ولیعهد سعودی در خصوص دست داشتن خود در این عملیات، سکوت کرده بود؛ عملیاتی که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرده بود که بن سلمان دستور آن را صادر کرده است. این در حالی است که سعودی‌ها این مسأله را تکذیب می‌کردند.

پی بی اس در ادامه می‌نویسد: اکنون در جدیدترین مصاحبه «مارتین اسمیت» با محمد بن سلمان، وی برای نخستین بار در خصوص نقش خود در قتل خاشقجی صحبت کرد و گفت: این قتل تحت امر من بوده است.

ولیعهد سعودی همچنین به خبرنگار پی بی اس گفت: من تمامی مسئولیت آن را بر عهده دارم.

پی بی اس در ادامه اعلام کرد: وی البته در این مصاحبه اصرار داشت که این اقدام بدون اطلاع وی صورت گرفته است!

خبرنگار شبکه پی بی اس با اشاره به تیم ۱۵ نفره‌ای که در پشت ماجرای قتل جمال خاشقجی، دست داشتند و با هواپیمای دولتی سعودی به استانبول سفر کرده بودند، از وی پرسید: آیا آن‌ها می‌توانند یکی از هواپیما‌های شما را بگیرند؟

بن سلمان در پاسخ با تلاش برای طفره رفتن از این مسئله عنوان کرد: ما مسئولان و وزرایی داریم که امور را پیگیری می‌کنند. آن‌ها مسئولان این کار هستند. آن‌ها مجوز این کار را صادر کردند.

طبق اعلام شبکه پی بی اس، اظهارات محمد بن سلمان در گفتگو با «مارتین اسمیت» خبرنگار این شبکه که تحولات خاورمیانه را برای نزدیک به دو دهه پوشش داده است، تنها بخشی از گزارش‌هایی است که حاکی از نقش ولیعهد سعودی است. همچنین طبق اعلام پی بی اس، این مستند که قرار است در نخستین سالگرد قتل خاشقجی پخش شود، شامل مصاحبه‌ای پخش نشده با خاشقجی است که نشان می‌دهد چطور خاشقجی از یک حامی محمد بن سلمان، به یک منتقد وی تبدیل شد.

خاشقجی چند ماه پیش از قتلش، در این مصاحبه به خبرنگار پی بی اس می‌گوید: من نمی‌خواهم که یک مخالف باشم؛ اما در عین واحد نیز نمی‌خواهم به خانه برگردم و دوباره سکوت کنم.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که از سال ۲۰۱۷ در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز ۲ اکتبر سال گذشته میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه، رسانه‌های دولتی عربستان سعودی روز ۲۰ اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان درگیری با کارکنان کنسولگری جان خود از دست داده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
0
وقاحت یک خونخوار لعین
خداوند در کمینگاه است بن شیطان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار