کد خبر: 970726
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
صحن علنی مجلس شورای اسلامی روز گذشته برای دقایقی به صحنه مشاجره لفظی لاریجانی و نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد تبدیل شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی مشاجره لفظی پژمانفر و لاریجانی برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد. لاریجانی با تندی پژمانفر را که به او اتهام دیکتاتوری زد، خطاب قرار داد و گفت که شما با دیکتاتوری این بساط را در کشور راه انداختید و تریبون یک طرفه دست شما‌ها است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در تذکری خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: «متأسفم که شما فرمایشاتی در صحن علنی مجلس فرمودید که شاید رادیو‌های بیگانه هم به این راحتی نتوانند آن را پخش کنند. ما نماینده مجلس بوده و در چارچوب قانون از حقوق مردم دفاع می‌کنیم و از حقوق قانونی خود در این باره استفاده می‌کنیم و شما مسائلی را مطرح کردید که ما چند سال است تلاش کردیم تا آن مسائل را در فضای قانونی پیش ببریم.» پژمانفر تصریح کرد: «من در باره تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی تذکر دادم که این کار دو سوم آرای نمایندگان را می‌خواهد و جزئیات دیگری را هم مطرح کردم که شما اجازه طرح آن را ندادید. شما به من اعلام کردید که تریبون دست ماست، این در حالی است که ما برای آنکه حرف‌های خود را بزنیم داد و بیداد می‌کنیم، در حالی که این کار برای انجام وظایف قانونی‌مان است.» وی افزود: «برادر شما ۱۰ سال رئیس قوه قضائیه بود، ضمن اینکه شما ۱۲ سال است که رئیس مجلس هستید. این در حالی است که در بازار سید اسماعیل هم می‌گویند بین دیدگاه شما و آقای روحانی تفاوتی وجود ندارد.»

پژمانفر افزود: «حرف ما این است که طبق وظایف قانونی خودمان باید از حقوق مردم دفاع کنیم و شما قسم خوردید که پایبند قانون باشید و از آن دفاع کنیم.» نماینده مردم مشهد تصریح کرد: «اگر اجازه می‌دادید در این مجلس حرف‌هایی را بگوییم، مردم برای بیان اعتراضات خود به خیابان‌ها نمی‌آمدند و وقتی مردم نتوانند حرف‌شان را از طریق نماینده‌شان در مجلس بزنند در خیابان‌ها جمع می‌شوند.» وی گفت: «آقای لاریجانی! شما تریبون‌ها را بسته‌اید و باعث بی‌نظمی‌ها هستید. شما باعث شدید که رادیو‌های بیگانه علیه جمهوری اسلامی کار کنند و به کشورمان صدمه بزنند.» پژمانفر اظهار داشت: «آقای لاریجانی مرا متهم به آن کرده که ما در چارچوب‌ها و مرز‌ها نیستیم؛ آیا این‌گونه است؟ شما اجازه ندادید حرف قانونی خود را بزنیم.» وی گفت: «آقای لاریجانی! شما اختیارات مجلس را به جلسه سران قوا بردید و مجلس را ناکارآمد کرده‌اید. ما شما را دعوت به صبر می‌کنیم و شما نباید حرف‌هایی را که رادیو‌های بیگانه علیه نظام می‌زنند، باور کنید.»

لاریجانی در پاسخ به پژمانفر گفت: «شما مطالبی را فرمودید که قضاوت آن با مردم است. آیا من مانع حرف زدن شما هستم، در حالی که این حرف شما دقیق نیست.» وی افزود: «تذکر آیین‌نامه‌ای خلاف موضوعات باید به تشخیص من باشد تا مطرح شود. شما من را به دیکتاتوری متهم کردید. در حالی که این گونه نیست.» رئیس مجلس تصریح کرد: «من موظف نیستم شرعاً و عرفاً تشخیص دیگری را قبول کنم و باید به تشخیص خود عمل کنم.» وی افزود: «کشور دست مجلس و دولت است. مجلس که یک نفر نیست. این در حالی است که شما می‌گویید مجلس را من اداره می‌کنم.» لاریجانی گفت: «نمایندگان مجلس نظرات مختلفی دارند و وقتی من در یک رسانه می‌بینم مجلس را به سخره گرفته‌اند ناراحت می‌شوم؛ چراکه مجلس پایگاه قانونگذاری است.»

رئیس مجلس اظهار داشت: «وقتی راجع به مجلس در تلویزیون صحبت می‌شود و الفاظ رکیک بیان می‌شود همه ما و شما باید از کیان مجلس دفاع کنیم و نباید زحمات زیر سؤال برود. در حالی که الفاظی که شما (آقای پژمانفر) به کار بردید مجلس را زیر سؤال برد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
مجلس دقیقا چه کار می‌کند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
وقتی من در یک رسانه می‌بینم مجلس را به سخره گرفته‌اند ناراحت می‌شوم....
مجلسی که نه دردی دوا میکند نه.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار