کد خبر: 970721
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد حزب حاکم لیکود بعد از بازنگری در شمارش آرا یک کرسی دیگر به دست آورده است. هرچند این تغییر در نتیجه کلی آرا که شکست این حزب را رقم زده است، ایجاد نکرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با اینکه بن‌بست میان دو حزب ادامه دارد و به علت عدم کسب کرسی‌های لازم برای تشکیل کابینه برای حزب پیروز، امید حزب شکست خورده لیکود به رهبری نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت از بین نرفته است.

به گزارش فارس، کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی چهار شنبه اعلام کرد بعد از بازنگری در شمارش آرا انتخابات حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» با ۳۲ کرسی و تنها با یک کرسی کمتر از حزب «آبی و سفید» به ریاست «بنی گانتس» در رده دوم قرار گرفت. این کمیته همچنین اعلام کرده دست‌کم در شش مرکز انتخاباتی دیگر احتمال دستکاری آرا وجود دارد. رئیس این کمیته اعلام کرد آرای مأخوذه از این مراکز را از نتایج انتخابات حذف خواهد کرد.

نتانیاهو چند روز پیش با انتشار یک پیام ویدئویی، ضمن پذیرش شکست در تشکیل ائتلاف راست‌گرا، از گانتس دعوت کرد تا با هم ملاقات جدی برای تشکیل کابینه فراگیر داشته باشند، اما گانتس پیشنهاد نتانیاهو رئیس حزب لیکود مبنی بر نخست‌وزیری چرخشی و ائتلاف برای کابینه فراگیر را رد کرد. منابع نزدیک به رووین ریولین، رئیس رژیم اسرائیل بامداد روز چهارشنبه گفتند، به‌رغم تصمیم وی برای انتخاب هرچه سریع‌تر مأمور تشکیل کابینه و نخست‌وزیر جدید، اما بعد از اینکه مذاکرات با نتانیاهو و گانتس برای تشکیل یک کابینه فراگیر تا شامگاه سه شنبه به جایی نرسید، ریولین در تصمیم خود تجدیدنظر کرده است. در نهایت هم بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و «بنی گانتس» رهبر ائتلاف آبی‌وسفید شامگاه روز چهار شنبه با رئیس رژیم صهیونیستی برای برون‌رفت از بحران سیاسی کنونی دیدار کردند، دیداری که دو خروجی بیشتر ندارد؛ یا توافق نتانیاهو و گانتس یا اینکه «رووین ریولین» رئیس رژیم اسرائیل نتانیاهو را به عنوان نخست‌وزیر بعدی انتخاب می‌کند.

عمده صحبت‌ها بر سر چرخشی شدن ریاست کابینه است و ظاهراً هر دو حریف می‌خواهند مدت بیشتری از دور چهار ساله نخست‌وزیری را در دست داشته باشند. در عین حال گزارش‌هایی هم مبنی بر کوتاه آمدن گانتس با این هدف که نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه شود و آنجا سنگش به تیر بخورد و به طور کلی از گردونه خارج شود، شنیده می‌شود. در چنین شرایطی رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست که در مذاکره با رئیس حزب آبی و سفید برای تشکیل کابینه وحدت ملی و لغو گزینه انتخابات سوم انعطاف‌پذیر باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار