کد خبر: 970714
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
اعتماد به افراد ناشناس مهم‌ترین دلیل شکل‌گیری بسیاری از پرونده‌های جنایی است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: مرد فریبکار که با بهانه قرار دادن بیماری مادرش، رانندگان خودرو‌های عبوری را با غذای مسموم بیهوش کرده و اموالشان را سرقت می‌کرد سرانجام به دام پلیس افتاد.

به گزارش جوان، نیمه‌شب دوشنبه ۱۷ تیرماه امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی‌۱۱۰ تماس گرفت و مأموران را از ماجرای یک سرقت با خبر کرد. مرد ۶۰‌ساله گفت که مردی حدوداً ۳۰ ساله اموال همراهش را که ۱۵‌میلیون تومان قیمت داشت، سرقت کرده است. بعد از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی در کلانتری ۱۵۰ تهرانسر، پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه‌۲۷ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی در توضیح بیشتر حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاده‌بود، گفت: ساعت هشت شب حادثه بود که سوار بر خودروی شخصی‌ام شدم و از محل کارم در چهاردانگه به سمت خانه‌ام در سه راه آذری حرکت کردم. نزدیک پاسگاه نعمت‌آباد بود که ناگهان مردی حدوداً ۳۰‌ساله مقابل ماشینم قرار گرفت که مجبور به توقف شدم. او در حالی که به شدت پریشان بود از من درخواست کرد تا او را به سه راه آذری برسانم. آن مرد گفت که مادرش در بیمارستانی حوالی سه راه آذری بستری است و باید خیلی زود خودش را به بیمارستان برساند. وضعیت ظاهری‌آن مرد سبب شد تا به حرفش اعتماد کنم و اجازه دهم که سوار ماشینم شود. در طول مسیر او شروع به حرف زدن کرد و از اینکه به او کمک کرده‌ام از من تشکر کرد. او در حال حرف زدن بسته‌ای بیسکویت از کیفش خارج کرد و به من تعارف کرد. من هم به رسم ادب تعارفش را قبول کردم. لحظاتی بعد از خوردن بیسکویت، اما سرم گیج رفت و چیزی نفهمیدم.
 
وقتی چشم باز کردم هوا کاملاً تاریک بود. کمی بعد فهمیدم که کنار خیابانی در تهرانسر هستم و ساعت‌۱۲ شب است. آنجا بود که یاد آن مرد افتادم و فهمیدم که من را با بیسکویت آلوده بیهوش کرده و کارت‌های عابربانک، پول‌های نقد و گوشی تلفن همراهم که همگی ۱۵‌میلیون تومان قیمت داشت سرقت کرده است.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس در جریان تحقیقات میدانی و بررسی دوربین‌های مداربسته محل موفق شدند تصویر متهم را به دست آوردند. آن‌ها بعد از مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق شدند، هویت متهم را که مردی ۳۳‌ساله به نام حمید.‌ی بود، شناسایی کنند. کارآگاهان سپس مخفیگاه متهم را در خیابان خاوران شناسایی و ۲۸ شهریور او را بازداشت کردند.

متهم در اولین بازجویی‌ها گفت که از ماجرای سرقت خبر ندارد، اما وقتی با شاکی مواجه شد چاره‌ای جز اعتراف نداشت. او در تحقیقات بیشتر اعتراف کرد که قبلاً از پنج راننده عبوری دیگر هم به همین شیوه سرقت کرده است. او گفت: من اموال سرقت شده را به رهگذران در خیابان مولوی می‌فروختم و ۶۰‌میلیون تومان پول حاصل از فروش آن را صرف خرید مواد مخدر کرده‌ام.

سرهنگ کارآگاه خیرالله دولت‌خواه، رئیس پایگاه پنجم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است و کسانی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند برای تشکیل پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی در بزرگراه یادگارامام (ره) خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۶۳۹۵۷۷۷۴ تماس حاصل نمایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار