کد خبر: 970713
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
فریدون حسن
بازی سخت از راه رسید؛ سخت نه برای پرسپولیس یا سپاهان، البته سخت است، اما نه به سختی و زحمتی که برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دارد. دو بازی آخر این دو تیم را حتماً به یاد دارید. دو بازی با یک کشته، چندین مجروح و چندین میلیون خسارت مالی و دو دیداری که فدراسیون و سازمان لیگ را برای فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای شروع لیگ برتر نوزدهم به تکاپو انداخت.

لیگ شروع شده و چهار هفته هم از آن گذشته، اما هرچه گشتیم نه زیرساختی دیدیم، نه امکانات مناسب. در این چهار هفته هم کشته داشتیم، هم زدوخورد و فحش و فضاحت و درگیری، مجروح هم که جای خود را دارد. حالا، اما روز سخت از راه رسیده، روز سخت امتحان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ. روز بازی پرسپولیس و سپاهان، مهدی تاج باید امروز را در تقویمش ثبت کند. مسئولان سازمان لیگ به‌خصوص فتاحی هم یک گوشه‌ای یادداشت کنند، آنچه را که امروز در ورزشگاه آزادی رخ می‌دهد. آقایان تا اینجای کار از کار‌های نکرده‌شان به عنوان فتح‌الفتوح یاد می‌کنند و ارزش آن را معادل صعود به جام جهانی می‌دانند، حالا کدام کار را می‌گویند بماند!

حداقل ما که چیزی ندیدیم، اما امروز اوضاع متفاوت است. کسی چه می‌داند شاید تاج و فتاحی آرزو می‌کنند که‌ای کاش حداقل این یک بازی اینقدر زود از راه نمی‌رسید. شاید با خود می‌گویند کاش چند هفته فرصت بود و شاید در دل به پرسپولیس و سپاهان بد و بیراه می‌گویند بابت این قرعه بدموقع. حتماً می‌گویند این چه قرعه‌ای است «ال‌کلاسیکو بعد از دربی»،‌ای لعنت به این شانس!

امروز روز امتحان سخت فدراسیون و سازمان لیگ است، اینقدر سخت که رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خیلی زود دست به کار شد و از شدت برخورد با خاطیان این بازی خبر داد. راستی دیروز کسی از جناب حسن‌زاده نپرسید که این خط و نشان کشیدن برای خاطیان احتمالی از کجا نشئت گرفته است؟ اصلاً مگر اقدامی برای جلوگیری از تخلف انجام داده‌اید که از برخورد با آن حرف می‌زنید؟

بدون هیچ تردیدی فدراسیون و سازمان لیگ مقصران اصلی اتفاقات تلخ دو بازی گذشته این دو تیم هستند، مقصرانی که حتی زیر بار احکام صادر شده از سوی کمیته اخلاق فدراسیون هم نرفتند. حالا، اما همه آنچه گذشته تمام شده و امروز روز امتحان است، امتحانی سخت که باید دید آقایان چگونه و با چه نمره‌ای از آن خارج می‌شوند.

آرزو داریم که یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های فوتبال باشگاهی ایران بدون حاشیه، بدون درگیری، بدون زد و خورد و در بالاترین سطح فنی برگزار شود. آرزویی که حداقل در این چند سال گذشته برآورده نشده و رسیدن به این مطلوب محتاج کار و مدیریت درست است. مدیریتی که هرچند در چهار هفته‌ای که از لیگ نوزدهم گذشته، پررنگ و مؤثر نبود و ما ثمرات آن را دیدیم. با این حال قلباً امیدواریم که این مدیریت ضعیف و بی‌برنامه حداقل برای آرامش علاقه‌مندان به فوتبال و سلامتی تمام آن‌هایی که امروز به ورزشگاه می‌روند از امتحان سخت بعدازظهر پنج‌شنبه چهارم مهرماه ۹۸ سربلند بیرون بیاید.

آرزو عیب نیست و می‌توان به برآورده شدن آن امیدوار بود، اما این حقیقت را هم نباید از یاد برد که ما هنوز با فراهم شدن زیرساخت‌هایی که خود مسئولان فوتبال ادعای آن را دارند فاصله‌ای نجومی داریم پس باید روی دیگر صحبتمان با هواداران دو تیم باشد. هوادارانی که باید با درس گرفتن از اتفاقات گذشته و علم به اینکه شرایط ورزشگاه‌ها تقریباً همان شرایط فصل قبل است، حداقل با هوشمندی و درایت خود این بازی بزرگ و حساس را برای فدراسیون و سازمان لیگ دربیاورند، هرچند که نمره‌اش به حساب مدیران ریخته می‌شود، اما می‌شود مثل همیشه چشم‌ها را بست و به آقایان بابت قبولی در این امتحان تبریک گفت!

امروز روز سخت فوتبال است، روز امتحان بزرگ، روزی که حتماً برای آن‌ها که در فدراسیون و سازمان لیگ به تماشا نشسته‌اند بلندترین و سخت‌ترین روز سال خواهد بود. اما چه می‌شود کرد مدیریت درست در چنین روز‌هایی است که خود را نشان می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار