کد خبر: 970652
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
«نظری به یک شایعه در باب سبک زندگی آیت الله ابوالقاسم خزعلی» در گفت و شنود با دکتر محسن خزعلی
در گفت و شنود با دکتر محسن خزعلی فرزند ارشد و وصی وی، به بررسی یکی از شایعاتی پرداختیم که چندی است در فضای مجازی در باره منزل مسکونی آن بزرگوار دست به دست می‌شود.
سرویس تاریخ جوان آنلاین: روز‌هایی که برما گذشت، تداعی گر سالروز ارتحال عالم مجاهد زنده یاد آیت الله حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی بود. هم از این روی در گفت و شنود با دکتر محسن خزعلی فرزند ارشد و وصی وی، به بررسی یکی از شایعاتی پرداختیم که چندی است در فضای مجازی در باره منزل مسکونی آن بزرگوار دست به دست می‌شود. امید آنکه مقبول افتد.

سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله خزعلی، فرصتی مناسب است که برخی شایعات که از سوی یکی از اعضای خانواده شما در برخی رسانه‌های معاند و فضای مجازی مطرح می‌شود، مورد بازخوانی بررسی قرار گیرد. یکی از این موارد، سکونت آن مرحوم در خانه‌ای متعلق به یکی از فرزندان شاه در حوالی دانشگاه تهران است! در این فقره چه گفتنی‌هایی دارید؟
بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم و به نستعین. بنده مناسب می‌بینم که در این موضوع، به داستانی که چند روز قبل برای خودم اتفاق افتاد اشاره کنم. خوابی دیدم که طی آن، پدر از من ناراحت بودند و فرمودند: «تو به عنوان وصی از من دفاع نکردی، این‌قدر تهمت زدند، اما پاسخ در خوری ندادی، تو موظفی واقعیات و مسائل مالی ما را آنچنان که بوده است، واضح و بدون اینکه حق را به جانب ما بدهی یا چیزی را بپوشانی بگویی، نه کم کن و نه زیاد...». بر اساس همین وظیفه شرعی و اخلاقی، بنده به عنوان پسر ارشد آیت‌الله خزعلی می‌گویم که:آنچه را که برخی به عنوان سوء استفاده پدر از ملک ۵۰۰ متری ویلایی دختر محمدرضا پهلوی ـ دختری که کنار دانشگاه تهران با فقرای دانشجو می‌خوابیده است! ـ مطرح می‌شود، با این مضمون که:آیت‌الله خزعلی ۴۰ سال در این ملک غصبی می‌نشست و مالک راضی نبوده است و الی آخر، کاملا دروغ است، چرا که اولاً:خودِ آقای مهدی خزعلی هم آنچه که از قول وی منتشر می‌شود را تکذیب کرده است، با اینکه متاسفانه این خبر در فضای مجازی، بر مصاحبه غلطی که ایشان انجام داد سوار و شایع شد که:او از رضا پهلوی یا از خاندان پهلوی عذرخواهی کرده که پدرش از ملک آنها، از دوازده آپارتمانی که در یکی از املاک آنهاست، یک آپارتمان کوچک را خریداری کرده است!
ثانیا:این حرف ناشی می‌شود از اینکه ایشان نه فقه می‌داند و نه حقوق! خاندان پهلوی اموال ایران را چپاول کردند و بردند! سهام عمده چند موسسه مالی بزرگ در اروپا و آمریکا، متعلق به فرح دیبا است، این‌ها که ارث پدری این‌ها نیست! پس این اموال متعلق به خاندان پهلوی نبوده و در زمره اموال عمومی است. پس از انقلاب، بستگان ما به قیمت آزاد این ملک را خریدند. (چون خود حاج‌آقا این خانه را نخریده بودند). در این فرآیند نه سوء استفاده‌ای بوده و نه اعمال نفوذی. بنده این را به همه اعلام می‌کنم:اگر کسی از اموال آیت‌الله خزعلی و ما یملک او، چیزی در جایی سراغ داشت، چه فروخته شده باشد و چه نفروخته شده باشد، ما آن را به ایشان می‌بخشیم! غیر از همان آپارتمانی که ایشان با همسرش در آن زندگی می‌کرد. این آپارتمان حتی نیمی از آنچه که ایشان در زمان شاه داشت هم نمی‌شود. اگر کسی بتواند ثابت کند که آیت‌الله خزعلی نسبت به قبل از انقلاب یک ریال بیشتر داشته است، بنده هر چه دارم به او می‌بخشم و اعلام می‌کنم:آیت‌الله خزعلی به انقلاب خیانت کرد! همان‌طور که حضرت امیرالمؤمنین (ع) وقتی وارد کوفه شد و فرمود: «اگر روزی حکومتم تمام شد و دیدید یک درهم بیشتر شده است، من خائن هستم! وقتی حاکم شدم هم، از جیبم باید خرج کنم».
حالا بیاییم آیت‌الله خزعلی را که با آقای پرورش اصل ۱۴۲ قانون اساسی را جا انداخته‌اند، متهم کنیم که ایشان اموال مصادره‌ای خریده است. آیا این حرف جا دارد؟

اتفاقا سوال بعدی بنده هم همین بود. جالب اینجاست که این سخنان درباره شخصیتی بیان می‌شود که خود در تصویب اصل ۱۴۲ قانون اساسی تلاشی فراوان داشته و به واقع آن را جا انداخته است. اینطور نیست؟
یک وقت به پدر می‌گفتم: اصل ۱۴۲ که این‌قدر همه جا می‌گویید و خودتان و آقای پرورش در مجلس خبرگان قانون اساسی سال اول انقلاب پیشنهاددهنده بودید و مبنای صحبتتان نامه دستورالعمل حضرت امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر بود که: «مالک! مواظب باش، بر والیان خود جاسوس‌هایی بگمار، از جاسوس‌هایی که می‌گماری اگر یک نفر هم شهادت به خیانت در بیت‌المال دادند ـ دیگر اینجا بیّنه و دو شاهد لازم نیست ـ فوراً او را مجازات کن و آبرویش را ببر. مبادا بگذاری مشاریع (پروژه‌ها) مثل حفر قنات و آبرسانی شهر را آقازاده‌های ولات و والیان و فرمانداران بیایند و شریک شوند. این‌ها کمک نمی‌کنند و سهم‌خواهی خواهند کرد. آقازاده‌ها می‌خواهند بدون اینکه کار کنند سهم بگیرند». (نقل به مضمون) فیلم و نوشته‌اش هست که حاج‌آقا این را در مجلس خبرگان ۴۰ سال پیش جا انداخت و پیگیری می‌کرد.
بار‌ها هم گفته بود که اجرای اصل ۱۴۲ قانون اساسی را از خانواده من شروع کنید. متاسفانه آقایان در این فقره اهمال کردند. تاکیدا عرض می‌کنم که حاج‌آقا اعلام کرد: بنده غیر از آپارتمان باغ شاطر ـ که قاعدتا می‌دانید این منطقه در دوره‌ای که آپارتمان خریداری شد، خیلی ارزان‌تر از تجریش بوده است ـ ملک و اموال منقول و غیر منقولی ندارم. فقط آپارتمان باغ شاطر و ۱۵ میلیون تومان پول در بانک ملی شعبه مجلس شورای اسلامی دارم!
من خدمت ایشان می‌گفتم: این قابل سوء استفاده است. فرد می‌تواند اظهارنامه بیخود پر کند! طرف با وجودی که ده‌ها ملک دارد، می‌تواند اظهارنامه پر کند که ندارم! ابوی حرف خوبی زدند و گفتند:راه دیگری نداریم، وانگهی فرد مسئول باید خیلی بی‌حیا باشد که حداقل فامیلش می‌دانند ایشان فلان باغ و فلان ویلا را دارد و به باغ و ویلایش رفته‌اند و بعد بگوید من هیچی ندارم! ابوی گفتند:حتی همین‌قدر که در خانواده، دوستان و مریدانش مسخره‌اش کنند کافی است و برای فرار از همین هم که شده، این کار را نمی‌کند؛ لذا خیلی روی اجرای اصل ۱۴۲ اصرار داشتند. متأسفانه در دوره آقای رفسنجانی، اجرای این اصل محرمانه شد، در عین اینکه برایش مجازات تعیین شد. امروز بنا بر همین اصل آقای رئیسی اموالش را نوشته و اظهارنامه کرده است. این رویه‌ای است که حتی قبل از انقلاب هم بود. قانون «از کجا آورده‌ای؟» داشتند. اگر برای دربار اجرا نمی‌شد، برای خیلی از مسئولین پائین‌تر اجرا می‌شد. الان در تمامی کشور‌های صنعتی هم این بنا هست که در مثلا در رایانه‌های ثبت اظهارنامه، اموال ترامپ و ملکه انگلیس هست که نشان می‌دهد این‌ها چقدر دارایی دارند. اشکالی ندارد. هر چه می‌خواهید داشته باشید، اما مشخص باشد که مردم بدانند، نه اینکه چشم باز کنند ببینند فردی آمد و مسئولیت گرفت و یکدفعه اموال و منزل لاکچری به هم زده است!
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
14
خوابی دیدم که طی آن، پدر از من ناراحت بودند و....
همه صحبت ها متین
فقط یک نکته کوچولو این آقایان خزعلی خیلی خواب نمی بینند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
نه
فقط برا احمدی نژاد خواب دیدند و یکی هم این
مگه بازم هست
Mohammad
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
کابوس میبینند..
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
6
تعریف و بیان رویا در خواب نهی شده است. خواب نهایت برای خود فرد حجت است مگر خواب حضرات معصوم علیهم السلام و انبیا که سند الهی است.
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
5
باید شفافیت اموال و منصب ها و .... اجرا بشه تا فساد از بین بره. چرا تعلل مسئولین تعلل می کنن؟
و آیا انتظار دارن که مردم اونهارو متهم به فساد نکنن؟!!!!
حسن منفرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
6
بنام خدا نظریه بنده کم سواد و از جماعت رایت و کارگر چنین است با توجه به تکنولوژی کلیه مسولین عالی رتبه تا کارمندان دولتی از بالاترین تا پائینترین موظف به ثبت کلیه اموال و دارایی خود در سایت حقوق بگیران دولت باشد حتی دریافتی حق و حقوقاتشان و شغل و سکنای فرزندانشان وحدالممکن دولت باید سایتی تشکیل دهد که کلیه درآمدهای دولت کشور و همچنین هزینها در این سایت ثبت گردد هرشخص حقیقی یا حقوقی دسترسی به سایت داشته باشد تا مطلع باشد هر شهروند وضعیت کشورش از نظر فسادمالی چگونه اداره میشود در کل همه چی باید شفاف در اختیار عموم قرار گیرد همه چی قوه قضائیه جناب ریسی اولین شخصیتی هستند که کارشان مورد تایید عموم قرار گرفته و تا حدودی احمدی نژاد دیگه و سلام یعنی الباقی سند تاییدیه صلاحیت از دیدگاه عموم ندارند این یعنی فاجعه در یک مملکت این یعنی گفته شهید بهشتی با قرآن تطهیر نماید در کشوری که یک سو ثروت و ازطرفی فقر باشد این نجاست هیچ وقت پاک نخواهد شد پس قانون را اصلاح کنید نمیشه ندانید یا بلد نباشید مگه یک عده ای نخوابید اون عده همان کسانی هستند که زانو رو رو گردن کارگر و مستحق گماشته و هر لحظه فشار را بیشتر می نمایند و سلام و علیک خداوند به همه ما سلامت پاکی عنایت نمایید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
احمدی نژاد؟؟؟ مگه صحبت‌های فتاح رو راجع به بغ ولتحک نشنیدی
رنجبرفردویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
1
اقای محسن خزعلی ازگفته اقای صدیقی براشفته شددرباره مصباح ولی ازخواب پدرش چی که گفته وظیفه ات راانجام ندادی بیادمیارم فرق مالک پسر مالک را اززمین تا اسمان فاصله
sayid
|
United States of America
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
0
وقتی گفته می شود خواب دیدم یعنی سندومدرک ندارد .
حيدريم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
1
خدايا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار