کد خبر: 970629
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
نیمکت تیم فوتبال المپیک دستخوش تغییرات دوباره؟!
اختلافات گویا روی نیمکت تیم ملی امید بالا گرفته، به طوری که حتی صحبت‌هایی از دست به یقه شدن سرمربی با مدیر تیم دهان به دهان می‌چرخد و زمزمه‌هایی در خصوص برکناری مجیدی به گوش می‌رسد!
دنیا حیدری
سرويس ورزشی جوان آنلاين: خبر‌های خوبی از تیم امید به گوش نمی‌رسد. در حالی که تنها سه ماه زمان تا حضور امید‌های ایران در مرحله نهایی انتخابی امید باقی است، حرف‌های درگوشی در خصوص وضعیت نیمکت این تیم نگران‌کننده است!
اختلافات گویا روی نیمکت تیم ملی امید بالا گرفته، به طوری که حتی صحبت‌هایی از دست به یقه شدن سرمربی با مدیر تیم دهان به دهان می‌چرخد و زمزمه‌هایی در خصوص برکناری مجیدی به گوش می‌رسد!

انتخاب مجیدی شوکه‌کننده بود. او هیچ گونه سابقه مربیگری نداشت و تنها مدتی دستیار وینفرد شفر در استقلال بود و بعد از اخراج این مربی آلمانی، تنها در چند بازی به طور موقت هدایت آبی‌پوشان پایتخت را برعهده داشت و دیگر هیچ!

با وجود این از بین تمام نام‌هایی که مطرح شد، سکان هدایت امید‌های ایران که چهار دهه است در حسرت حضور دوباره در المپیک هستند به دستان مجیدی سپرده شد. مربی جوانی که حالا بعد از سه، چهار ماه شایعاتی در خصوص برکناری‌اش به واسطه درگیری شدیدی که با مدیر تیم امید داشته به گوش می‌رسد، آن‌هم در شرایطی که گفته می‌شد استیلی اصلی‌ترین عامل نشستن مجیدی روی نیمکت تیم امید بعد از کرانچار بود و حالا گویا خود استیلی قرار است عامل کنار گذاشتن مجیدی بعد از مدت کوتاهی باشد!

کرانچار نتوانست در مرحله اول انتخابی المپیک موفق ظاهر شود و انتظارات را برآورده کند. او انتخاب فدراسیون بود. با وجود آنکه گفته می‌شد کمیته ملی المپیک نیز به‌رغم واگذاری روند انتخاب سرمربی امید‌ها باید با گزینه نهایی موافق باشد، اما کرانچار صرفاً انتخاب فدراسیون و تاج بود که نتوانست نتیجه بگیرد و یک ماه زمان برد تا انتخاب جایگزین برای او. با توجه به تجربه ناموفق قبلی، کمیته انتظار داشت گزینه جدید با مشورت برگزیده شد. نظر کمیته درست مثل مرتبه قبل روی نفراتی، چون گل‌محمدی و فرکی بود. با این تفاوت که بعد از کنار گذاشتن کرانچار، حالا هاشمیان و مهدوی‌کیا هم به لیست پیشنهادی کمیته اضافه شده بودند، اما درست مانند مرتبه قبل فدراسیون یک‌بار دیگر بی‌هیچ مشورتی نفر اول نیمکت امید‌ها را برگزید و سکان هدایت تیم المپیک ایران را به دست مجیدی جوانی سپرد که هیچ‌گونه سابقه مربیگری در کارنامه خود نداشت!

حالا، اما بعد از گذشته سه، چهار ماه از انتخاب مجیدی، زمزمه کنار گذاشتن او از نیمکت امید‌ها به گوش می‌رسد. نه به این خاطر که این انتخاب مورد تأیید کمیته ملی المپیک نبود و صرفاً تصمیم فدراسیون فوتبال بود، بلکه از آن جهت که طی اتفاقی بسیار عجیب و البته تأسف‌بار کار سرمربی با مدیر تیم به درگیری کشیده و گویا همین مسئله کلید برکناری مجیدی را زده است!

داستان به دومین بازی تدارکاتی امید‌ها برمی‌گردد. به مصاف با ازبک‌ها که به شکست ۴ بر یک امید‌های ایران منتهی شد و انتقادات زیادی را برای این تیم و مجیدی به دنبال داشت. مسئله مهم، اما در پایان بازی با ازبک‌ها نه شکست سنگین تیم امید، بلکه شایعه درگیری مجیدی با استیلی بود که برخی آن را به عنوان درگیری فیزیکی و برخی نیز تحت عنوان درگیری لفظی یاد کردند. البته مجیدی در پایان بازی سایپا – نساجی مازندران در واکنش به سؤال خبرنگاری که پرسیده بود شایعه شده که با حمید استیلی درگیر شده‌اید و دعوا کرده‌اید، گفت: «در شأن من نیست با کسی دعوا کنم»، آن را رد کرد. با وجود این تکذیب لفظی مجیدی نتوانست پایانی باشد بر شایعه برکناری او از تیم امید که سه ماه دیگر باید در مرحله نهایی انتخابی المپیک با ۱۰ تیم برتر آسیا مصاف دهد تا برای حضور در المپیک یکی از دو تیم برتر باشد.

موضع‌گیری فدراسیون، اما در این خصوص همچنان سکوت است، آن‌هم در حالی که بدون شک بحث درگیری مجیدی و استیلی، چه فیزیکی باشد چه لفظی تأسف‌بار است، آن‌هم از مربیانی که تأکید بسیاری داشتند روی مسائل نظم و انضباطی، اما حال خود به بدترین شکل اولویت تیم را نقض کردند! اما مسئله مهمی که این روز‌ها در کنار شایعه درگیری سرمربی و مدیر تیم امید و برکناری مجیدی از هدایت امید‌ها مطرح می‌شود، مسئله مدرک مربیگری نفر اول کادر فنی امید است برای نشستن روی نیمکت امیدها.

در واقع گفته می‌شود حتی با وجود حل شدن کدورت‌ها بین مجیدی و استیلی، سرمربی تیم امید به دلیل آنچه عدم داشتن مدرک مربیگری عنوان می‌شود، نمی‌تواند سه ماه دیگر در مرحله نهایی انتخابی المپیک روی نیمکت امید‌های ایران بنشیند و هرچند که از سوی دیگر همین مسئله مهم و البته منطقی می‌تواند بهانه کافی باشد برای کنار گذاشتن مربی جوانی که کمیته ملی المپیک با معرفی او به عنوان مرد اول نیمکت تیم امید در راه المپیک موافق نبود. مربی جوانی که حالا بهانه برای کنار گذاشتن او از کادر فنی امید‌ها و انتخاب یک مربی باتجربه برای او کم نیست! هرچند که بدون شک تصمیم نهایی را در این زمینه باز هم فدراسیون فوتبال است که می‌گیرد، فدراسیونی که هرگز قابل پیش‌بینی نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار