کد خبر: 970603
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظهور و گسترش پدیده زباله‌گردی در تبریز و برخی از شهرهای استان، این موضوع را چالشی برای مدیریت شهری و بهداشت محیط عنوان کرد و خواستار توجه جدی دستگاه‌های مسوول نسبت به مدیریت بهینه این پدیده شد.

بدر شکوهی در جلسه کمیته بررسی راهکارهای مدیریت پدیده نوظهور زباله‌گردی که با حضور مسوولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی  برگزار شد، اظهار داشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که افزایش جمعیت، مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها، مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت پسماندهای قابل بازیافت عامل ظهور و گسترش این پدیده است.

وی تأکید کرد: لازم است برای هر یک از ابعاد این پدیده، برنامه عملیاتی ارائه شود تا در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان مورد بحث قرار گرفته و وظایف دستگاه‌ها مشخص شود.

شکوهی همچنین عواقب و تبعات نامناسب در حوزه بهداشتی شهرها را از دیگر مشکلات گسترش این پدیده بیان کرد و گفت: برای جلوگیری از انتشار مجدد آلودگی‌های ناشی از پسماندها به منازل و سکونت‌گاه‌های حاشیه‌نشین باید تدبیر شود که در این حوزه نیاز به همکاری جدی متولیان بهداشت محیط با شهرداری‌هاست.

سعید نیکوخصلت، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه با اشاره به تجربیات کشورهای توسعه‌یافته در مدیریت پسماندها، خواستار توجه جدی به فرهنگ‌سازی در جهت کاهش تولید زباله شد و بر آمادگی شورای شهر و شهرداری تبریز برای اجرای راهکارهای مدیریت پدیده زباله‌گردی تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد تا حصول چشم‌اندازی جامع برای مدیریت پدیده زباله‌گردی و ارائه پیشنهادهای عملیاتی، جلسات این کمیته ادامه یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر