کد خبر: 970592
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰
وزیر اقتصاد دولت اصلاحات با بیان اینکه تصویب دلار ۴۲۰۰ تومانی عاملی شد تا حجم زیادی از ذخایر ارزی کشور به هدر رود، گفت: آقایان باید به ملت توضیح دهند که چرا به جای مدیریت اقتصاد حجم مشکلات را افزایش داده‌اند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، طهماسب مظاهری با حضور در مراسم رونمایی از مستند «۴۲۰۰» که روایتی تاریخی از تحولات دو سال اخیر اقتصاد ایران دارد، با اشاره به اینکه شب اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی در ۲۰ فروردین ۹۷ را باید شب شوم اقتصاد ایران نامگذاری کرد، اظهار داشت: این تصمیم به هیچ عنوان کارشناسی نبود و باعث تأسف است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به همه متقاضیان عاملی شد تا حجم زیادی از ذخایر ارزی کشور به هدر رود، افزود: ما باید در شرایط جنگ، مقاومت اقتصاد را در مقابل ضربه‌های دشمنان بالا ببریم، اما نمی‌دانم براساس کدام استدلال آقایان تصمیم گرفتند که دلار ۴۲۰۰ تومانی را مطرح کنند.

این کارشناس اقتصادی گفت: این نرخ عاملی شد تا فضا برای رانت در کشور افزایش پیدا کرده و حتی عده‌ای امروز با برخورد قضایی روبه‌رو شوند. اما جالب اینجاست هنوز با عده‌ای از متخلفین برخوردی انجام نشده و حتی امکان بررسی تخلف آنان نیز وجود ندارد.

مظاهری افزود: دولت برای کسب اعتماد مردم از اشتباهات خود پشیمان نبوده و حتی آن‌ها را مدام تکرار می‌کند. بنده اوایل دوره ریاست جمهوری آقای روحانی از طریق آقای ترکان نامه‌ای را به ایشان رساندم که در آن اعلام کردم کاری نکنید که روزی با جهش قیمتی روبه‌رو شوید که توانایی مدیریت آن را نداشته باشید. به اعتقاد بنده تک‌رقمی کردن نرخ دلار خوب است، اما نرخ آن باید اصولی و معقول تعیین شود نه اینکه آقایان یک‌شبه تصمیم به اعلام نرخی غیر کارشناسی بگیرند. نکته اینجاست افراد حاضر در جلسه ۲۰ فروردین ماه ۹۷ دولت حاضر به ارائه توضیحات در مورد دلایل تعیین دلار ۴۲۰۰ تومانی نیستند.

به گفته این کارشناس اقتصادی، آقایان باید به ملت توضیح دهند که چرا با تصمیم خود ذخایر کشور را کاهش و حجم مشکلات اقتصادی کشور را افزایش دادند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
وزیر بهداشت قبلی یه توضیح جمع و جوزی گفت که البته کاملا گویاست اگه کسی بخواهد بشنود ".... همینه که هست ..."
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار