کد خبر: 970580
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
پزشکی قانونی علت اصلی مرگ پسر ۱۳‌ساله‌ای که به خاطر سرماخوردگی در بیمارستان جان باخته بود مسمومیت ناشی از تزریق دارو در بیمارستان اعلام کرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، روز یک شنبه ۲۶ فروردین امسال بود که قاضی ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس پایتخت از مرگ مشکوک پسر ۱۳‌ساله‌ای به نام مسعود با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی راهی محل شد. بررسی‌های تیم جنایی نشان داد مسعود روز قبل همراه مادرش به خاطر سرماخوردگی به مرکز درمانی در پردیس می‌رود که پس از تزریق پنی‌سیلین حالش بد و برای ادامه درمان به بیمارستانی در تهران منتقل می‌شود و در نهایت ساعتی بعد از بستری به طرز مرموزی فوت می‌کند. از آنجایی که خانواده مسعود از کادر پزشکی دو بیمارستان شکایت داشتند، جسد پسر ۱۳‌ساله برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت پزشکی قانونی چند روز قبل علت اصلی مرگ مسعود را مسمومیت دارویی اعلام کرد. بدین ترتیب با مشخص شدن علت اصلی مرگ خانواده پسر فوت شده از کادر درمانی دو مرکز درمانی به خاطر قصور و تشخیص و تجویز اشتباه دارو که باعث مرگ فرزندشان شده‌بود، شکایت کردند. با این شکایت پرونده به دستور قاضی غلامی بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی برای ادامه رسیدگی به دادسرای جرائم پزشکی فرستاده شد.

مادر مسعود درباره مرگ فرزندش به خبرنگار ما گفت: ما در پردیس زندگی می‌کنیم و دو پسر داشتم که در این حادثه پسر ۱۳‌ساله ام را از دست دادم. پنج‌روز قبل از حادثه مسعود دچار سرماخوردگی شد و او را پیش پزشک بردم. دو، سه روز بعد پاهایش قرمز شد و درد گرفت که دوباره برای درمان به بیمارستانی نزد فوق‌تخصص ارتوپد بردم. قرار بود برای تشخیص بیماری ام‌آر‌ای بگیریم که دکتر پس از دیدن پاهایش گفت ام‌آر‌ای لازم نیست و برای او پنی‌سیلین و آسپرین تجویز کرد. آن روز مسعود دو تا آمپول پنی‌سیلین تزریق کرد و بعد او را به خانه بردم. چند ساعتی حالش خوب بود تا اینکه ساعت حدود ۱۳‌روز بعد دوباره حالش بد شد. بلافاصله او را به بیمارستانی در تهران منتقل کردم و کادر پزشکی هم پسرم را بستری کردند. پزشکان اول علت بیماری پسرم را عفونت کلیه و بعد هم عفونت ریه اعلام کردند و به من گفتند که بیماری او تحت کنترل است. مسعود حالش بهتر شده بود و تا ساعت‌۱۵ با برادر بزرگش درباره فوتبال حرف می‌زد که ناگهان حالش بد شد و ما را از اتاق بیرون کردند. وی ادامه داد: از پشت در می‌شنیدم که با هم درباره بیماری پسرم صحبت می‌کردند و می‌گفتند که تشخیص اشتباه بوده است. مدام به او آمپول می‌زدند تا اینکه ساعتی بعد یکی از پزشکان کادر درمانی به من گفت پسرم فوت کرده است که بعد متوجه شدم تشخیص‌شان اشتباه بوده است. مادر مسعود در پایان گفت: پسرم متولد ۴‌مرداد سال‌۸۴ بود و دوست داشت در آینده خلبان شود و خبر نداشت که در دوران نوجوانی قرار است با اشتباه پزشکان جانش را از دست بدهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار