کد خبر: 970539
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
رئیسی در جمع خبرنگاران:
رئیس قوه قضائیه گفت: مبارزه با فساد در دستور اصلی کار ما است و تا حصول نتیجه آن را دنبال می‌کنیم.
سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه امروز، گفت: در جلسه امروز با دعوت کمیسیون سیاسی و اجتماعی و هیئت رئیسه مجلس خبرگان حضور پیدا کردم که البته نظر من این بود یک مقدار زمان بگذرد تا بتوانیم گزارش عملکرد و اقدامات را به طور کامل ارائه دهیم، اما به هر حال از بنده دعوت کردند و من نیز اجابت کردم و گزارشی از اقدامات ارائه دادم.

وی با بیان اینکه امروز اراده جدی نظام مبارزه با فساد است، گفت: مصمم هستیم هم با مفسد و هم با فساد هر دو مبارزه کنیم، مفسد باید به مجازات فسادش برسد چه کسانی که دست به فساد زدند و چه کسانی که چشم از فساد پوشیدند حتما هر دو باید مورد رسیدگی قرار گیرند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: همه باید بدانند که سفره رانت خواری و رانت دادن و ساز و کار رانتی هر سه باید برچیده شود که به هیچ عنوان زیبنده نظام اقتصادی نیست و ساز و کار‌ها باید متناسب با این وضعیت و شرایط باشد به نحوی که نظام اسلامی به هیچ عنوان فساد را نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه مردم آنچه از ما می‌خواهند اجرای عدالت است، گفت: اینجا اعلام کردم هر پرونده‌ای که روی میز قاضی باشد رسیدگی خواهد شد و باید پرونده‌هایی که به هر دلیل دغدغه مردم شده است، مورد رسیدگی قرار گیرد و ممکن است یک کسی، نماینده‌ای یا رسانه‌ای این موضوع را اعلام کرده و تبدیل به دغدغه مردم شده است، این را نمی‌شود زیر میز گذاشت.

وی افزود: بنا داریم هر پرونده‌ای که در دستگاه قضایی وجود دارد و مورد دغدغه مردم است هم مورد رسیدگی عادلانه و منصفانه قرار گیرد و هم مردم در جریان رسیدگی قرار بگیرند و ان شاءالله این کار را دنبال خواهیم کرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نکته اساسی در این خصوص اصلاح بستر‌های فسادزاست، گفت:: بستر‌های فسادزایی داریم و حتما باید این‌ها اصلاح شود. نظام دو نرخی ارز و قیمت‌ها، حتما (فسادزاست) و در آن تولید پرونده می‌شود و برخی پرونده‌های اقتصادی را که اکنون می‌بینید این پرونده‌ها محصول دو نرخی بودن نرخ ارز است و وقتی می‌گوییم در ارز دو نرخ وجود دارد یک نرخ ۴۲۰۰ تومانی و یک نرخ ارز آزاد، طبیعی است در این قضیه پرونده‌هایی تولید می‌شود.

رئیسی افزود: باید یکسری از ساختار‌ها را حتما دولت اصلاح کند که ما شاهد تولید چنین پرونده‌هایی نباشیم.

وی گفت: همیشه تاکید کردیم که اصلاح نظام بانکی و اصلاح نظام مالیاتی یک ضرورت است، مگر می‌شود یک کارمند که هنوز حقوقش پرداخت نشده ابتدا مالیاتش حذف شود، اما یک کسی که درآمد میلیاردی دارد، فرار مالیاتی کند، قابل قبول نیست و با عدالت نمی‌سازد و حتما باید این وضع اصلاح شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اصلاح نظام‌های فسادزا و بستر‌های فسادزا از اولویت‌های جدی است که هم مورد پیگیری و مطالبه ماست و حتما باید دست اندرکاران و مسئولان این را با حساسیت دنبال کنند که خاطر مردم­ جمع باشد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: برخی فکر می‌کنند این یک حرکت مقطعی و زمانی است و یک مدتی که بگذرد سرد می‌شود، اما به شما اطمینان می‌دهم این روند هرگز سرد نخواهد شد و تا ما باشیم بنای ما این است و تا این نظام مقدس باشد که ان شاءالله این نظام پابرجاست و ما هم اگر نباشیم بنای این نظام و بنای همه مسئولان باید مبارزه با فساد باشد.

وی تاکید کرد: این یک حرکت مقطعی نخواهد بود و همواره این موضوع مبارزه با فساد در دستور اصلی کار ماست و ان شاءالله کار را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
درود بر سید عزیز ایران که مایه عزت و آبروی خون شهدا،انقلاب،نظام و مردم هستید،خداوند پشت و پناهتان.
پس کی قراره بعد از گذشت ۴ سال پرونده سهامداران کاسپین-فرشتگان از دادسرا به دادگاه ارسال بشه ؟ما که جوانی و زندگی مون از بین رفت و هدر شد.آیا مردم خودشون باید انتقام حقشونو به هر طریقی که می دونن بیرون بکشن؟
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
جناب آقای رئیسی از شرکتهای طراح سیستمهای مکانیزاسیون اداری بهره بگیرید و به دولت پیشنهاد کنید اگر کسی تمکین نکرد جریمه اش کنید.

خصوصا" مثلا" در مورد انبارداری اگر انباری در سامانه جامع انبارها ثبت نام نکرده موجودی خود را اعلام نکرد موجودی انبار را مصادره و انبار را پلمپ کنید تا ببینید چگونه همه سر عقل خواهند آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار