کد خبر: 970505
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:
با اشاره به ثبت نشان جغرافیایی برای گلیم عنبران گفت: در حال حاضر به دلیل کیفیت بالای تولیدات گلیم عنبران به شهرت جهانی دست یافته درصدد هستیم عنبران را به عنوان شهر ملی گلیم کشور و بعد از آن شهر جهانی معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ملکه گلمغانی‌زاده در جلسه ارائه گزارشات آخرین وضعیت صنایع دستی و گلیم عنبران نمین اظهار داشت: اهمیت به توسعه صنایع دستی کشور و استان و نیز احیای این صنعت بسیار ارزشمند به عنوان یک موضوع مهم و اساسی حائز اهمیت بوده و باید تمام توان خود را برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه به‌کار بگیریم.

وی بیان کرد: یک هزار و 500 گلیم‌باف در حال حاضر در عنبران فعالیت دارند و طبق برآورده انجام یافته به طور میانگین سالانه 60 هزار متر مربع گلیم در «عنبران» نمین تولید می‌شود که این نشان از اهمیت حائز اهمیت مردم منطقه به این صنعت است و به همین منظور باید مسئولان نیز حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل کیفیت بالای تولیدات گلیم عنبران به شهرت جهانی دست یافته و درصدد هستیم با توسعه صادرات تولیدات در راستای معرفی عنبران به عنوان شهر ملی گلیم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

گلمغانی‌زاده تصریح کرد: ثبت نشان جغرافیایی برای گلیم عنبران انجام یافته و بعد از ثبت ملی درصدد هستیم عنبران را به عنوان شهر جهانی گلیم نیز معرفی کنیم که بدون شک نقش اساسی در توسعه اشتغال و اقتصاد منطقه خواهد داشت که باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: تحقق شعار سال و نیز حمایت از تولیدات داخلی و رونق تولید نقطه عطفی برای حمایت از تولیدات داخلی است و در این زمینه باید با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته اشتغال‌های زودبازده مثل گلیم‌بافی را حمایت جانبه کرده و تا مرجله تجاری‌سازی دنبال کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر