کد خبر: 970431
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
در واکنش به حملات انصارالله به آرامکو
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله اعلام کردند، با وجودی که این جنبش طرح صلحی را اعلام کرده است، اما ائتلاف عربی حملات خود را به سه استان یمن افزایش داده و در جریان این حملات، مسجدی در استان عمران هدف قرار گرفت که به کشته شدن تعدادی غیرنظامی منجر شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: جنایات جدید سعودی‌ها در واکنش به حملات پهپادی یمنی‌ها به تأسیسات نفتی عربستان و در بحبوحه اتهام‌زنی‌های غرب علیه ایران در ارتباط با حملات آرامکو انجام می‌شود.

عربستان سعودی که در مقابله با حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها درمانده شده است، دست به انتحار زده و حملات هوایی علیه غیرنظامیان یمن را تشدید کرده است. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن وابسته به انصارالله روز دو شنبه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی بیش از ۲۷ حمله هوایی را به تعدادی از استان‌های یمن انجام دادند که حمله به تعدادی از برج‌های مخابراتی، منازل و مزارع را شامل می‌شود. به گزارش شبکه المسیره، جنگنده‌های ائتلاف عربی روز دوشنبه، ۱۰ حمله را به منطقه حرف سفیان در شمال استان عمران انجام دادند که در جریان یکی از آن‌ها یک خودرو هدف قرار گرفت و به کشته شدن دو تن منجر شد. منطقه السواد نیز در معرض ۹حمله قرار گرفت. در حملات ائتلاف عربی به منطقه السواد استان عمران پنج عضو یک خانواده که به یک مسجد پناه برده بودند، کشته شدند. دو کودک دیگر از اعضای این خانواده نیز مفقود شده‌اند. حملات رژیم سعودی به غیرنظامیان یمن یک هفته پس از حملات انصارالله به تأسیسات نفتی عربستان انجام می‌شود. عربستان که گزینه‌ای در برابر حملات انصارالله ندارد، همچنان به استفاده از حملات هوایی علیه مردم بی‌دفاع یمن ادامه می‌دهد. عربستان در حالی دور جدید حملات هوایی را علیه یمنی‌ها تشدید کرده است که این حملات در پنج سال گذشته هیچ دستاوردی نداشته است. این حملات درحالی انجام می‌شود که انصارالله روز شنبه طرح صلحی را در زمینه توقف حملات پهپادی و موشکی به عربستان در ازای توقف حملات متجاوزان اعلام کرد، اما مقامات سعودی مدعی هستند که انصارالله در این طرح صلح جدی نیست. انصارالله هشدار داده است که در صورتی که حملات به یمن متوقف نشود، حملات آتی به متجاوزان دردناک‌تر خواهد بود.

در برابر حملات هوایی ائتلاف عربی به مناطق مختلف یمن، انصارالله یمن هم دیروز از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیرو‌های دولت مستعفی به دست تک‌تیرانداز‌های این جنبش در استان حجه در شمال غرب یمن خبر داد. ضمن اینکه عملیات در جنوب منطقه حرض و شرق مثلث عاهم در همین منطقه، کشته شدن ۱۶ سرباز وابسته به دولت مستعفی یمن را به دنبال داشته است. همچنین نیرو‌های انصارالله با چهار موشک زلزال۱، تجمع مزدوران در جنوب منطقه حیران را هدف قرار دادند که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از آن‌ها شد.

اتهام زنی مجدد به ایران
با گذشت بیش از یک هفته از حملات پهپادی انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو، اتهام‌زنی غربی‌ها به دست داشتن ایران در این حملات همچنان ادامه دارد. پس از اتهام‌زنی مقامات واشنگتن، نوبت کشور‌های اروپایی است تا ایران را متهم کنند. به گزارش راشاتودی، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز دو شنبه ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در عملیات حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی آرامکو از ریاض حمایت کرد و گفت که ممکن است ارتش انگلیس در ائتلاف کمک به تأمین امنیت عربستان در مقابل هرگونه تهاجم آتی مشارکت کند. پیش‌تر هم «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس در لفافه اتهامات مشابهی را علیه ایران وارد آورده بود و گفته بود که بعید است انصارالله در حمله هفته گذشته به دو پالایشگاه «بقیق» «خریص» شرکت آرامکو عربستان سعودی، دست داشته باشد. به‌رغم اتهام‌زنی مقامات غربی به ایران، برخی سناتور‌های امریکایی نسبت به هرگونه درگیری با ایران هشدار می‌دهند. بن کاردین، سناتور ارشد امریکایی و از اعضای کمیته روابط خارجی سنا با بیان اینکه امریکا با خروج از توافق هسته‌ای به جای ایران، ایالات متحده را منزوی کرده است، نسبت به درگیری با تهران هشدار داد. به گفته این سناتور، اقدام نظامی علیه ایران فاجعه‌بار خواهد بود. سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه نیز روز دو شنبه در واکنش به اتهامات عربستان سعودی و امریکا علیه ایران در زمینه دست داشتن در حملات پهپادی اخیر به تأسیسات آرامکو تأکید کرد که چنین اتهاماتی کاملاً غیرقابل قبول است. به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: «ما قویاً این اقدامات را محکوم می‌کنیم. در هر صورت شواهد بی‌طرفانه آشکاری [درباره اتهامات]مورد نیاز است. اتهامات بی‌پایه درباره برخی کشورها، جنبش‌ها یا هر نیروی دیگر که می‌گویند آغازگر آن اقدامات است کاملاً غیرقابل قبول است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار