کد خبر: 970418
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
سه سارق فرصت طلب که با دستبرد به خانه همسایه‌شان ۷۰۰‌میلیون‌تومان پول و طلا سرقت کرده‌بودند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ساعت‌۱۱:۳۰ روز دهم مرداد‌ماه مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. وقتی مأموران کلانتری ۱۳۰‌نازی‌آباد در محل حاضر شدند گفت که دزد به خانه‌اش زده و ۷۰۰‌میلیون تومان پول و طلایش را سرقت کرده‌است. بعد از طرح شکایت تیمی از کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران مأمور رسیدگی به پرونده شدند. در اولین گام شاکی مورد تحقیق بیشتر قرار گرفت و گفت: من و مادرم در طبقه اول ساختمان چهار‌طبقه زندگی می‌کنیم. روز حادثه وقتی به خانه آمدیم متوجه شدیم که وضع خانه به هم ریخته و دزد به خانه زده و ۹۰۰‌گرم طلا، ۴۸‌قطعه سکه طلا، ۳ میلیون تومان پول نقد و ۲۴‌هزار دلار و چندین فقره اسناد ملکی جمعاً به ارزش ۷۰۰‌میلیون تومان سرقت شده است.

تحقیقات پلیس بعد از بررسی صحنه جرم، نشان داد که به هم ریختگی خانه ساختگی است و سارق یا سارقان با داشتن کلید وارد شده و مرتکب سرقت شده‌اند. کارآگاهان پلیس همچنین در بازرسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند چهره سارقان را که سه مرد جوان بودند به دست آوردند. آن‌ها بعد از ارتکاب سرقت سوار یک خودروی پراید شده و از محل متواری شده بودند.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها مأموران پلیس تصاویر دوربین‌های مداربسته را به شاکی نشان دادند که او یکی از آن‌ها را که مردی ۲۸‌ساله به نام سامان بود، شناسایی کرد. او گفت: سامان از دوستان خانوادگی ما است و با هم رفت و آمد داریم. بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که سامان تحت تعقیب قرار گرفت و ۲۸‌شهریور بازداشت شد. او در اولین بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد، اما بعد از دیدن تصاویر دوربین‌های مداربسته به جرمش اعتراف کرد و دو همدستش نادر و احد را هم به پلیس معرفی کرد که یک روز بعد حوالی خانی‌آباد بازداشت و خودروی پراید مورد استفاده هم از آن‌ها کشف شد.

سامان در جریان تحقیقات گفت: من از سال‌ها قبل با شاکی رفت و آمد خانوادگی دارم. در جریان رفت و آمد بود که متوجه شدم او پول و طلای زیادی در خانه نگه می‌دارد. نقشه سرقت را با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم که قبول کردند. بعد در فرصتی مناسب از روی کلید‌های او یدک ساختم. روز حادثه وقتی اطمینان پیدا کردم که کسی در خانه‌شان نیست با کلید وارد شدیم و بعد از ارتکاب سرقت هم محل را ترک کردیم. اموال سرقت‌شده را هم به فردی در غرب تهران به مبلغ ۲۰۰‌میلیون تومان فروختیم و پول را بین خودمان تقسیم و با آن خوشگذرانی کردیم. با اطلاعاتی که متهمان در اختیار پلیس گذاشتند مالخر پرونده هم بازداشت و در بازرسی از مخفیگاهش ۲۰۰ گرم طلای آب شده سرقتی کشف شد.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار