کد خبر: 970407
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
حسن فتحی می‌خواهد با حضور بازیگران شناخته شده سینمای ایران، فیلمی با موضوع زندگی مولانا و شمس بسازد؛ فیلمی که منفعت آن نصیب ترکیه خواهد شد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: کشور ترکیه سالانه هزینه سنگینی صرف می‌کند تا از طریق فیلم و سریال، زیبایی‌هایی کشورش را برای جذب بیشتر گردشگر خارجی به نمایش بگذارد. این اتفاق، اما این بار نه تنها هزینه‌ای برای ترکیه ندارد بلکه ایرانی‌ها حاضر شده‌اند برای ساخت یک فیلم درباره ترکیه دست به جیب هم بشوند. حسن فتحی قرار است فیلمی با عنوان «مست عشق» را با موضوع زندگی مولانا بسازد. وی به همین منظور از شهاب حسینی و پارسا پیروزفر دعوت کرده تا در نقش‌های شمس تبریزی و مولوی بازی کنند.

ابتدا اینکه با ساخت فیلم «مست عشق» در ترکیه، عملاً مهر تأییدی بر ادعا‌های ترکیه درباره اصالت محمد جلال‌الدین بلخی زده است که دولت ترکیه قصد دارد وی را در جهان به عنوان شاعر اهل ترکیه معرفی کند.

از سوی دیگر ترکیه در هر سال مبالغ زیادی را صرف ساخت فیلم و سریال می‌کند و آن را به شبکه‌های تلویزیونی منطقه می‌فروشد تا بینندگان را برای بازدید از ترکیه تشویق کند. این ابتکار باعث شده است که علاوه بر شهروندان ایرانی و عرب، حتی اهالی سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز به ترکیه سفر کنند.

یورونیوز در گزارشی از افزایش سفر‌های توریستی به ترکیه به خاطر فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه‌ای خبر داده است و از سوی دیگر فعالان گردشگری در ترکیه از برنامه‌ریزی این کشور برای جذب بیش از ۵/ ۲ میلیون گردشگر ایرانی خبر می‌دهند. در این شرایط فیلمساز ایرانی با سرمایه ایرانی، قرار است فیلمی درباره مولوی بسازد که فیلمبرداری آن در ترکیه انجام خواهد شد و در نهایت اکران این فیلم در سینما‌های ایران مشوق خوبی برای افزایش سفر ایرانی‌ها به ترکیه می‌شود. «مست عشق» را باید از هم اکنون فیلمی تبلیغاتی برای ترکیه دانست که منفعتش برای ترکیه است و هزینه‌اش را ایرانی‌ها می‌دهند.

درباره سرمایه‌گذار فیلم سینمایی «مست عشق» اخبار ضد و نقیضی منتشر شده است. مهران برومند تهیه‌کننده این فیلم سینمایی، سابقه همکاری با محمد امامی و سیدهادی رضوی دو متهم فساد مالی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را دارد. نام برومند زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که حسین هدایتی در دادگاه از وی نام برد. برومند نقطه اشتراک هدایتی، امامی و رضوی است، با این وجود بحث سرمایه‌گذاری یک ایرانی در فیلمی که قرار است در ترکیه ساخته شود، جالب توجه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار