کد خبر: 970405
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
رئیس‌جمهور همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان خواست نظر خود را درباره محیط مدرسه مطرح کنند و بگویند که دولت، معلمان و خانواده‌ها برای دلپذیرتر و شادتر شدن محیط مدارس چه کاری باید انجام دهند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که در مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) منطقه ۱۸ تهران برگزار شد، پرسش مهر سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را به موضوع وضعیت محیط مدارس اختصاص داد و از دانش‌آموزان سؤال کرد: «محیط مدرسه از نظر شما چگونه است؟»

رئیس‌جمهور در تکمیل پرسش خود از دانش‌آموزان سراسر کشور سؤال کرد: دولت، معلمان و خانواده‌ها برای دلپذیرتر و شادتر شدن محیط مدارس چه کاری باید انجام دهند؟

رئیس‌جمهور بیان داشت: سؤال امسال ما از شما دانش‌آموزان این است که آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر و دلخواه و شاد و پرنشاط برای شما هست؟

وی افزود: اگر این چنین است، اگر محیط مدرسه یک محیط پرنشاط برای شما است، شما دانش‌آموزان برای ما بنویسید که چکار کنید این محیط شاداب‌تر و دلپذیر‌تر و برای شما دانش‌آموزان محیط امن‌تر باشد. چون اگر شما سرکلاس با معلم‌تان یک رابطه نزدیک پدری و مادری برقرار کردید و شما به عنوان فرزندان آن‌ها شدید و محیط کلاس به محیط رشد و تعالی تبدیل شد آن وقت پیشرفت علمی خیلی سریع‌تر انجام می‌گیرد و اصلاح مشکلات اجتماعی اخلاقی آسان‌تر می‌شود.

روحانی گفت: پس برای ما بنویسید که محیط مدرسه از نظر شما چگونه است. باید دولت، خانواده و معلمین و خود شما دانش‌آموزان چکار کنید که محیط مدرسه دلپذیرتر و شاداب‌تر برای همه شما باشد و در این محیط احساس رفاقت و دوستی کنید؛ نگذارید یک نفر محیط کلاس را به یک محیط دوقطبی تبدیل کند، یک عده مورد خنده و استهزای عده‌ای قرار گیرند و بقیه رنج ببرند عده‌ای در کلاس احساس کنند درس را خوب یاد گرفتند و عده‌ای احساس کنند توان این کار را ندارند.

پرسشی که رئیس‌جمهور امسال مطرح کرد، بیستمین پرسش مهر و هفتمین پرسشی است که روحانی طرح می‌کند.

در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰هزار دانش‌آموز در سراسر کشور و در دوره‌های مختلف تحصیل خواهند کرد.

گفتنی است هر ساله رئیس‌جمهور با هدف پرورش روحیه پرسشگری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعداد‌های بالقوه در مراسم گشایش مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش‌آموزان کشور، پرسشی با عنوان «پرسش مهر» مطرح می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار