کد خبر: 970378
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰
برکناری فرد هتاک به ساحت سیدالشهدا (ع) در دانشگاه
معاون مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه فرهنگیان متنی را در شبکه اجتماعی منتشر می‌کند که مایه تعجب و تأسف است. این فرد با اشاره به مراسم باشکوه شیرخوارگان حسینی (ع)، این مراسم را ظاهرسازی حکومت، برای به خواب بردن جامعه می‌داند
دلارام عبدزاده
سرویس دانشگاه جوان آنلاین:‌ بلافاصله پس از اعتراض بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به فردی که به ساحت سیدالشهدا (ع) هتاکی کرده بود، یکی از نمایندگان مجلس از برکناری این فرد خبر داد.
هفته گذشته بود که مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور خواستار برخورد با فرد هتاک به ساحت سیدالشهدا (ع) در این دانشگاه شد.

در راستای مطالبات رهبری
امیرحسین محقق در نامه‌ای خطاب به حسین خنیفر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نوشت: «اگر به انقلاب اسلامی با دقت و نگاهی ژرف نگریسته شود، به پیوند ناگسستنی آن با قیام عاشورا و عوامل زمینه ساز آن، پی خواهیم برد؛ تا جایی که حضرت آقا در دیدار قشرهاى مختلف مردم می‌فرمایند: آنچه که شما پیش از پیروزى انقلاب انجام دادید و رفتید، راه حسین (ع)؛ یعنى نترسیدن از خصم و تن دادن به مبارزه با دشمن مسلّط بود.»

هتاکی در شبکه‌های اجتماعی
در ادامه این نامه با بیان اینکه حال مجالس عزاداری برای این است که دست‌های ما را با حسین بن علی (ع) و اهداف آن بزرگوار نزدیک‌تر و آشناتر کند، آمده است: «با این وجود، معاون مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه فرهنگیان متنی را در شبکه اجتماعی منتشر می‌کند که مایه تعجب و تأسف است. این فرد با اشاره به مراسم باشکوه شیرخوارگان حسینی (ع)، این مراسم را ظاهرسازی حکومت، برای به خواب بردن جامعه می‌داند.»

با اعتقادات شیعی بازی نکنید
مسئول بسیج دانشجویی با انتقاد از اینکه همچنین با غیرخردورز خواندن حکومت، آن را به بازی با احساسات و عواطف، برای پیشبرد اهداف سیاسی متهم می‌کنند، آورده است: «ابتدا باید به ایشان گفت، در موضوعی که سواد ندارید؛ اظهار نظر نکنید و با اعتقادات اسلامی و شیعی، بازی نکنید؛ همچنین امام حسین (ع) را دستمایه اغراض سیاسی‌تان قرار ندهید. سپس از جنابعالی که مدیری انقلابی و متعهد هستید، خواهشمندیم با وجود چنین افرادی در دانشگاه فرهنگیان که مرکز ثقل اصلی آموزش و پرورش است، برخورد کنید و مانع وجود چنین تفکراتی در دانشگاه فرهنگیان و واحد معاونت پژوهشی شوید.»

پیگیری در مجلس
اما چند روز پس از واکنش بسیج دانشجویی به این اتفاق «سیدجواد ساداتی‌نژاد» نماینده مردم کاشان در مجلس به انتشار مطلبی هتاکانه به ساحات مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) در صفحه شخصی اینستاگرام معاون مدیر کل برنامه‌ریزی و امور پژوهشی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین (ع) و سند مظلومیت واقعه عاشورا است و در حقیقت یکی از کار‌های بسیار شایسته‌ای که در این سال‌هال اخیر اتفاق افتاده، برگزاری مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر است که در قالب همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.

عدم شناخت از مکتب عاشورا
عضو کمیسیون آموزش مجلس اذعان کرد: موضوعی که معاون مدیر کل برنامه‌ریزی و امور پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در صفحه اینستاگرام خود منتشر و توهینی را به ساحت اهل بیت (علیهم‌السلام) کرده است، کار بسیار سخیف و نادرستی است و این عدم شناخت از مکتب عاشورا است.

قول رئیس دانشگاه
نماینده مردم کاشان با اشاره به تماس خود با رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: آقای خنیفر با این مسئله به صورت انقلابی برخورد کرده است. رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه‌ای که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شده صحبت‌های جالبی بیان و این انحراف را محکوم کرد و این اقدام را مایه ننگ نام شریف معلمی دانست.
ساداتی‌نژاد این نوع برخورد را برخورد انقلابی ارزشمندی برشمرد و اشاره کرد: در تماسی که برقرار شد، آقای خنیفر گفت در روز‌های آینده با فرد هتاک برخورد می‌شود و از پست خود خلع خواهد شد.
در مجموع خط نفوذ و انحراف و خط برخورد با ارزش‌های دینی و مذهبی الان هم هست و در آینده هم خواهد بود؛ مهم این است که ما چگونه بتوانیم با این موضوعات برخورد کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر