کد خبر: 970317
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
در اولین روز از سال تحصیلی جدید، زنگ مهر در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در اولین روز از سال تحصیلی جدید، زنگ مهر در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز شد و رئیس‌جمهور نیز زنگ نمادین مهر را در یکی از مدارس تهران نواخت.

در سال تحصیلی جدید ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز با احتساب پیش‌دبستانی‌ها در مدارس ثبت نام شده‌اند؛ امسال در پایه اول ابتدایی ۱.۷ درصد و در مجموع دوره ابتدایی ۲ درصد رشد دانش‌آموز وجود دارد.

از امروز در‌های ۱۱۰ هزار مدرسه به روی دانش‌آموزان گشوده شد؛ از این تعداد ۴۵ هزار مدرسه کمتر از ۵۰ دانش‌آموز، ۵ هزار مدرسه با کمتر از ۵ دانش‌آموز و ۱۴ هزار مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز هستند.

امسال رئیس‌جمهور در طرح پرسش مهر از دانش‌آموز پرسید: «آیا محیط مدرسه برای شما دلپذیر، شاد و دلخواه هست؟ و اگر این هست شما بنویسید چه کار کنیم که این محیط شاداب‌تر، دلپذیرتر و برای شما محیطی امن‌تر و محیطی باشد که بیشتر دوست داشته باشید؟»

رئیس‌جمهور ادامه داد: «محیط مدرسه از نظر شما چگونه است باید دولت، خانواده و معلمان، چه کار بکنیم که محیط مدرسه دلپذیرتر و شاداب‌تر برای همه شما باشد و در این محیط احساس رفاقت و دوستی کنیم و نگذاریم یک نفر محیط کلاس را به محیط دو قطبی تبدیل کند».
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار