کد خبر: 970312
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
سرپرست آموزش و پرورش مراغه با اشاره به آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۹ گفت: در نخستین روز از سال تحصیلی در این شهرستان ۴۹ هزار نوآموز و دانش‌آموز در سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

محمود رضائی  افزود: با توجه به آمارهای موجود آموزش و پرورش امسال تعداد دانش آموزان مدارس این شهرستان یک هزار نفر نسبت به سال تحصیلی گذشته که ۴۸ هزار دانش آموز بود، افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این تعداد دانش آموزان در ۵۵۰ مدرسه دولتی، هیئت امنایی و غیردولتی در مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم تحصیل خواهند کرد.

وی اضافه کرد: امسال چهار هزارو ۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی و سه هزار و ۸۰۰ دانش آموز پایه هفتمی به مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول راه یافته و در مدارس حضور یافته اند.

وی با اشاره به ساماندهی معلمان در مدارس این شهرستان نیز گفت: در سالتحصیلی جدید در این شهرستان حدود سه هزار معلم برای تدریس و حضور در دستگاه تعلیم و تربیت ساماندهی شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز تمامی مدارس این شهرستان آماده حضور دانش آموزان شده و با آغاز رسمی سال تحصیلی، تعلیم و تربیت در این مراکز آموزشی شروع می شود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس افزود: تقارن آغاز سالتحصیلی جدید با ماه محرم و هفته دفاع مقدس، رنگ و بوی  خاص و معنوی به مدارس داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های دستگاه تعلیم و تربیت رابطه بین خانواده و مدرسه است، اضافه کرد: این رابطه با در نظر گرفتن مقوله اعتماد و اطمینان بر کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس خواهد افزود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر