کد خبر: 970299
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
رئیس‌جمهور می‌گوید طرحی را در سازمان ملل ارائه خواهد داد که بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور‌های مختلف امنیت خلیج فارس را تأمین می‌کند و حضور نیرو‌های خارجی برای امنیت نفت و انرژی خطرناک است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: همزمان با ۳۱ شهریور و بزرگداشت هفته دفاع مقدس، رژه نیرو‌های مسلح در تهران و سراسر کشور برگزار شد. سخنران رژه نیرو‌های مسلح در تهران حسن روحانی، رئیس جمهور و سخنران رژه نیرو‌های مسلح دربندرعباس علی لاریجانی بود. روحانی طی سخنانی از ارائه طرحی در سازمان ملل خبر داد که طی آن ایران و کشور‌های منطقه امنیت آبراه بین‌المللی خلیج فارس را تأمین خواهند کرد و لاریجانی نیز در بندرعباس تأکید کرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اجازه بازی با خلیج فارس برای ماجراجویی را نخواهند داد.

به گزارش فارس، حسن روحانی در مراسم ویژه رژه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در جوار حرم حضرت امام خمینی، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ما در این مقطع حساس و مهم تاریخی اولاً اعلام می‌کنیم به‌سوی همه همسایگان خود دست رفاقت، دوستی و برادری دراز می‌کنیم و حتی آماده هستیم از خطا‌های گذشته آن‌ها در این منطقه بگذریم چرا که امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان اسلام و دشمنان منطقه یعنی امریکا استکبار و صهیونیسم می‌خواهند از شکاف، فاصله و اختلاف بین ما سوء استفاده کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه منطق ایران منطق خلیج فارسی است که امنیت آن از درون باشد، ادامه داد: امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، درون‌زاست؛ نیرو‌های خارجی می‌توانند برای ملت ما و منطقه ما مشکل و ناامنی بیافریند. روحانی گفت: ما امسال در سازمان ملل متحد با شعار ائتلاف امید، ابتکار صلح هرمز را که خلاصه آن حب و امید است به جهان ارائه خواهیم کرد. روحانی بیان داشت: ما طرحی را در روز‌های آینده در سازمان ملل پیش روی جهانیان خواهیم گذاشت که ایران با همکاری کشور‌های مختلف می‌تواند و اعلام می‌کند که امنیت خلیج فارس دریای عمان و تنگه هرمز را با کمک کشور‌های منطقه ایجاد کند و به دنیا اعلام می‌کند حضور نیرو‌های خارجی برای منطقه و آبراهه‌های خارجی و امنیت کشتی رانی و امنیت نفت و انرژی مشکل زا و خطرناک باشد.

راه ما وحدت با کشور‌های منطقه است
وی تأکید کرد: مسیر ما و راه ما ایجاد وحدت و هماهنگی با کشور‌های منطقه است، آن‌هایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به ایران نسبت دهند همانند همه دروغ‌های افشا شده آنان است اگر راست می‌گویند و دنبال امنیت منطقه هستند این همه سلاح و هواپیما و بمب و سلاح‌های خطرناک به منطقه ارسال نکنند. روحانی اضافه کرد: اگر راست می‌گویند منطقه را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی در این منطقه ننمایند اگر واقعا به دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه فاصله بگیرند.

تکرار دروغ‌های اثبات نشده قبلی درباره ایران
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: حضور نیرو‌های خارجی در منطقه برای امنیت انرژی و صلح خطر آفرین است. نسبت دادن حوادث منطقه به ایران، تکرار دروغ‌های اثبات نشده قبلی است. اگر واقعاً دنبال امنیت منطقه هستند، از منطقه فاصله بگیرند. «ما طرحی را در روز‌های آینده در سازمان ملل پیش روی جهانیان خواهیم گذاشت که جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور‌های منطقه می‌تواند و اعلام می‌کند که امنیت منطقه، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را با کمک کشور‌های منطقه به وجود خواهد آورد.» وی بیان داشت: به دنیا اعلام می‌کنیم حضور نیرو‌های خارجی می‌تواند برای منطقه، برای آبراه‌های جهانی، برای امنیت کشتیرانی، برای امنیت نفت و انرژی مشکل زا و خطرناک است، اما مسیر ما و راه ما ایجاد وحدت و هماهنگی با کشور‌های منطقه است. رئیس جمهور بیان داشت: آن‌هایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند همانند همه دروغ‌های افشا شده آن‌ها است که اگر راست می‌گویند و واقعا دنبال امنیت منطقه هستند این همه سلاح، هواپیما، بمب و سلاح‌های خطرناک به منطقه ارسال نکنند و اگر راست می‌گویند منطقه ما را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی نکنند اگر واقعاً دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه فاصله بگیرند.

اهل تعظیم و ذلت نیستیم
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی، گفت: امام از پیش، در برابر چنین توطئه‌ای با هوشیاری، مدیریت و درایت خود اولین قدم را استحکام در ارتش جمهوری اسلامی گذاشت و ثانیاً نیروی انقلابی جدیدی را به عنوان سپاه پاسداران بنیانگذاری کرد و در کنار این دو نیرو، فرمان تشکیل بسیج مستضعفین و ساماندهی آن را صادر کردند، این‌ها سه پایه اصلی برای حفاظت و حراست از انقلاب ما کشور ما و امنیت ملی ما بود.

روحانی خاطرنشان کرد: دشمن راه دیگری را در سال‌های اخیر برگزیده است و به جای جنگ نظامی و به تعبیر خودشان جنگ اقتصادی و به تعبیر صحیح تروریسم اقتصادی علیه ملت‌ها آغاز کردند. مردم ما در طول ۴۰ سال و به ویژه در طول ۱۰ سال گذشته؛ فشار تحریم‌ها را در مقاطع مختلف تحمل کردند و امروز هم ملت ما با ایستادگی با هوشیاری با اتحاد و با جهاد در میدان اقتصادی از این تنگه سخت عبور خواهد کرد. وی با تأکید بر اینکه ما اهل تعظیم و ذلت نیستیم؛ ما مرد دفاع و ایستادگی هستیم، تصریح کرد: ما متجاوز به مرز‌های دیگران نیستیم همانگونه که اجازه نخواهیم داد کسی به مرز‌های ما تجاوز کند. بی تردید جنگ بزرگ اقتصادی که بر ملت ما تحمیل کردند و فشار‌هایی که بر مردم ما وارد می‌سازند برای نابودی انقلاب در قدم اول همانگونه که در جنگ تحمیلی هدف اولشان نابودی انقلاب و از بین بردن ایران و تجزیه ایران بود همان هدف را امروز با جنگ اقتصادی علیه ملت ما و جنگ روانی و حتی با جنگ تهدید جنگ نظامی مردم ما را در برابر این فشار‌ها قرار دادند. روحانی تصریح کرد:، اما این ملت امتحان خود را همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس نه در برابر سربازان عفلقیان و حزب بعث که در برابر قدرت‌های دنیای ایستادگی مرد امروز هم توان آن را دارد که در برابر جهان و در برابر قدرت‌های مستکبر ایستادگی کند.

ایران اجازه ماجراجویی نمی‌دهد
رئیس مجلس شورای اسلامی هم در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در بندرعباس بیان داشت: دشمن فکر می‌کرد که پس از انقلاب اسلامی نیرو‌های مسلح ایران در وضعیت نامناسبی قرار دارد و فکر می‌کرد این نیرو‌ها قوای لازم را برای دفاع از کشور ندارند، ولی نمی‌دانستند که نیرو‌های مسلح کشور ما از متن یک جامعه اسلامی برخاسته و پیشوای آن‌ها امام حسین (ع) است.

لاریجانی عنوان کرد: نیرو‌های مسلح ما قدرتمندتر از گذشته است. امنیت ایران اسلامی و امنیت منطقه توسط نیرو‌های مسلح برقرار شده است این نیرو‌های مسلح یک سرمایه بزرگ ملی و سرمایه ارزشمند برای امنیت منطقه است. وقتی دو کشور عراق و سوریه گرفتار پدیده شوم تروریسم شدند، این نیرو‌های مسلح کشور ما بودند که تروریسم را در منطقه شکست داد. با وجود اقتداری که نظامیان ایران داشته‌اند هیچ‌گاه ایران تعرضی در این ۴۰ سال به کشوری نداشته است. لاریجانی تأکید کرد: اسرائیل غده سرطانی منطقه است و اصلی‌ترین دشمن مسلمانان به شمار می‌رود. دفاع از ملت مظلوم فلسطین را وظیفه خود می‌دانیم. امریکا و برخی همپیمانان این کشور برای چپاول اموال مسلمانان دست به پیاده کردن سیاست‌های تنش زا در منطقه زدند و عملیات‌های اخیر آنان نیز برای چپاول آنهاست. معتقدیم ظلم به یک مسلمان ظلم به امت اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به سران کشور‌های اسلامی در منطقه از آمادگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آنان برای تأمین امنیت منطقه خبر داد و افزود: بهانه جویی‌های کودکانه‌ای که در قالب نفوذ ایران توسط مستکبران بیان می‌شود، توطئه‌ای برای به هدر دادن توان مسلمانان است. وقتی داعش به عراق حمله کرد و موصل و برخی مناطق اهل سنت و حتی منطقه کردستان عراق سقوط کرد این نیرو‌های ایرانی بودند که با سرعت به کمک عزیزان اهل سنت شتافتند و در عمل نشان دادند که برادران آنان هستند. لاریجانی با بیان اینکه پیمان تأمین امنیت تنگه هرمز وسیله چپاول جدید توسط امریکایی‌هاست، تأکید کرد: امنیت تنگه هرمز با امنیت سایر آبراه‌های جهان یک جا معنا پیدا می‌کند. نیرو‌های مسلح ایران اجازه بازی با خلیج فارس برای ماجرا جویی را نمی‌دهند. از نظر ایران این کار شروع عملیاتی در جهت از بین بردن امنیت منطقه تلقی می‌شود. نیرو‌های مسلح زبده ایران که در دفاع مقدس اعلام کردند هزار بار مرگ با عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح می‌دهند، در قلب مردم قرار دارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
1
ولی ما حاضر به گذشت از خطاهای جنابعالی نیستیم و باید دادگاهی بشی.
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
1
کی از خطا های تو جناب روحانی طی این 7 سال خواهد گدشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
چرا فقط این هفت سال؟؟
مگه فراموش کردید که کل این تحریمها و بند و بساط ها با خرید سانترفیوژهایی توسط شخص روحانی درست شده؟ مگه مملکت کارشناس نداشته که ایشون اقدام کرده؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
روحانی: حاضریم از خطا‌های قبلی همسایگان بگذریم ....
اولا مگه ارث باباته که حاتم بخشی میکنی؟
ثانیا" شماها پقدر دوست دارید با عربستان گل و بلبل باشید ماجرای قتل عام ایرانیان تو حادثه منا تجاوز به نوجوانان ایرانی در حج .... بعدش دست دادن ظریف با الجبیر این موارد شرم آور را با اجازه کی میبخشی ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار