کد خبر: 970207
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیش از یک هزار و 200 برنامه متنوع در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، علی واحد در آستانه هفته دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس و در جمع خبرنگاران با تجلیل و تکریم از حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس و تقویت روحیه جهادی و مقاومت به عنوان یک فرهنگ باارزش در سطح جامعه اظهار کرد: ما در سال 96 شاهد افتتاح 10 موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس بودیم و قرار بود سال گذشته نیز 6 مرکز و موزه دفاع مقدس دیگر در استان‌ها به بهره‌برداری برسد که این مساله به دهه فجر امسال موکول شده است.

وی به احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: در یک هزار و 350 مترمربع و در سه قسمت این موزه آماده افتتاح است به طوری که در 350 مترمربع سالن اسناد و گنجینه، سالن ستاره‌ها و سالن خط شکنان عاشورایی آماده بهره‌برداری است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل فاز دوم این پروزه شامل سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت 400 نفر و سینما دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: بیش از 14 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا فاز دو را تکمیل کرده و در کنار آن شهرداری اردبیل نیز محوطه‌سازی را انجام دهد.

واحد طبقه بالای این مجموعه را شامل سالن روایتگری با :ظرفیت 700 نفر اعلام کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا این موزه و مرکز فرهنگی به عنوان یک مجموعه باارزش در سال‌های آینده تکمیل و در اختیار علاقمندذان قرار گیرد.

وی در مورد 74 شهید گمنام تشییع شده در استان در 33 نقطه بیان کرد: تاکنون 14 مورد یادمان این شهدا تکمیل شده و 9 مورد از این یادمان‌ها نیز با پیشرفت 50 تا 80 درصد در حال اجراست.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: پنج یادمان شهدای گمنام با پیشرفت 10 تا 50 درصد در حال اجراست و احداث پنج یادمان یاقیمانده نیز در اولویت برنامه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفته که امیدواریم تا پایان سال 99 همه یادمان‌های شهدای گمنام در اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

واحد در مورد برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شعار محوری ما پیروزیم، اظهار کرد: بیش از یک هزار و 200 برنامه در گرامیداشت این ایام در جای جای استان اردبیل برگزار خواهد شد که از جمله آن دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در سطح استان‌ و شهرستان‌ها و همچنین دیدارهای مردمی و تجلیل از خانواده/‌های شهدا و ایثارگران است که از فردا این برنامه‌ها شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در نخستین روز هفته دفاه مقدس رژه نیروهای مسلح به میزبانی سپاه در میدان ارتش اردبیل برگزار خواهد شد تا نیروهای مسلح ما قدرت دفاعی خود را به رخ بکشند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افتتاح نمایشگاه فرهنگی – رزمی عملیات والفجر 8 در محل برپایی نمایشگاه در شورابیل را یادآور شد و بیان کرد: در این نمایشگاه سکوی روایتگری، غرفه‌های فرهنگی و همچنین برگزاری یادواره‌های شهدا با محوریت شهدای والفجر 8 و سردار حسین گنجگاهی برگزار خواهد شد.

واحد به اجرای روزانه نمایش افلاکیان خاکی توسط هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: در دومین روز هفته دفاع مقدس و همزمان با بازگشایی مدارس زنگ مقاومت در مدارس استان به صدادرآمده و نقد کتاب جهاد عشایری به همراه برپایی نمایشگاه عکس و اسناد و تجلیل از سربازان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این ایام شب شعر و خاطره و همچنین حضور در واحدهای تولیدی در تقویت جبهه تولید ملی به همراه همایش تجلیل از جهادگران به همراه افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی به انجام خواهد رسید.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در مورد برگزاری یادواره شهدای ادارات به ویژه شرکت برق و همچنین شهرداری اردبیل اظهار کرد: در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس که به نام شهدا، ایثارگران و فخرآفرینان نامگذاری شده ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدا و غبارروبی مزار آنها، همایش بزرگ بسیجیان در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.

واحد همچنین از برگزاری همایش پیاده‌روی در شورابیل و سخنرانی پیشکسوتان قبل از خطبه‌های نماز جمعه خبر داد و خاطرنشان کرد: یادواره شهدای والفجر 8 در حسینیه نمایشگاه روز شنبه ششم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی رونمایی از کتاب کانال پنجم خاطرات اژدر محمدی‌دوست به قلم مهدی محمدی خبر داد و بیان کرد: اصلی‌ترین برنامه ما روز شنبه در قالب همایش بزرگ رزمندگان و ایثارگران برگزار خواهد شد که در این برنامه سعی ما بر این است تا از تلاشگران هشت سال دفاع مقدس به صورت استانی تجلیل و تکریم کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: برپایی نمایشگاه‌های عکس، شب‌های شعر و خاطره و برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی – ورزشی و هنری در این ایام تدارک دیده شده تا با رویکرد انتقال مواریث 8 سال دفاع مقدس زمینه آشنایی نسل‌های آینده با این آثار ارزشمند بهتر و شایسته فراهم آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر