کد خبر: 970205
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی های انجام شده از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ واحد تولیدی راکد در این استان به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، رامین صادقی در نشست اقتصادی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته از ۳۹۲ واحد تعطیل شده در اردبیل ۱۵۸ فقره از آنها قابل احیا است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۴ درصد از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استان اردبیل در زمان حاضر تعطیل هستند، ادامه داد: کمبود و یا نبود نقدینگی ، مشکلات مدیریتی و نداشتن بازارهای مناسب از جمله مشکلات و علت‌های رکود در این واحدها می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به تزریق ۶ هزار میلیارد ریال برای رونق تولید به فضای کسب و کار در این استان طی پارسال اشاره کرد و گفت : این مبلغ در مقابل مشکلات موجود بسیار اندک است اما از شیب منفی انقباضی تا اندازه‌ای کاسته و جلوی پسرفت را در این ارتباط  گرفته است.       

صادقی تصریح کرد: در اجرای سیاست توسعه متوازن دولت تدبیر و امید ۵۵ درصد از هزار و ۱۴۵ پروانه صادر شده ایجاد واحد صنعتی و تولیدی در استان اردبیل به مرکز این استان و بقیه به سایر شهرستان‌ها مربوط می‌باشد.

وی ادامه داد: نبود استفاده از مشاوران ازسوی افراد متقاضی سرمایه‌گذاری در مراحل مختلف ، کوچک بودن اکثر پروژه‌ها و عدم رقابت آنها در بازار ، اتکای بیش از حد سرمایه‌گذاران به تسهیلات و نبود و یا کمبود آورده از سوی خود و مسائلی از این قبیل را از مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و تولیدی در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ فقره مجوز صنعتی و تولیدی در ۲ سال اخیر در استان صادر شده ، گفت : تعداد ۶۵۰ فقره از این طرح‌ها بالای ۱۰ درصد پیشرفت دارند و ۴۱۲ فقره نیز از طرح‌های پیشران در ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌باشند که بهره‌برداری از آنها طی ۲ سال آینده موجب بالا رفتن سهم این استان از ارزش افزوده اشتغال و رونق تولید خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه طی ۲ سه سال گذشته اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا مشکلاتی را برای تولیدکنندگان در انتقال ارز و دریافت ماشین‌آلات ایجاد کرده است، افزود: برای کاستن از این مشکلات و نیز بازگرداندن واحدهای راکد و یا نیمه فعال به تولید برنامه‌ها و اقدام‌های خوبی در این مدت با همکاری استانداری اردبیل آغاز شده که از آن جمله می‌توان به شناسایی و بررسی مشکلات واحدهای تعطیل شده و یا نیمه فعال اشاره کرد.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این نشست با ارائه آماری از وضعیت صنعتی استان در ۱۳ سال گذشته گفت: در این بازه زمانی پنج هزار و ۴۵۹ پروانه واحدهای تولیدی صادر شده بود که هزار و ۴۳۹ فقره از آنها به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر