کد خبر: 970111
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف استرالیا رفت و در ۳ ست متوالی به پیروزی رسید تا برای سومین بار بر بام آسیا بایستد. تیم ملی ژاپن هم با غلبه بر کره جنوبی توانست عنوان سوم را به خود اختصاص دهد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری:شاگردان کولاکوویچ در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا در حالی با مصاف استرالیا رفتند که توانستند با نتیجه قاطعانه ۳ بر صفر به پیروزی برسند.
این بازی که از ساعت ۱۸ امروز در سالن آزادی برگزار شد تیم ملی کشورمان با ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف (کاپیتان)، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد. 
 
ایران برای سومین‌بار بر بام آسیا ایستاد

*ست اول: ۲۵ – ۱۴ ایران
ست اول در حالی شروع شد که که همان ابتدا با درخشش موسوی در دفاع روی تور، ایران ۴ – ۲ از حریف پیش افتاد. در ادامه عملکرد خوب غفور در سرویس و حمله و دفاع علی اصغر مجرد نتیجه را ۱۱ – ۵ به سود ایران کرد. در ادامه در میان تشویق بی امان هواداران برتری ایران در این ست ادامه داشت و در نهایت با سرویس پر قدرت غفور ۲۵ – ۱۴ ست نخست بازی را قاطعانه پیروز شود.

* ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران
شاگردان ایگور کولاکوویچ مثل ست اول بازی را بسیار خوب شروع کردند و توانستند از همان ابتدا اختلاف ۵ امتیازی با حریف ایجاد کنند. حملات پر سرعت ایران در نهایت باعث شد تا این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران
بازی در این ست بسیار نزدیک دنبال شد وحتی استرالیایی‌ها برای لحظاتی از ایران پیش افتادند، اما شاگردان کولاکوویچ خیلی زود به بازی برگشتند و در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران تمام شد.
ایران قبل از این دوره با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز، چهارمین تیم پرافتخار تاریخ رقابت‌های قهرمانی آسیا محسوب می‌شد. ۲ قهرمانی ایران در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ با هدایت خولیو ولاسکو کسب شد و پس از آن ایران در مسابقات سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ با تیم اصلی خود شرکت نکرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار