کد خبر: 970062
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
از شنبه در آذربایجان شرقی
مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از وزش تند بادهای لحظه ای، کاهش محسوس دما و بارش باران از بعد از ظهر شنبه در استان خبر داد.

افشین ابراهیمی اظهار داشت: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد شرایط ناپایداری جوی از بعد از ظهر شنبه ٣٠ شهریور تا ٢ مهر، همه نواحی استان بویژه نواحی شمالی و شرقی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: ‌گذر امواج تراز میانی جو و نفوذ و تقویت زبانه پرفشار سطح زمین، ‌موجب ابرناکی، ‌وزش تند بادهای لحظه ای، ‌بارش باران گاهی به صورت رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ، ‌احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش محسوس دما‌( ‌حدود ٥ تا ١٢ درجه سیلسیوس)، ‌رخداد گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا خواهد گردید.

ابراهیمی با اشاره به وزش تند باد های لحظه ای افزود: با توجه به وزش تند باد های لحظه ای(حدود ٣٠ الی ٧٥ کیلومتر برساعت)، احتمال پرتاپ و سقوط اشیاء، شکستن درختان و آسیب به دکل های مخابراتی دور از انتظار نیست و توصیه می شود از ساختمان های نیمه کاره دوری و فعالیت در ساختمان های بلند و ارتفاعات پرهیز گردد.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: توصیه می شود حدالامکان تردد در فضای باز بویژه کودکان و بیماران خودداری  و اقدامات پیش گیرانه لازم  جهت جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی بعمل آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر