کد خبر: 970045
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
مسابقات والیبال قهرمانی آسیا
پس از برد ایران برابر کره حنوبی از دور سوم مسابقات والیبال قهرمانی آسیا، امروز تیم ملی کشورمان باید برابر استرالیا برای کسب عنوان قهرمانی به میدان برود. این درحالی است که دیروز شاگردان کولاکوویچ در همین دوره یک بار نتیجه را به استرالیا واگذار کرده اند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری: این رقابت‌ها در حالی در سالن آزادی در حال برگزاری است که تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۷/۳۰ امروز برای کسب عنوان قهرمانی، مقابل استرالیا تلاش خواهد کرد.
در ست اول بازیکنان ایران که به نظرمی رسید کره را دست کم گرفته اند بازی همیشگی شان را ارائه نکردند و بااشتباهات فردی در نهایت ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ واگذار کردند. در ست دوم سرویس و دفاع خوب ملی پوشان کشورمان باعث ایجاد ۴ اختلاف امتیازی شد. روند برتری تیم ایران ادامه پیدا کرد تا در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد.
ست دوم در ابتدا با برتری کره ای‌ها همراه شد، اما در ادامه سرویس و دفاع خوب ملی پوشان باعث ایجاد ۴ اختلاف امتیاز شد. در این ست شاگردان کولاکوویچ در آبشار عملکرد خوبی داشتند و موفق شدند برتری خود را در زمین حفظ کنند تا در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد.
در ست سوم هم بچه‌ها بخصوص با درخشش موسوی در دفاع روی تور عالی عمل کردند و اجازه خودنمایی به بازیکنان کره ندادند هر چند در برخی لحظات کره‌های از اشتباهات بازیکنان ما امتیازآوری داشتند، اما در نهایت این ست نیز با برتری ۲۵ بر ۲۲برای ایران به پایان رسید.
در ست چهارم بازی تقریبا پایاپای در جریان بود، اما در اواخر ست در حالی که ایران امتیاز ۱۹ را کسب کرد درگیری فیزیکی بین میلاد عبادی پور و بازیکن کره رخ داد که با وساطت سعید معروف و سایر بازیکنان این درگیری خیلی زود تمام شد. کره و ایران هر دو با دریافت کارت قرمز مواجه شدند، اما در شرایطی که تیم کره جنوبی به خاطر دریافت اخطار اول باید زننده سرویس می‌شد، ناظر مسابقه نظر دیگری داشت.. ناظر مسابقه اعلام کرد ایران باید زننده سرویس باشد و این موضوع باعث اعتراض ملی پوشان و اعضای کادر فنی شد. حتی داور مسابقه هم معتقد بود کره جنوبی باید زننده سرویس باشد، اما ناظر کویتی روی موضع خود باقی ماند تا ۱۰ دقیقه توقف در بازی ایجاد شود. در نهایت این ست هم ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید.

از عمل بازیکنانم شرمسارم
ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از بازی مقابل کره جنوبی گفت: با اتفاقاتی که در ست پایانی این بازی افتاد، این برد برای من شبیه به باخت بود. در طول زندگی ام ندیده بودم بازیکنان زیر تور درگیر شوند. شاید رشته‌هایی مثل بوکس برای تماشاگران جالب باشد، ولی در والیبال این اتفاق خوبی نیست. رفتار برخی از بازیکنان ما در این اتفاق ناراحت کننده و مایوس کننده بود. بازیکنان ما باهوش هستند و برای همین والیبال را انتخاب کرده اند. درباره تیم کره هم نظری ندارم. با اتفاقاتی که رخ داد این برد شبیه به باخت بود.

معروف: فدراسیون والیبال بی در و پیکر است
سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران از وضعیت فدراسیون والیبال انتقاد کرد و گفت: به قدری فدراسیون والیبال بی در و پیکر است که نباید از آن انتظار ارائه راهکار برای آرامش تیم ملی داشت. جنگ بر سر صندلی ریاست و همه دنبال پوزیشن هستند. می‌خواهیم به مسابقات جام‌جهامی برویم، اما رئیس نداریم. از چنین فدراسیون بی در و پیکری نباید راهکار خواست. همه بازیکنان تحت فشار هستند و تنها بازیکنان و کادرفنی تلاش می‌کنند. کسی به فکر تیم ملی نیست و نباید انتظار راهکار داشت. حرف زیاد است و در این مورد می‌توانم سه ساعت حف بزنم، اما کسی به فکر نیست. مجبوریم سر‌ها را پایین انداخته و اگر بردیم نوش جان بازیکنان و اگر باختیم فدای سرشان. تا الان هم بدون هیچ چشم داشتی بازی کرده‌ایم و این شعار نیست. تنها به عشق مردم ایران بازی می‌کنیم. فدراسیون والیبال هرکی به هرکی است و کسی به فکر نیست، بازیکنان تلاش می‌کنند، اگر بردند و قهرمان شدیم نوش‌جانشان و اگر باختیم فدای سرشان، آن‌ها همه تلاش خود را بدون چشم داشت انجام می‌دهند.

***

بیستمین دوره مسابقات والیبال مردان قهرمانی آسیا روز‌های ۲۲ تا ۳۰ شهریور با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه به میزبانی تهران برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست رقابت‌ها با پیروزی مقابل تیم‌های سریلانکا و قطر و شکست برابر استرالیا به عنوان تیم دوم راهی مرحله دوم مسابقات شد.
تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم با تیم‌های چین، هند و استرالیا همگروه بود. ملی پوشان ایران با استرالیا بازی نداشتند چرا که طبق قوانین بازی‌ها در این مرحله از مسابقات تیم‌هایی که در دور اول با هم در یک گروه قرار داشتند، در دور دوم با هم بازی نکردند و نتیجه بازی مرحله اول برای آن‌ها منظور شد. ملی پوشان والیبال ایران با شکست تیم‌های چین و هند راهی مرحله سوم شدند.
در پایان مسابقات ۶ تیم اول دی ماه دیگر به میزبانی چین بازی‌های مقدماتی المپیک ژاپن را برگزار خواهند کرد که نفر اول آن تورنمنت به المپیک صعود خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار