کد خبر: 969876
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
عضو سابق شورای ملی حقوق‌بشر مصر اعلام کرد پسر «محمد مرسی» پیش از مرگ خود قصد افشاگری داشته است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «اسامه رشدی» عضو سابق شورای ملی حقوق بشر مصر اعلام کرد «عبدالله مرسی» پسر «محمد مرسی» که چندی پیش درگذشت، یادداشتی آماده کرده بود که شرایط مربوط به بازداشت پدرش در زندان‌های مصر و همچنین اقداماتی که درباره نقض حقوق خانواده‌اش انجام شده بود را فاش می‌کرد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی که روز چهارشنبه با عنوان «چه کسی مسئول مرگ مرسی و صد‌ها زندانی در مصر است» و در شهر ژنو سوئیس برگزار شده بود، گفت: عبدالله مرسی از زمان مرگ پدرش در قفس دادگاه آرام نگرفت. مرسی پس از سال‌ها بدرفتاری و محرومیت از ساده‌ترین حقوق انسانی درگذشت. این، علاوه بر آن است که مرسی نخستین رئیس جمهوری بود که بصورت مدنی انتخاب شده بود.

رشدی در ادامه گفت: قلب عبدالله نتوانست ظلمی را که بر پدرش گذشته، تحمل کند؛ چرا که پدرش با اتهاماتی درهم پیچیده مواجه شده بود. همچنانکه برادر بزرگترش اسامه نیز تا الان زندانی است و تمامی خانواده آن‌ها در فهرست تروریسم قرار دارند و دارایی‌های آن‌ها مصادره شده و از کار و مسافرت ممنوع شده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: عبدالله در ۴ سپتامبر و در ۲۵ سالگی در شرایطی مبهم و پیچیده درگذشت؛ بطوری که خارج از خانه فوت کرد و جسد وی به بیمارستان منتقل شد. دادستانی یک زن را متهم به قتل وی کرده، در حالی که علت مرگ سکته قلبی ناگهانی اعلام شده است.

رشدی در ادامه تصریح کرد: هیچ شفافیتی در خصوص این حادثه که مشکوک به عملیات قتل است، صورت نگرفته است. این علاوه بر آن است که وی برای کشف علت مرگ پدرش فعالیت می‌کرد. از این رو، ما در طبیعی بودن مرگ وی با وجود تهدید‌هایی که رژیم (مصر) انجام می‌داد، شک داریم.

عبدالله مرسی، پسر کوچک محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر بر اثر حمله قلبی درگذشت.

محمد مرسی اواخر خردادماه در جلسه محاکمه به دلیل آنچه سکته قلبی اعلام شد، فوت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار